کد خبر: ۵۲۶۶۳۷
زمان انتشار: ۱۲:۰۷     ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
شرکت ایران خودرو در پاسخ به مشتریان درمورد دلیل افزایش قیمت دنا پلاس اعلام کرد: قیمت همه خودروهای این خودروساز براساس مصوبه شورای رقابت است.

به گزارش پایگاه خبری 598، روابط عمومی شرکت ایران خوردو در پاسخ به افزایش قیمت چشم‌گیر دنا پلاس در فهرست قیمت منتشر شده این شرکت اعلام کرد که قیمت دنا پلاس ایران خودرو طبق مصوبه شورای رقابت است. 

این شرکت در پاسخ به سوال مطرح شده از سوی مشتریان دناپلاس دستی عنوان کرد: قیمت تمامی خودروها که در سایت کدال نیز قرار گرفته، منطبق بر مصوبه شورای رقابت است.

ایران‌خودرو درباره قیمت محصول دناپلاس دستی عنوان کرد: محصول پایه برای محاسبه قیمت این خودرو با کد کلاس ۷۰۳۲۳، خودروی دناپلاس دستی توربو با کد کلاس ۷۰۴۰۸ است که بر اساس ابلاغیه شورای رقابت باید مبلغ ۴۳۸,۶۱۳,۹۴۳ ریال از قیمت خودروی پایه کسر شود و پس از اضافه شدن متعلقات قانونی شامل بیمه، مالیات و عوارض متعلقه، قیمت نهایی مصرف کننده محصول دنا پلاس جدید رقم ۴,۱۰۰,۰۱۲.۴۸۴ ریال خواهد شد.

بنابراین گزارش شورای رقابت در مورخ 16 خرداد 1402 با انتشار فهرستی با عنوان پیوست مصوبه جلسه 574 شورای رقابت با موضوع بررسی قیمت ناشی از تغییرات اجباری و اختیاری جدید، قیمت 28 محصول را تغییر داد که در این فهرست در (ردیف یک) قیمت دنا پلاس رینگ فولادی اکسل کاسه ای با کد 70323، بیش از 43 میلیون تومان کاهش قیمت یافته است. 

گفتنی است پیش از این نیز شورای رقابت در اواخر فروردین 1402 قیمت مصوب محصولات دو خودروساز داخلی را مصوب کرده بود که در ردیف 12 مصوبه 20 فروردین شورای رقابت قیمت دنا پلاس (بدون ذکر کد)  281 میلیون تومان تعیین شده است، بنابراین مشتریان دنا پلاس معتقدند که براساس مصوبات شورای رقابت باید 43 میلیون تومان از مبلغ 281 میلیون تومان  دنا پلاس که در ردیف 12 مصوبه  فروردین ماه 1402  شورای رقابت آمده کسر شود و به اضافه متعلقات قانونی از جمله مالیات، بیمه، عوارض قیمت جدید دنا پلاس تعیین شود.


قیمت محصولات خودروسازان داخلی بر اساس مصوبه فروردین ماه 1402 شورای رقابت

توضیح ایران خودرو در مورد اعلام قیمت کد 70408 به عنوان دنا پلاس دستی  این است که محصول پایه کد 70323 دنا پلاس رینگ فولادی اکسل کاسه ای همین 70408 است که در لیست قیمت های مصوب شورای رقابت در فروردین 1402 نیامده است. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها