أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۱۹۲۷
زمان انتشار: ۰۹:۱۸     ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
تیم اقتصادی دولت حداقل تا به امروز عملکرد مناسبی از خود در برابر افزایش ساعتی قیمت‌های پایه‌ای همچون طلا و ارز و قیمت‌های خرد و روزانه مردم نشان نداده است، اما ما نیز همچنان این انتظار را حق دولت شما می‌دانیم که در کنارتان بایستیم و منتظر اقدامات موثر شما باشیم.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598-رضا احمدزاده/ دشمنان در حال حاضر ایران را به چشم ابرقدرت نگاه می‌کنند، گفت: امروز دشمن تشخیص داده ما خاکریز ضعیفی به نام اقتصاد داریم و از این ناحیه به ما حمله می‌کند. این سخنان فرمانده نیروی هوافضای سپاه سردار سرافراز حاجی زاده بود که در نهمین یادواره شهید حسن طهرانی مقدم که دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان کرده است. به بیان دیگر دشمن از خاکریز نظامی نتوانست وارد شود در نتیجه امروز از خاکریز اقتصاد بما حمله گردیئه است. برای درک درست این سخنان باید به یک سئوال در رابطه با یکی از همسایگان خود پاسخ دهیم.

پوتین در پیامی به نخستین کنگره جنبش کودکان و جوانان روس بیان کرده بود که:

۱- روسیه اکنون در بستر تغییرات بزرگ و گسترده می‌گذرد.

۲- تحریم‌ها فرصت‌های جدید را می‌گشاید و انگیزه‌ای برای ساخت اقتصادی است که به طور کامل از لحاظ علمی و فنی، تولید و پرسنل مستقل است.

۳- انتقال کالا‌های اولیه از روسیه به اتحادیه اروپا در مدت ۹ ماه ۱.۵ برابر افزایش و مجموع صادرات این کشور به اتحادیه اروپا در این مدت ۴۲ درصد افزایش داشته است. مازاد تجاری به نفع ما بوده و با افزایش ۲.۳ برابری به ۱۳۸ میلیارد دلار رسیده است.

۴- البته او به کاهش بیکاری و بالارفتن ارزش پول ملی و بستر‌های آماده اقتصادی و صعنعتی روسیه و از همه مهمترافزایش ضریب رشد اقتصادی و صنعتی و کاهش بیکاری و معکوس شدن تحریم‌های همه جانبه غرب و خصوصا اروپا به سمت خود اروپا نیز اشاراتی داشت.

حال سئوال این است که روسیه چه سیاست‌هایی را بکار برده است که با وجود تحریم و جنگ همه جانبه در اوکراین با اعتماد بنفس در باره وضعیت کشور روسیه مانور می‌دهند، اما در کشور ما این وضعیت دیده نمی‌شود معیشت ضعیف، کاهش شدید ارزش ریال، تورم بالای ۵۰%، وجود بیکاری در جامعه و...

جواب این سئوال آیا بیش از یک جمله کوتاه می‌تواند باشد و آن جز این است که روسیه دست اولیگارشی سرمایه داری و نقش آفرینی نئولیبرال‌های سیاسی – اقتصادی را که در گلوگاه‌های اقتصادی مانند: صنایع نفت و پتروشیمی و... لانه کرده است را کاملا بسته است و دولت بعنوان نماینده ملت از اقشار مختلف مردم در برابر اشرافیت صنعتی – تجاری محافظت می‌کند؟

جناب آقای رئیسی امروز حتی قشر مذهبی و حامیان شما در بدنه جامعه چنان نگران آینده هستند که افرادی همچون عباس عبدی روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب با شناخت این شرایط به خود جرات داده و خواهان اتحاد جمعی که آن‌ها را مردم نامیده، در برابر حکومت می‌شود. او با امیدبخشی به اهل آشوب، گفته که حکومت تضعیف شده و جامعه باید از تشتت دست برداشته و در مقابل آن متحد شود.

تیم اقتصادی شما حداقل تا به امروز عملکرد مناسبی از خود در فشار تورمی بر معیشت و رفاه مردم و افزایش ساعتی قیمت‌های پایه‌ای همچون طلا و ارز و قیمت‌های خرد و روزانه مردم نشان نداده است، اما ما نیز همچنان این انتظار را حق دولت شما می‌دانیم که در کنارتان بایستیم و منتظر اقدامات موثر شما باشیم. باید دوستانه بگوییم که انتخابات نزدیک است و سعی کنید وضعینی را که دولت روحانی مسبب آن بوده است و بسیاری از مردم دولت اعتدال را اولین تجربه دولت تک دوره‌ای و ضعیف‌ترین دولت بعد از انقلاب اسلامی می‌دانستند که براستی هم بود در دولت شما جامه عمل به خود نگیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها