أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۵۴۱۴
زمان انتشار: ۱۴:۵۰     ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
«رضامراد صحرایی» که به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی شد، امروز - دوشنبه - برای تعامل با نمایندگان و تشریح برنامه های خود در کمیسیون‌های تخصصی به مجلس شورای اسلامی رفت.

به گزارش پایگاه خبری 598، صحرایی امروز - دوشنبه - با حضور در مجلس شورای اسلامی برای حضور در کمیسیون های تخصصی و گفت و گو با نمایندگان مجلس، رایزنی خود را آغاز کرد.

روز گذشته آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی «رضامراد صحرایی» را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

جذب، تربیت و ارتقای سرمایه انسانی آموزش و پرورش، کارآمدسازی نظامات و سازوکارهای راهبردی و مدیریت آموزش و پرورش، ارتقای عدالت آموزشی و نصیب برابر آموزشی و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی، به‌کارگیری ظرفیت‌های درونی و بیرونی مدرسه (مشارکت)، آرام‌سازی و بهینه‌سازی نظام تأمین، تخصیص و مصرف منابع مالی در سطوح مختلف نظام آموزش و پرورش، استانداردسازی و توسعه فضا، تجهیزات و فناوری‌های آموزشی و پرورشی و ارتقای توانمندی‌های تربیتی خانواده‌ها از برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است.

پیش از این یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش بود که به دلیل حواشی پیش آمده پیرامون رتبه بندی معلمان و پرداخت حقوق فرهنگیان در اسفندماه گذشته و مشخص شدن قصور این وزارتخانه در تامین اعتبارات مورد نیاز، فروردین ماه از مسئولیت خود استعفا داد و رئیس جمهور صحرایی را که ریاست دانشگاه فرهنگیان را بر عهده داشت، به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش انتخاب کرد.

وزارت آموزش و پرورش از نظر تعداد نیروی انسانی شاغل و نیز گستره تاثیرگذاری بر خانوارهای ایرانی با توجه به جمعیت ۲۰ میلیون نفری دانش آموزان کشور از مهمترین وزارتخانه های فرهنگی کشور به شمار می رود که رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار اخیر خود با معلمان و فرهنگیان سراسر کشور «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» مورد اشاره و تاکید قرار دادند و پنج توصیه خطاب به مسئولان بیان کردند: «اول، سند تحول به صورت مستمر تکمیل و به روزرسانی شود». «دوم، از سند تحول حمایت قاطع و به اجرای آن کمک شود». «سوم، برای سند تحول که سندی متقن و خوب است بدیل و رقیبی درست نشود». «چهارم، نقشه راه دقیق اجرای سند تحول از ستاد تا مدارس تهیه و در دولت و مجلس از آن حمایت شود» و «پنجم، در نقشه راه، شاخص‌های قابل اندازه‌گیری معین شود که بر اساس آنها پیشرفت اجرای سند دائماً رصد شود».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها