کد خبر: ۵۲۲۳۵۶
زمان انتشار: ۱۴:۳۸     ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
نتایج تکان دهنده تحقیقات صورت گرفته در انگلیس نشان می‌دهد آمار کسانی که به دلیل افزایش افسار گسیخته قیمت‌ها و بحران هزینه‌های زندگی، ناگزیر به حذف یکی از وعده‌های غذایی خود هستند رو به افزایش است.

به گزارش پایگاه 598، بر اساس یافته‌های شبکه اطلاع رسانی «ویچ» از هر ۷ شهروند انگلیسی یکی (۱۵ درصد) مجبور به چشم‌پوشی از مصرف یک وعده غذایی است. این آمار سه ماه پیش ۱۲ درصد بود و روند صعودی آن در مدتی که طبق آمارهای رسمی تورم رو به کاهش بوده است، نشانگر وضعیت نگران‌کننده‌ای از تشدید فقر در انگلیس است.

یافته‌های تکان دهنده ویچ همچنین نشان می‌دهد که از ۱۰ نفر یکی (۹درصد) از وعده غذایی خود برای سایر اعضای خانواده چشم‌پوشی می‌کند. «جکی‌ راد» ۷۲ ساله یکی از کسانی است که ناگزیر به حذف وعده‌های غذایی خود است. او در گفت‌وگو با «ویچ» اظهار داشت که افزایش هزینه‌های انرژی برای یک فرد بازنشسته مانند او بدین معناست که دو تا سه وعده در هفته غذا نخورد.

خانم راد گفت که اواخر هر ماه حساب او ته می‌کشد و پولی برای خرید مواد غذایی ندارد. وی عنوان کرد: بهای مواد غذایی در سطح احمقانه‌ای بالا رفته، یک قرص معمولی نان کوچکتر و گران‌تر شده است.

درحالی که مردم انگلیس به دنبال راه هایی برای صرفه جویی در هزینه‌ها هستند، یافته‌های «ویچ» نشان می‌دهد که از هر ۱۰ نفر ۷ نفر (۷۲%) کمتر از سیستم‌های گرمایشی در این روزهای سرد زمستانی استفاده می کنند. همچنین از هر ۱۰ نفر ۴ نفر (۳۹%) آب گرم کمتری مصرف و از هر پنج نفر یکی (۱۹%) وعده های غذایی کمتری پخت می‌کند.

این درحالیست که از هر ۱۰ نفری که از سیستم گرمایشی کمتر استفاده می‌کنند، یکی می‌گوید که اغلب یا همیشه از نظر جسمی احساس ناراحتی می‌کند. یک مرد ۸۵ ساله به «ویچ» گفت: "خانه من به دلیل هزینه‌های بالای گرمایش سرد است، بنابراین خودم را با پوشیدن لباس گرم می‌کنم. صرفه جویی در هزینه گرمایش باعث می شود پول بیشتری برای غذا بماند."

«ویچ» همچنین تخمین زده است که حدود ۲.۳ میلیون خانوار در ماه گذشته یکی از مخارج ضروری زندگی مانند وام مسکن، اجاره، کارت اعتباری و یا قبوض خود را نپرداخته‌اند. این درحالیست که از هر ۱۰ نفر شش نفر (۵۹٪) برای پوشش مخارج ضروری زندگی، اقدام به کاهش خرید اقلام حیاتی، فروش وسایل زندگی و یا در بهترین حالت به پس‌اندازهای خود دستبرد زده‌اند. این میزان معادل ۱۶.۵ میلیون خانوار است.

به گزارش ایرنا، جهش بی‌سابقه شاخص تورم و افزایش افسارگسیخته هزینه‌های زندگی در انگلیس، جزیره را در بدترین شرایط اقتصادی نیم قرن گذشته قرار داده است. نرخ تورم از محدوده ۲ به ۱۰ درصد رسیده و کشور از اکتبر سال گذشته میلادی وارد دوره رکود اقتصادی شده است. نرخ بهره بین بانکی هم که با اقساط ماهانه وام مسکن میلیون‌ها انگلیسی ارتباط مستقیم دارد ۴۰۰ واحد پایه افزایش یافته و هزینه سنگینی را به مخارج مردم تحمیل کرده است.

تازه‌ترین داده‌های آماری در انگلیس نشان می‌دهد که تورم ماهانه مواد غذایی طی چهار هفته منتهی به ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن) به ۱۷.۱ درصد رسیده که نقطه عطفی در چارچوب بحران هزینه‌های زندگی در این کشور بشمار می‌رود. حقیقات پژوهشکده انگلیسی کانتار حاکیست که نرخ تورم مواد غذایی از سال ۲۰۰۸ که ثبت داده‌ها در این زمینه آغاز شد، به بالاترین حد رسیده و اگر مردم عادت‌های خرید خود را تغییر ندهند، ۸۱۱ پوند (۹۷۸ دلار) به قبوض سالانه آن‌ها اضافه می‌شود.

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی جنجالی گفته است مردم نباید توقع داشته باشند که دولت حلال تمام مشکلات آن‌ها باشد و چالش‌های اقتصادی امسال از بین نخواهد رفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها