أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۲۳۵۶۹
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
فینال زودهنگام لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه‌شب در ورزشگاه اتحاد میان منچسترسیتی و بایرن‌مونیخ برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه 598، دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه‌شب با برگزاری دو دیدار شروع می‌شود که در حساس‌ترین بازی منچسترسیتی در خانه پذیرای بایرن‌مونیخ است.

بایرن شنبه مقابل فرایبورگ، از صدرنشینی خود در بوندسلیگا دفاع کرد. تک گل بایرن را ماتیاس دلیخت روی پاس جمال موسیالا در دقیقه ۵۲ به ثمر رساند. این دومین برد توماس توخل در سه حضورش روی نیمکت باواریایی‌ها بود. تیم او پیش از این دیدار با قبول شکست از فرایبورگ از جام حذفی آلمان کنار رفت.

اریک ماکسیم چوپو موتینگ که بازی با فرایبورگ را به دلیل آسیب زانو از دست داده بود، این رقابت را هم تماشا خواهد کرد. با این شرایط انتظار می‌رود سادیو مانه بار دیگر از ابتدا در ترکیب بایرن به میدان برود.

مانند بایرن، سیتی نیز درگیر رقابت پرتنش قهرمانی در لیگ است. ارلینگ هالند در پیروزی ۴-۱ تیمش در لیگ برتر مقابل ساوتهمپتون در روز شنبه، دو گل زد تا تعداد گل‌هایش را در تمامی رقابت‌ها به ۴۲ گل برساند. این هشتمین برد متوالی تیم پپ گواردیولا بود که پس از باخت در فینال سال ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان به چلسی، به دنبال اولین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپاست.

فینال زودرس لیگ قهرمانان در اتحاد

آمار مسابقه

- بایرن در این فصل هر هشت بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا را برده است.

- توماس توخل در دو دیدار اخیر خود با گواردیولا در رقابت‌های حذفی (مسابقات غیر از لیگ) پیروز شده است.

- لروآ سانه با چهار گل بهترین گلزن بایرن در این فصل لیگ قهرمانان اروپاست.

- سادیو مانه در ۱۹ بازی قبلی مقابل منچسترسیتی ۱۰ گل به ثمر رسانده است. در بین بازیکنان فعال، فقط محمد صلاح، هم‌تیمی سابق  او در لیورپول، بیشتر به سیتی گل زده است (۱۱ گل در ۱۹ بازی).

- بایرن، قهرمان شش دوره اروپا، در پنج بازی از شش بازی آخرش در لیگ قهرمانان اروپا مقابل حریفان انگلیسی پیروز شده است.

- هالند در هفت دیدار با بایرن به عنوان بازیکن دورتموند پنج گل به ثمر رساند اما در نهایت در تمام این دیدارها بازنده بود.

فینال زودرس لیگ قهرمانان در اتحاد

ترکیب احتمالی

منچسترسیتی: ادرسون - آکانجی، دیاس، آکه - استونز، رودری - سیلوا، دی‌بروینه، ایلکای گوندوغان، جک گریلیش و ارلینگ هالند

مربی: پپ گواردیولا

بایرن: یان زومر - بنژامن پاوارد، اوپامکانو، دلیخت، دیویس - کیمیش، گورتسکا - کینگزلی کومان، مولر، جمال موسیالا - سادیو مانه

مربی: توماس توخل

توخل به عنوان سرمربی چلسی در سال ۲۰۲۱ در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل سیتی پیروز شد. برد ۱-۰ چلسی مقابل سیتی استادیوم دراگائو باعث شد تا توخل اولین قهرمانی در لیگ قهرمانان را به دست بیاورد. سرمربی آلمانی اخیرا اعتراف کرده است که بارسای رویایی گواردیولا را که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ توانست ۱۴ جام از جمله دو قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را در چهار سال به دست آورد، بارها مطالعه و تحسین کرده است.

توخل پیش از فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۲۱ گفت: زمانی که پپ بازیکن بود خیلی بازی او را دوست داشتم و الان هم که سرمربی شده است یکی از الگوهایم محسوب می‌شود. فکر نمی‌کنم حتی یک بازی بارسلونای گواردیولا را از دست داده باشم چون از تمام آن بازی‌ها چیزهای زیادی یاد گرفتم.

به نظر احترام متقابل حرف اول را بین این دو مربی می‌زند. گواردیولا نیز فصل گذشته توخل را به عنوان یکی از معدود مربیانی توصیف کرد که از آنها یاد گرفته تا به مربی بهتری تبدیل شود.

تقابل‌ها

گواردیولا در دیدارهای مقابل با توماس توخل، دست برتر را دارد. سه برد چلسی در فاصله شش هفته مانده به پایان فصل ۲۱-۲۰۲۰ تنها پیروزی‌های توخل در ۱۰ تقابل بین او و گواردیولا بوده است. اما او مهم‌ترین را کسب کرد یعنی پیروزی و قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا.

توخل همچنین پاری‌سن‌ژرمن را به اولین فینال خود در لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۲۰ رساند. این مربی ۴۹ ساله اکنون به دنبال این است که بایرن را به قهرمانی در لیگ قهرمانان برساند.

همه نگاه‌ها در این دیدار به ارلینگ هالند نروژی است. این بازیکن ۲۲ ساله در ۲۵ بازی در لیگ قهرمانان اروپا ۳۳ گل به ثمر رسانده است؛ از جمله پنج گل در دیدار مقابل لایپزیگ در یک‌هشتم نهایی.

بنفیکا - اینتر

فینال زودرس لیگ قهرمانان در اتحاد

در دیگر دیدار این مرحله از رقابت‌ها بنفیکا در خانه به دیدار اینتر خواهد رفت. بنفیکا بعد از باخت در کلاسیکوی پرتغال به پورتو، که دومین باخت بنفیکا در این فصل بود، به دنبال ادامه بلندپروازی‌هایش در اروپا است و باید برابر اینتر قرار گیرد.

اینتر که مدتهاست از قهرمانی در لیگ ایتالیا دست شسته، در دور قبلی توانست پورتو، دیگر تیم پرتغالی، را حذف کند و اکنون به دنبال این است که دومین تیم پرتغالی را نیز از این رقابت‌ها کنار بزند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها