کد خبر: ۵۲۶۷۴
زمان انتشار: ۰۱:۵۹     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
منابع امنيتي و اطلاعاتي آمريكا معتقدند كه ايران در حال حاضر داراي امكانات و توانمندي هاي فني و نرم افزاري براي مقابله با آمريكا در جنگ سايبري است.
«جفري كر» از كارشناسان سايبري و يكي از مشاوران سايبري وزارت دفاع آمريكا معتقد است «ايران در حال حاضر مي تواند در ميدان جنگ سايبري يكي از بازيگران عمده در عرصه جهاني باشد. در حال حاضر سه كشور پيشرو در عرصه جنگ سايبري آمريكا، روسيه و چين هستند كه با احتساب ايران تعداد كشورهاي عمده در اين جنگ سايبري به 4 كشور خواهد رسيد.»
اما آيا توانايي سايبري ايران در حدي هست كه بتواند منافع آمريكا را تهديد كند؟ در اوايل سال جاري ميلادي «جيمز كاپلر» مدير اطلاعات ملي آمريكا به اعضاي كنگره اعلام كرد كه ايران در سال هاي اخير توانايي فوق العاده اي در جنگ هاي سايبري به دست آورده است.
به گزارش تابناك، جفري كر كه خود نويسنده كتاب اندرون جنگ هاي سايبري است تأييد مي كند: ايراني ها تاكنون اراده قدرتمندي را از خود براي توسعه اين توانايي نشان داده اند و اين كشور به دانشگاه هاي بسياري دسترسي دارد كه به راحتي مي تواند مهندسان مورد نياز خود در جنگ هاي سايبري را تربيت كند.
كارشناسان سايبري آمريكايي معتقدند كه يكي از مهم ترين نگراني هاي آمريكا در مورد توانايي هاي سايبري ايران اين است كه بتواند به سيستم هاي رايانه اي آمريكا نفوذ كند و به نوعي هدايت آنان را به دست گيرد.
کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۲ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
ایران و ایرانی میتوانند. روزی را شاهد خواهید بود که ایرانی بر قله های علم قرار گرفته و چشمان شما از دیدن آن کور خواهد شد. به امید خدا.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها