کد خبر: ۵۲۳۸۱۴
زمان انتشار: ۱۲:۲۷     ۲۸ فروردين ۱۴۰۲
مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان غربی:
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: از ۳۰ مدرسه آسیب دیده ناشی از زمین لرزه در شهرستان خوی به جز ۲ مدرسه مابقی تعمیر و بازسازی شدند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، قهرمان رحمانی با بیان اینکه ۳۰ مدرسه در جریان زلزله خوی دچار آسیب شده بودند که به غیر از ۲ مورد بقیه مدارس از محل اعتبارات ماده ۱۷ ستاد بحران تعمیر، بازسازی و تحویل آموزش و پرورش شدند، افزود: ۲۸ مدرسه آسیب دیده از زلزله سال گذشته در شهرستان خوی با ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته تعمیر و بازسازی شد.

وی با بیان اینکه ۱۴ مدرسه نیز تخریب شده و در مرحله بازسازی هستند، ادامه داد: یک هزار میلیارد ریال برای احداث این مدارس با پیگیری‌های مستمر استاندار آذربایجان غربی و از محل اعتبارات ماده ۱۷ ستاد بحران تخصیص یافته است.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی اظهار کرد: هم اکنون ۲ هزار کلاس در سطح استان در دست ساخت است که از این تعداد پیش بینی می‌شود کار ۵۰۰ کلاس درس امسال به اتمام رسیده و تحویل آموزش و پرورش شود.

کلاس‌های کانکسی بالای ۱۰ نفر در آذربایجان غربی از چرخه آموزشی حذف می‌شوند

رحمانی با بیان اینکه این کلاس‌ها در پروژه‌های دولتی و مشارکتی هستند، یادآور شد: ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اتمام این ۵۰۰ کلاس درس مورد نیاز بود که ۵۰ درصد اعتبارات لازم تخصیص و پرداخت شده است.

وی درباره طرح شهید پناهی نیز گفت: در قالب این طرح مقرر شده تا کلاس‌های کانکسی بالای ۱۰ نفر در قالب طرح بازسازی تا مهرماه از چرخه استفاده حذف و به جای آنها کلاس درس ساخته شود.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی درباره پروژه‌های محرومیت زدایی هم اعلام کرد: هم اکنون ۷۲ پروژه در سطح استان داریم که بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و شامل ۴۳۴ کلاس درس است.

سرانه فضای آموزشی ارومیه در رده‌های پایین قرار دارد

رحمانی اضافه کرد: اداره کل نوسازی، ریالی از اعتبارات خود را بازگشت نداده و با ۸۵ نیرو و ۱۲ ناظر در حال تلاش برای جذب اعتبارات با هدف نوسازی مدارس موجود و ساخت کلاس‌های درس جدید است.

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد اعتبارات اختصاص داده شده به این اداره کل پارسال جذب شده است، ادامه داد: اگر اعتبار جدیدی اختصاص داده شود سریع قابل جذب است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی افزود: طبق دستور استاندار، تمرکز احداث فضای آموزشی روی شهرستان‌هایی است که زیر شاخص متوسط استانی هستند و لازم است به میانگین استانی برسند سپس در سایر مناطق پروژه‌ها اجرایی شود.

رحمانی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی شهرستان ارومیه در رده‌های پایین‌تری قرار دارد، یادآور شد: تلاش می‌شود مشکلات این شهرستان با بهره گیری هرچه بیشتر از ظرفیت خیرین مرتفع شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها