کد خبر: ۵۲۱۷۹۹
زمان انتشار: ۱۱:۵۵     ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
در حاشیه جلسه هیات دولت؛
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: مسئولین آژانس در تهران هستند و از روز گذشته در حال مذاکره، بازدید و بررسی هستند و ابهاماتی را که با برداشت ناثواب یک بازرس خلق شده بود نیز رفع و رجوع شده است.

به گزارش پایگاه 598، محمد اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و جمع خبرنگاران گفت: مذاکرات برجامی و توافق برجام معامله‌ای بوده که میان ۱+۵ و جمهوری اسلامی ایران برای اعتمادسازی انجام شد.

وی افزود: طرف‌های اصلی این معاهده تکالیفشان را انجام ندادند. به ویژه آمریکایی‌ها هم خودشون همکاری نکردند و هم اجازه ندادند دیگران همکاری کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: این جریان پرفشار سیاسی که به‌دنبال این است که تعهدات برجامی را ایران یکطرفه انجام دهد و آنها پایبند به تعهداتشان نباشند موضوع کاملاً غیرقابل قبولی است و ما فشارهای سیاسی، جوسازی، مساله‌آفرینی‌ها را برنمی‌تابیم.

اسلامی بیان کرد: موضوعی که وجود دارد این است که ما در چارچوب پادمان روابطمان با آژانس برقرار است مواردی را که بازرس آژانس مطرح کرده بود، مسئولین آژانس در تهران هستند و از روز گذشته در حال مذاکره، بازدید و بررسی هستند و ابهاماتی را که با برداشت ناثواب یک بازرس خلق شده بود رفع و رجوع شده است و یا در حال رفع و رجوع شدن قرار دارد.

وی ادامه داد: ما با تعامل، هماهنگی و پیگیری‌ که انجام دهیم همواره از اینکه به تولید ابهام جدیدی در فرایند همکاری‌های ما با آژانس بی‌انجامد جلوگیری می‌کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها