يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۲۸۷۹
زمان انتشار: ۲۰:۲۶     ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
بر اساس آخرین نتایج اجرای طرح یارانه دستمزد بیش از ۴۲ هزار نفر متقاضی ثبت‌نام کرده و بیش از ۳۶ هزار نفر موفق به عقد قرارداد و جذب بازار کار شده‌اند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، طرح یارانه دستمزد از جمله طرح‌های موثر وزارت کار در حوزه اشتغال و بازار کار به شمار می‌رود که بر اساس آن، در صورت جذب نیروی کار شغل اولی در واحدهای اقتصادی توسط کارفرمایان ۳۰ درصد مبلغ دستمزد مصوب شورای عالی کار به شکل یارانه از طرف دولت به مدت یک سال به کارفرمایان پرداخت می‌شود.

طرح یارانه دستمزد با هدف کاهش هزینه‌های بکارگماری نیروی کار جدید برای کارفرمایان و به منظور پایداری تولید، حفظ اشتغال، افزایش فرصت‌های شغلی و حمایت از بنگاه‌های خصوصی و تعاونی در کشور به اجرا درآمده و مناطق کم برخوردار از اشتغال در اولویت اجرای این طرح قرار دارند.

شغل اولی‌ها، فارغ التحصیلان و جوانان بیکار جویای کار و همچنین بنگاه­‌های اقتصادی رسمی فعال در شهرستان‌های کم برخوردار، جامعه هدف این طرح را تشکیل می دهند.

آخرین آمار متقاضیان یارانه دستمزد

تازه‌ترین گزارش عملکرد اجرای طرح یارانه دستمزد حاکی از آن است که ۴۲ هزار و ۲۱۱ نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۳۶ هزار و ۸۷ نفر موفق به انعقاد قرارداد کار شده‌اند. این نتایج نشان می‌دهد که تعداد متقاضیان یارانه دستمزد نسبت به ماه‌های گذشته افزایش داشته و قراردادهای بیشتری منعقد شده و ۶۹۵۸ کارفرما نیز از طرح استقبال کردند.

آخرین آمار متقاضیان یارانه دستمزد

شرایط بهره‌مندی از مزایای طرح یارانه دستمزد به این نحو است که داوطلبان و جویندگان کار باید مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر داشته باشند و سن آنها از ۳۷ سال تمام بیشتر نباشد؛ شرط سنی برای زنان سرپرست خانوار جوینده کار هم تا سقف ۴۵ سال اعلام شده است.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح یارانه دستمزد را با هدف کاهش هزینه‌های اشتغال نیروی کار جدید برای کارفرما به منظور پایداری و توسعه تولید و اشتغال، افزایش فرصت‌های شغلی در بازار کار و حمایت از بنگاه‌های بخش تعاونی و خصوصی به اجرا درآورده که به اعتقاد فعالان اقتصادی، اجرای آن موجب تحرک و رونق بازار کار و اشتغال کشور می شود.

به گزارش ایسنا، متقاضیان و کارفرمایان برای بهره‌مندی از مزایای این طرح و دریافت یارانه دستمزد می‌توانند به سامانه https://pyd.mcls.‌gov.ir وزارت کار مراجعه و ثبت نام کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها