أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۱۶۵۳
زمان انتشار: ۱۰:۲۲     ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از افزایش دما و وزش باد شدید در شمال شرق و نوار جنوبی کشور و خیزش گرد و خاک خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: از امروز تا پنجشنبه ( ۱ تا ۴ اسفند) جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور حاکم است، به‌ویژه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل تا اواخر هفته وزش باد گرم جنوبی در ارتفاعات و گاهی وزش باد شدید رخ می‌دهد.  

وی افزود: با توجه به افزایش دما و امکان ذوب شدن برف، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و ایجاد رواناب در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و زاگرس مرکزی وجود دارد.  

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا امروز و فردا (۱ و ۲ اسفند) در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق همچنین در نوار جنوبی کشور وزش باد گاهی باد شدید پدیده غالب است که در برخی نقاط به‌ویژه در شمال شرق و نوار جنوبی کشور خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.  

وی ادامه داد: در این مدت در شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی نیز بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود.  

ضیاییان گفت: پنجشنبه (۴ اسفند) در برخی نقاط اردبیل، گیلان، غرب مازندران و برخی مناطق جنوب خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و شمال بوشهر و جمعه (۵ اسفند) در برخی نقاط اردبیل، سواحل دریای خزر، ارتفاعات زاگرس مرکزی، شمال شرق و جنوب شرق بارش پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود: دمای هوا پنجشنبه و جمعه(۴ و ۵ اسفند) در نوار شمالی کشور به‌طور نسبی کاهش می‌یابد. 

ضیاییان در ادامه گفت: طی سه روز آینده خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۲ اسفند ) قسمتی ابری و غبار صبحگاهی، به‌تدریج افزایش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و روز  چهارشنبه ( ۳ اسفند ) صاف تا کمی ابری و وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز(اول اسفند) و فردا( ۲ اسفند) بندرعباس با دمای ۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱۳-  و ۹- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند. 

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها