أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۲۷۴۵
زمان انتشار: ۱۱:۱۱     ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
هلال ماه رمضان ۱۴۴۴ هجری قمری در شامگاه ۲۹ شعبان (دوم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ خورشیدی) با چشم غیرمسلح در ایران و کل منطقه‌ی غرب آسیا به احتمال قریب به یقین، دیده می‌شود.

به گزارش پایگاه 598، کاظم کوکرم منجم، رصدگر هلال ماه و سردبیر پیشین مجله‌ی نجوم، در گفت‌وگو با ایرنا: رؤیت هلال ماه رمضان ۱۴۴۴ هـ.ق امسال و طبق پیش‌بینی‌های نجومی، هلال ماه مبارک رمضان در شامگاه ۲۹ شعبان مصادف با دوم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ خورشیدی به احتمال قریب به یقین با چشم غیرمسلح در تمام پهنه‌ی ایران رؤیت می‌شود.

لحظه‌ی غروب آفتاب در تهران در روز دوم فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۸ است و از همان لحظه تا زمان غروب ماه یعنی ساعت ۱۹:۱۱ امکان رؤیت هلال ماه وجود دارد. یعنی مکث هلال ماه ۵۳ دقیقه است که خیلی بالاتر از رکوردهای ثبت شده قبلی رؤیت هلال ماه با چشم غیرمسلح است و از نظر نجومی ما را نسبت به دیده شدن این هلال مطمئن می‌کند.

(محدوده‌ی سبز رنگ، شامل مناطقی است که امکان رؤیت هلال ماه‌ نو با چشم عادی و غیرمسلح وجود دارد.)

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها