کد خبر: ۵۲۳۰۹
زمان انتشار: ۱۱:۵۰     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اختصاص 22 میلیارد دلار اعتبار از سوی دولت برای تامین نیاز کالاهای اساسی کشور خبر داد و گفت: برنج، روغن، شکر، گوشت قرمز و مرغ از جمله این اقلام هستند.

محمدعلی ضیغمی در گفتگو با مهر از مصوبه جدید و ویژه دولت برای تامین اعتبار کالاهای اساسی خبر داد و گفت: 22 میلیارد دلار برای تامین نیاز کالاهای مورد نیاز کشور از سوی دولت در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار خواهد گرفت تا بتوان نیاز کالایی کشور را تا پایان سال 91 تامین کرد.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: متوسط نیاز این وزارتخانه در سال 90 برای تامین کالاهای مورد نیاز کشور 20 میلیارد دلار بوده که بر این اساس امسال 22 میلیارد دلار تامین اعتبار پیش بینی شده و تامین کنندگان کالا می توانند نیاز عرضه خود را از این طریق تامین کنند.
 
وی تصریح کرد: متوسط نیاز کشور در سال برای تامین کالاهای اساسی، مواد اولیه و نهاده های کشاورزی با اختصاص این رقم تامین خواهد شد.
 
به گفته ضیغمی، مواد غذایی، کالاهای اساسی، نهاده های کشاورزی و مواد اولیه بخش تولید در زمره این تامین اعتبار قرار می گیرند و وارد کنندگان کالاهایی همچون برنج، روغن، شکر، گندم، جو، ذرت، کنجاله سویا، گوشت قرمز، مرغ و مواد اولیه پتروشیمی که تولید داخلی در مورد آنها کافی نیست در کنار مواد اولیه لاستیک و پودرهای شوینده، شمش و مقاطع فولادی را وارد می کنند.
 
ضیغمی ابراز امیدواری کرد که بانک مرکزی به همراه بانکهای عامل اقدام سریع در رابطه با این مصوبه را انجام دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
كلائي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۹ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
توكل به خدا انشا اله موفق باشيد.هر چه ميتوانيد به اقشار اسيب پذير رسيدگي كنيد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها