يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۵۳۰۴
زمان انتشار: ۱۳:۰۵     ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
پس از هجمه علیه قهرمان لیگ؛
در شرایطی که امید نورافکن هافبک سپاهان در هفته‌های پایانی لیگ به مسائل پشت پرده برای صدرنشینی و قهرمانی پرسپولیس اشاره می‌کرد، بازیکن پرتغالی سپاهان کاملا حرفه‌ای با این موضوع برخورد داشت.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از مهر، معادلات جدول و قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران به یکباره در هفته بیست و هفتم تغییر کرد. پرسپولیس با نتیجه ۱ بر صفر استقلال را شکست داد و سپاهان در شرایطی که از ملوان پیش بود، در نهایت با نتیجه تساوی ۱ - ۱ از زمین خارج شد؛ آن‌هم روی غفلت بازیکنان سپاهان که بازی را کاملاً در اختیار خود داشتند.

بعد از بازی‌های این هفته بود که سپاهان و استقلال که بیشترین شانس قهرمانی را در فاصله سه بازی مانده تا پایان لیگ داشتند، صدر را از دست دادند و پرسپولیس جای آنها را گرفت.

سرخپوشان پایتخت با هدایت یحیی گل محمدی در تمام مسابقات خود در سال جدید پیروز شدند و این روند را تا هفته آخر برابر نساجی ادامه دادند تا در نهایت عنوان قهرمانی را از آن خود کردند.

پس از صدرنشینی پرسپولیس بود که این تیم تحت فشار و هجمه دو رقیب دیگر قرار گرفت؛ تا جایی که نه تنها هواداران سپاهان و استقلال بلکه در بعضی موارد بازیکنان و مربیان این دو تیم هم علیه عملکرد پرسپولیس موضعگیری کردند.

از جمله این نفرات می‌توان به امید نورافکن اشاره کرد که بعد از پیروزی ۵ بر صفر سپاهان برابر پیکان در هفته بیست و نهم، تلاش برای تخریب پرسپولیس را به اوج رساند و روی آنتن زنده شبکه سوم تلویزیون گفت: «اگر ما جایگاه اول را به دست نیاوریم باز هم می‌گویم سپاهان قهرمان شده است به زعم اهالی فوتبال و تماشاگر اینکه فوتبال را می‌فهمند و می‌دانند پشت پرده چه چیزهایی می‌گذرد.»

البته «ژوزه مورایس» سرمربی تیم سپاهان بعد از آخرین بازی این برابر مس کرمان و نرسیدن تیمش به جام، قهرمانی را به پرسپولیس تبریک گفت. ساعاتی بعد هم «مانوئل فرناندز» بازیکن سپاهان با سابقه بازی در تیم ملی پرتغال و تیم‌های بزرگی چون بنفیکا و اورتون تاکید کرد که مسئولیت قهرمان نشدن سپاهان، بر عهده همین تیم است.

فرناندز در واکنش به این سئوال که عوامل خارج از فوتبال در نتایج و تعیین قهرمان لیگ تاثیر گذاشته است، گفت: «نه، جالب نیست که بخواهم بگویم چیزی بیرون از زمین فوتبال باشد. ما تیم صدرنشین جدول بودیم، اما در دیدار مقابل ملوان امتیاز از دست دادیم. پرسپولیس عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشت و در رتبه اول قرار گرفت. جا دارد به آنها تبریک بگوییم.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها