أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۲۵۷۸۷
زمان انتشار: ۱۰:۵۲     ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با عنوان این مطلب که شیوع بیماری ام اس در سال های اخیر علاوه بر بزرگسالان میان کودکان نیز بیشتر شده است، بر حمایت از این بیماران تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از مهر، محمد مهدی ناصحی، در پیامی به مناسبت سی ام ماه می میلادی مصادف با ۹ خرداد به نام روز جهانی ام اس، عنوان داشت: این روز بهانه‌ای است تا مسئولان و دست اندرکاران حوزه سلامت نسبت به خدمات رسانی بهتر به این گروه از بیماران توجهات لازم را مبذول داشته و از تمامی امکانات در رفع مشکلات مبتلایان به ام اس استفاده کنند.

سازمان بیمه سلامت ایران از گذشته تاکنون خدمات دهی به این گروه از این بیماران را در سرلوحه امور خود قرار داده و از سال ۱۴۰۱ با تأسیس صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج به مبتلایان به ام اس توجه ویژه دارد، به طوری که داروها و خدمات آزمایشگاهی و پاراکلینیکی برای بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش بیمه قرار گرفته و این بیماران دغدغه‌ای بابت هزینه‌های درمانی خود ندارند.

متأسفانه شیوع این بیماری در سال‌های اخیر علاوه بر بزرگسالان میان کودکان بیشتر شده است. اما با تشخیص زودهنگام می‌توان ۴۰ تا ۵۰ درصد بیماری ام اس را در کودکان مهار و از پیشرفت آن جلوگیری کرد. خوشبختانه با ایجاد صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب العلاج پیگیری مشکلات بهداشتی و درمانی این قبیل بیماران با جدیت بیشتری انجام می‌شود.

تصمیم گیران و سیاست گذاران حوزه سلامت بر این باورند که باید با اتخاذ رویکردهای مناسب و منطقی پرداخت از جیب بیماران به ویژه بیماران صعب العلاج کاهش پیدا کند.

اینجانب ضمن گرامیداشت و تبریک این روز به بیماران، حامیان و کادر درمان، از خدمات انجمن ام اس و سازمان‌های حمایت کننده از این بیماران در پیگیری مشکلات بیماران ام اس قدردانی نموده و امیدوارم با جدیت در پیگیری‌ها گام موثرتری در بهبود ارائه خدمات سلامت به این گروه از بیماران برداشته شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها