يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۳۱۴۴
زمان انتشار: ۱۶:۱۸     ۱۲ فروردين ۱۴۰۲
پاسخگویی ۹۰ درصدی به سه میلیون و ۲۵۰ هزار درخواست مردمی؛
رئیس مرکز نظارت بر ارتباطات مردمی ریاست جمهوری از ثبت سه میلیون و ۲۵۰ هزار درخواست مردمی در سامانه مرکز ارتباطات مردمی و همچنین مراکز استانی و پاسخگویی به بیش از ۹۰ درصد آنها در یکسال اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام احمد صالحی با برشمردن مهمترین اقدامات مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در یکسال اخیر گفت: این مرکز در مدت فعالیت دولت سیزدهم تاکنون توانست در تمام ورودی دستگاه‌ها میز ارتباطات را در نقاط مختلف کشور برپاکند و اکنون مردم در ارزیابی خود، می توانند میزان پاسخگویی به مطالبات را رصد کنند. همچنین برپایی میزخدمت برای اقلیت‌های دینی برای نخستین بار در کشور از دیگر فعالیت‌های این مرکز بوده است.

به گفته رئیس مرکز ارتباطات مردمی، راه‌اندازی نظام ارتباطات مردمی را نه تنها در قوه مجریه بلکه در تمام قوا به عنوان یکسان سازی نظام ارتباطات مردمی در زُمره فعالیت این مرکز در دولت سیزدهم بود که ین مرکز توانست تمامی دستگاه‌های دولتی، قضایی، مجلس و نهادهای نظامی و عمومی و انتظامی را پای خط بیاورد تا از نزدیک و بدون واسطه پاسخگوی طرح ها، مشکلات و دغدغه های مردمی باشد که این حضور را حتی در راهپیمایی ۲۲ بهمن شاهد بودیم که ۴۲ دستگاه پاسخگوی خواسته های مردم بودند.

حجت الاسلام صالحی از دیگر اقدام مهم و متفاوت این مرکز را در مقایسه با دولت‌های گذشته، حضور ۱۹ عضو کابینه در ۲ ماه نیم ماه گذشته از جمله حضور آیت الله رئیسی در قامت رئیس جمهور برشمرد و گفت که رئیس جمهور در بهمن ماه امسال بدون واسطه در این مرکز حاضر شد و پای خط تماس‌های مردم نشست که این نخستین بازدید رئیس جمهور از راه اندازی مرکز ارتباطات مردمی در تاریخ انقلاب بوده و تاکنون سابقه نداشته که رئیس قوه مجریه در مرکز حاضر شود و پای حرف مدیران مرکز بنشیدند که این اقدام وی اهمیت جایگاه این مرکز را به اثبات رساند.

وی این را هم گفت: آقای رئیسی در این بازدید به شکل نمادین در اهمیت جایگاه مرکز، خود به پرسش های مردمی پاسخ داد که عمده موضوعات در زمینه اداری و معیشتی بود و در عین حال تذکر و دستورات لازم را اعمال کرد.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی به این پرسش که آیا مرکز نظارتی بر پیگیری‌های مطالبات مردمی در سامانه برخط پاسخگویی مردم دارد؟ اینگونه پاسخ می دهد که تک به تک تماس‌ها و دستورهای اعمال شده توسط اعضای کابینه در قالب فُرمی به مرکز تحویل داده می‌شود و مرکز از طریق اداره کل ارتباطات سفرها آن را به دفتر وزیر ابلاغ و دفتر هم پیگیری می‌کند تا در مدت زمان مشخص نتیجه آن اقدام را به مرکز گزارش می شود. اگر نتیجه به مرکز ارائه نشود، اداره کل بازرسی نظارت ارزیابی عملکرد مرکز، پیگیری نهایی را برای اجرایی شدن دستور انجام می‌دهد.

حضور مسئولان درپاسخگویی برخط؛ بدون توقف

حجت اسلام صالحی درباره اینکه آیا همه وزیران در این سامانه حضور می یابند توضیح داد: برخی از وزارت خانه‌ها در اولویت مرکز نیست نظیر وزارتخانه‌های نفت و خارجه و دفاع چون موضوع عمومی نیست و حوزه تخصصی است، البته برای وزارت اطلاعات از طریق سامانه ۱۱۵ این اقدام انجام شد. ما بر اساس اولویتی که برای مرکز داشت اعضای کابینه را در این مرکز دعوت کردیم تا در پای خط پاسخگویی مطالبات مردم حاضر شوند.

وی گفت: این روند تداوم دارد و این گونه نیست با اتمام دوره نخست متوقف شود بلکه این چرخش ادامه دارد و مرکز و شخص رییس جمهور پای خط پاسخگویی مردم برای پیگیری مطالبات مردم است.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی شمار نامه‌ها و مطالبات مردمی در سفرهای استانی رئیس‌جمهور در ۱۴۰۱ را بیش از ۳ میلیون ۲۵۰ هزار درخواست و تماس در سامانه‌های مختلف ثبت شده عنوان کرد که بیش از ۵۰ درصد موضوعات در مرکز و مابقی در سفرهای استانی مطرح شده است.

حجت السلام صالحی این را هم گفت که به بیش از ۹۰ درصد از درخواست‌ها پاسخ داده داشته و مابقی در حال انجام است. همچنین از دیگر فعالیت های این مرکز پیگیری نامه‌های رسوب شده مردم از دولت‌های گذشته در این مرکز بوده که علت فراوانی نامه‌ها، امید مردم به شنیده شدن درخواست‌ها و مطالبات آنها در میزهای ارتباطات مردمی در استان‌ها و مرکز بوده که زمینه را فراهم‌کرده است.

افزایش ۱۶ برابری مطالبات مردمی در مقایسه با سایر دولت‌ها

وی به میزان پاسخ‌گویی دولت به درخواست‌های مردمی در سفرهای استانی گفت: ما با افزایش ۱۶ برابری درخواست‌ها و مطالبات مردم نسبت به سایر دولت‌ها شاهدیم و این به دلیل امیدی است که مردم به حل مشکلات و پاسخ‌گویی به آن از سوی دولت دارند و بهترین چیزی که می‌تواند امید مردم را بیمه کند پاسخگویی است. همچنین این نامه‌ها در خود مراکزاستانها بازبینی، ثبت و با نظارت مرکز ارتباط مردمی ریاست جمهوری در سایر دستگاه‌ها توزیع می‌شود و مردم اطمینان داشته باشند که تمامی نامه‌های قابل پیگیری است.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری این را هم گفت که ایجاد زمینه مناسب خدمت رسانی برای ارتباط بی‌واسطه رئیس‌جمهور و اعضای دولت با مردم و خلق این حماسه ماندگار در کشور تنها با همکاری و همراهی خادمان و نمایندگان دارای اختیار کامل دستگاه های اجرایی محقق شده است.

او برنامه این مرکز را در ۱۴۰۲ را تعطیل نبودآن حتی در ایام عید عنوان کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها