أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۲۵۹۴۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۴     ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
شکست بزرگ استقلال بالاتر از لیگ و حذفی؛
برای اولین بار در تاریخ شهرآورد، تعداد بردهای پرسپولیس از استقلال بیشتر شد.

ه گزارش ورزش سه، آهسته آهسته و مرحله به مرحله، پرسپولیس ابتدا تعداد بردهای خود در لیگ برتر را از استقلال بیشتر کرد، سپس در دربی‌های رسمی از رقیب سنتی گرفت و شب گذشته تیر آخر را هم بر پیکره آبی‌ها زد: 27-26، حالا تعداد پیروزی‌های سرخپوشان در شهرآورد از استقلال بیشتر است.

این برای اولین بار در تاریخ شهرآورد است که پرسپولیس تعداد بردهای خود را از استقلال بیشتر می‌کند. تا 15 بهمن 1350 استقلال با نتیجه 4-0 در مجموع دربی‌ها پیش بود و از همان زمان برتری خود را حفظ کرد. در سراسر دهه 1350، 1360، 1370، 1380 و حتی 1390 این استقلال بود که در مجموع شهرآورد، دست بالاتر را در اختیار داشت.

برای اولین بار: پرسپولیس در تاریخ دربی‌ها از استقلال جلو افتاد + عکس

زمانی که استقلال در جام حذفی 3-0 پرسپولیس را شکست داد، این تیم هشت برد بیشتر از رقیب سنتی در دربی داشت

 

در آبان ماه 1358 که استقلال تعداد بردهای خود در شهرآورد را دو رقمی کرده بود، پرسپولیس تنها 6 برد مقابل رقیب سنتی خود داشت. جالب است بدانید پرسپولیس 16 سال دیرتر از استقلال به برد دهم در دربی رسید.

سرخپوشان یک بار در اواخر دهه هفتاد به آمار تساوی در دربی نزدیک شده بودند. زمانی که تیم کوبنده استانکو و سپس پروین، جام‌ها را درو می‌کرد و در دربی هم عملکرد خوبی داشت و با برد سال 78 به دو قدمی استقلال رسیدند اما سال بعد استقلال با گل علیرضا اکبرپور شهرآورد را به سود خود خاتمه داد و توانست اختلاف را دوباره بیشتر کند.

جالب است بدانید زمانی که استقلال با پرویز مظلومی موفق شد در جام حذفی پرسپولیس را 3-0 شکست دهد، آمار دربی 16-24 به سود استقلال بود و آبی‌ها با هشت اختلاف، برتری محسوسی در دربی داشتند.

اما همه چیز از دربی ایمون زاید آغاز شد. جایی که تیم مصطفی دنیزلی هفدهمین برد قرمزها را به شکلی دراماتیک رقم زدند. سپس در لیگ چهاردهم تیم درخشان و برانکو، قلعه‌نویی را دبل کردند. اما همچنان نتیجه 19-24 بود و جبران 5 اختلاف باورنکردنی و دور از انتظار به نظر می‌رسید.

برای اولین بار: پرسپولیس در تاریخ دربی‌ها از استقلال جلو افتاد + عکس

همه چیز از دربی ایمون زاید آغاز شد، استقلال پس از آن تنها 2 بار در جریان بازی پرسپولیس را شکست داد

 

برانکو ایوانکوویچ تا پیش از جدایی، اختلاف را به عدد 3 رساند. کالدرون با ورود خود یک پیروزی بزرگ به دست آورد تا اختلاف از این هم کمتر شود اما ورود یحیی گل‌محمدی، آغاز تساوی‌های جذاب در دربی بود. سرانجام در لیگ بیستم پرسپولیس استقلال را شکست داد تا نتیجه 25-26 شود.

شاگردان یحیی در دربی عملکرد موفقی نداشتند تا اینکه بازی برگشت لیگ بیست و دوم فرا رسید. تک گل عیسی آل‌کثیر باعث شد تا پرسپولیس برای اولین بار در تاریخ در مجموع نتایج دربی به آبی‌ها برسد و نمایش شب گذشته نیز سرخپوشان را برای نخستین بار در آمار شهرآورد، بالاتر از رقیب سنتی قرار داد، این خود یک قهرمانی جداگانه است!

برای اولین بار: پرسپولیس در تاریخ دربی‌ها از استقلال جلو افتاد + عکس

در شهرآورد برگشت، پرسپولیس برای اولین بار در تاریخ دربی به آمار تساوی با استقلال در دربی رسید

 

برای اولین بار: پرسپولیس در تاریخ دربی‌ها از استقلال جلو افتاد + عکس

شب گذشته پرسپولیس سرانجام در مجموع آمار دربی از استقلال پیش افتاد

 

آمار شهرآورد: 27 برد پرسپولیس، 26 برد استقلال
لیگ برتر: 12 برد پرسپولیس، 8 برد استقلال
دربی رسمی: 26 برد پرسپولیس، 23 برد استقلال

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها