کد خبر: ۵۲۲۱۷۲
زمان انتشار: ۰۹:۳۱     ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
هزاران کسب‌وکار خرد با فیلتر تیک تاک در آستانه نابودی قرار گرفت؛
دشمنی غربی‌ها با شبکه اجتماعی چینی تیک تاک ادامه دارد، در جدیدترین اقدام، اروپایی‌ها و کانادایی‌ها تصمیم بر اعمال محدود شدید بر این سکو گرفته‌اند حتی اخباری بر خداحافظی دائمی اروپا و کانادا با تیک‌تاک به گوش می‌رسد.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، پارلمان اروپا به تبعیت از کمیسیون و شورای اروپا و با ادعای نگرانی از دسترسی غیرمجاز به داده‌های کاربران این قاره، استفاده از تیک‌تاک را در تلفن همراه کارکنان این نهاد ممنوع اعلام کرد. دو نهاد سیاست‌گذار دیگر اروپا نیز هفته گذشته استفاده کارکنان خود از اپلیکیشن ویدیو کوتاه تیک‌تاک را به دلیل نگرانی از ارتباط و نحوه تعامل این رسانه اجتماعی با دولت چین ممنوع کرده بودند.

برنا نوشت: به گفته سخنگوی پارلمان اروپا این ممنوعیت از ۲۰ مارس بر روی دستگاه‌های دولتی مانند تلفن‌های همراه و تبلت‌هایی که در برنامه مدیریت تلفن همراه پارلمان ثبت شده‌اند، اعمال می‌شود. این مجمع همچنین قویاً به قانون‌گذاران و کارکنان توصیه کرد که تیک‌تاک را از دستگاه‌های شخصی خود نیز حذف کنند.

تیک‌تاک طی بیانیه‌ای در این مورد اعلام کرد: «۱۲۵ میلیون شهروند اتحادیه اروپا از تیک‌تاک لذت می‌برند و محروم کردن کاربران اقدامی ناامیدکننده است، وقتی کسی از مبارزه با اطلاعات نادرست صحبت می‌کند خود نیز موظف است با تکیه بر واقعیت‌ها تصمیم‌گیری کند و نه با اعتماد به ترس‌ها.»

دامنه ممنوعیت تیک‌تاک علاوه بر اروپا به کشور کانادا نیز رسید. به گزارش رویترز، دولت کانادا نیز روز دوشنبه مورخ ۲۷ فوریه استفاده از اپلیکیشن تیک‌تاک را در دستگاه‌های دولتی ممنوع اعلام کرد و مدعی شد که این پلتفرم سطح خطر «غیرقابل قبولی» برای حریم خصوصی و امنیت کاربران دارد و به شکاف فزاینده بین چین و کانادا می‌افزاید.

یورونیوز نوشت: پیش از این ایالات متحده در ماه دسامبر سال گذشته به دلیل آنچه «نگرانی از جاسوسی احتمالی توسط چین» خوانده شد، اقدام به ممنوعیت استفاده از برنامه تیک تاک برای همه دستگاه‌های دولت فدرال کرده بود. در چندین ایالت هم محدودیت‌های مشابهی طی هفته‌های اخیر اعمال شده است. همچنین قرار است، شوزی چو، مدیرعامل تیک تاک، برای نخستین بار روز ۲۳ مارس در کنگره آمریکا حاضر شود و در مورد خطرات احتمالی استفاده از این اپلیکیشن برای نمایندگان کنگره توضیح دهد. 

مرکز نظرسنجی پیو اخیراً گزارش داده از اوایل سال 2021 تیک‌تاک بیشتر از هر برنامه دیگری در آمریکا دانلود شده است.

ممنوعیت استفاده از تیک تاک در اروپا و آمریکا در حالی است که مشابه این اتفاق به دلیل مسائل امنیتی چندماهی است که در کشور ما رخ داد و فقط برخی از واکنش های رسانه ای اصلاح طلب را مشاهده میکنیم؛ از نابودی 900 هزار شغل تا ورشکستگی 10 میلیون نفر!

اروپا و کانادا تیک تاک را فیلتر می‌کنند/ واکنش احتمالی اصلاح‌طلبان اروپا: ۱۲۵ میلیون شهروند اروپایی ها نگرانند کسب و کارشان در تیک تاک نابود شود!!

 

اروپا و کانادا تیک تاک را فیلتر می‌کنند/ واکنش احتمالی اصلاح‌طلبان اروپا: ۱۲۵ میلیون شهروند اروپایی ها نگرانند کسب و کارشان در تیک تاک نابود شود!!

در این گزارش به دنبال این نبودیم که در خصوص مسدود سازی شبکه های اجتماعی و عواقب آن صحبت کنیم بلکه به دنبال ذکر این نکته بودیم که آیا در رسانه های اروپایی و آمریکایی از مضرات فیلترینگ تیک تاک صحبتی می‌شود؟! آیا کسی در آن کشورها نگران کسب و کار خرد مردم می‌شود؟! و یا اینکه نگرانی در این موارد فقط به کشور ما برمیگردد؟!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها