کد خبر: ۵۲۵۵۱۷
زمان انتشار: ۱۱:۴۸     ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
تیم فوتبال استقلال در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های فوتبال جام حذفی باید مقابل نساجی قرار بگیرد و هر ۲ تیم برای این دیدار انگیزه‌های زیادی دارند.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از ایرنا، دیدار تیم‌های استقلال تهران و نساجی‌مازندران در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های فوتبال جام حذفی، از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه امروز در ورزشگاه آزادی با قضاوت حسن اکرمی آغاز خواهد شد.

در این بازی مجوز حضور ۱۵ هزار تماشاگر صادر شده و البته استقلالی‌ها قول گرفته‌اند که در صورت حضور هواداران بیشتر در ورزشگاه، می‌توانند روی سکوهای طبقه دوم آزادی از آنها استقبال کنند.

استقلال فصل را با برتری پرگل ۷ بر یک برابر تراکتور به پایان رساند و حالا شاگردان ریکاردو ساپینتو قصد دارند با برتری مقابل نساجی به فینال جام حذفی صعود کنند تا در صورت برتری پرسپولیس مقابل هوادار بتوانند این تیم را در فینال مغلوب کند و انتقام شکست بازی برگشت دربی لیگ برتر را از قهرمان بگیرد.

آبی‌ها نسبت به مدافع عنوان قهرمانی جام حذفی، مسیر سخت‌تری را تا این مرحله طی کرده‌اند. آنها با پشت سرگذاشتن تیم‌های لیگ برتری تراکتور و ملوان در مرحله قبل به سختی از سد تیم سختکوش پارس جنوبی جم گذشتند و به این مرحله صعود کردند.

در سوی مقابل نساجی ابتدا تیم لیگ یکی فجرسپاسی را مغلوب کرد و سپس در ضربات پنالتی آلومینیوم را شکست داد. در مرحله یک چهارم نهایی نیز موفق شد با برتری ۳ بر صفر پیکان را از پیش رو بردارد و راهی نیمه‌نهایی شود.

تقابل بهترین خط حمله با یکی از بدترین خطوط دفاعی

هر ۲ تیم با شرایطی متفاوت برابر یکدیگر صف آرایی می‌کنند. تیم استقلال در آخرین بازی خود در لیگ برتر توانست ۷ گل به تراکتور بزند و در لیگ برتر با ۵۲ گل از پرسپولیس و سپاهان پیشی بگیرد. اما نساجی با ۴۴ گل خورده بعد از نفت مسجدسلیمانِ سقوط‌کرده، دومین خط دفاعی ضعیف لیگ را دارد. نساجی در هفته پایانی لیگ ۴ گل از پرسپولیس خورد و بعید است بتواند در طول ۹۰ دقیقه مقابل استقلال دروازه‌اش را بسته نگه دارد.

استقلال و نساجی به دنبال انتقام

بازیکنان استقلال نیز برای دیدار با نساجی انگیزه بالایی دارند. آبی‌های پایتخت فصل گذشته با شکست مقابل نساجی در مرحله یک چهارم نهایی از گردونه این مسابقات حذف شدند و حالا می‌توانند انتقام شکست فصل گذشته را از نساجی بگیرند. البته سال گذشته ساکت الهامی هدایت نساجی را بر عهده داشت و فرهاد مجیدی روی نیمکت آبی‌ها نشسته بود. نساجی نیز با انگیزه انتقام شکست در لیگ مقابل استقلال و همچنین شکست در سوپرجام که باعث شد جام از نساجی گرفته شود، پا به این دیدار می‌گذارد.

تقابل اندیشه‌های پرتغالی و اسپانیایی

در بازی فردا ۲ سرمربی خارجی با هم تقابل می‌کنند. ساپینتو پرتغالی باید مقابل کارلوس هرناندز اسپانیایی قرار بگیرد. هرناندز در انتهای فصل جایگزین حمید مطهری شد. او در لیگ برتر نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد اما در جام‌حذفی موفق شد پیکان را با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب کند.

تقابل اندیشه‌های متفاوت این دو مربی می‌تواند به حساسیت‌های این بازی اضافه کند و قطعا ساپینتو دوست ندارد در اولین حضورش با استقلال، فصل را بدون جام به پایان برساند. در سوی مقابل هرناندز نیز نمی‌خواهد خیلی زود مازندران را ترک کند و قصد دارد با برتری در این دیدار حکم بقای خود روی نیمکت نساجی را برای لیگ قهرمانان آسیا امضا کند.

البته ساپینتو موفق شد پاکو خمس اسپانیایی(سرمربی تراکتور) را با ۷ گل از آزادی بدرقه کند و حالا باید مقابل دومین مربی اسپانیایی شاغل در فوتبال ایران قرار بگیرد.

چهارمین تقابل فصل

بازی رفت ۲ تیم در هفته ششم لیگ برتر با برتری ۳ بر یک استقلال در آزادی به پایان رسید. پیمان بابایی، کوین یامگا و محمد محبی گلزنان آبی‌پوشان در آن دیدار بودند و تک گل نساجی را ایوب کلانتری به ثمر رساند. دیدار برگشت استقلال و نساجی در قائم‌شهر با تساوی یک بر یک به پایان رسید. امیرارسلان مطهری برای استقلال گل زد و بازهم کلانتری این‌بار روی یک ضربه ایستگاهی تماشایی دروازه استقلال را باز کرد.

استقلال به عنوان قهرمان لیگ برتر و نساجی به عنوان قهرمان جام حذفی در دیدار سوپرجام نیز مقابل یکدیگر قرار گرفتند که استقلال موفق شد با تک گل مطهری حریف را مغلوب کند. حالا این دیدار چهارمین تقابل استقلال و نساجی در این فصل خواهد بود و قطعا در این دیدار باید یک تیم برنده از زمین خارج شود.

غایبان تیم‌ها

رضا میرزایی مدافع استقلال به علت پارگی رباط صلیبی نمی‌تواند تیمش را در این بازی همراهی کند و یامگا هم با مصدومیت به ایران بازگشته و همچنین سعید مهری به دلیل محرومیت در این دیدار غایب خواهد بود.

نساجی در این دیدار مصدوم یا محرومی ندارد و با همه بازیکنانش در ورزشگاه آزادی حاضر خواهد شد.

ستاره احتمالی استقلال

مهدی قایدی در این فصل ستاره اول تیم ساپینتو بود و عملکرد درخشانی را از خود به نمایش گذاشت. مهدی با هت‌تریک مقابل تراکتور در هفته پایانی موفق شد تعداد گل‌های خود در این فصل را به عدد ۱۲ برساند و تا قبل از گل دقیقه ۹۰ شهریار مغانلو، مهاجم سپاهان، به طور مشترک بهترین گلزن فصل باشد. قایدی در طول فصل همواره با حرکات تکنیکی و سرعتی خود بلای جان مدافعین لیگ شده بود و حالا یکی از گزینه‌های درخشش در تیم ملی در جام ملت‌های آسیا خواهد بود. قایدی در دیدار فردا هم امید اول هواداران استقلال برای گلزنی محسوب می‌شود.

مطهری نیز با گلزنی در این دیدار می‌تواند در این فصل مقابل نساجی هت‌تریک بکند. او در دیدار سوپرجام و بازی برگشت تک گل استقلال را مقابل نساجی به ثمر رساند.

ستاره احتمالی نساجی

ایوب کلانتری در این فصل عملکرد خوبی در خط هافبک نساجی داشته است. او در طول فصل موفق شده ۵ بار دروازه حریفان را باز کند که ۲ گل آن به استقلال در بازی‌های رفت‌ و برگشت لیگ بود. کلانتری در این دیدار انگیزه بالایی خواهد داشت تا بتواند مقابل استقلال هت‌تریک کند. کلانتری همچنین در این فصل ۵ پاس گل در کارنامه خود ثبت کرده است. علیرضا حقیقی، دروازه‌بان این تیم نیز در این دیدار یکی دیگر از ستاره‌های احتمالی خواهد بود.

حقیقی در بازی سال گذشته استقلال و نساجی، مرد اول سرخ‌های مازنی بود و با سیوهایی که مقابل حملات پرتعداد و خطرناک شاگردان فرهاد مجیدی داشت، سرنوشت مسابقه را به ضربات پنالتی‌ کشاند و آنجا نیز با دفع ضربه عزیزبک آمانوف، بازیکن سابق استقلال، باعث برتری سرخپوشان شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها