کد خبر: ۵۲۷۳۰۳
زمان انتشار: ۰۸:۵۳     ۱۰ تير ۱۴۰۲
در سفر به کرمان صورت گرفت
در ادامه نهضت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در دولت مردمی‌، آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور روز گذشته با استقبال پرشور مردم کرمان وارد این استان شد و از چندین پروژه عمرانی از جمله آب‌رسانی به بم و بروات و تصفیه‌خانه فاضلاب سیرجان پس از 12 سال چشم ‌انتظاری مردم این منطقه بهره‌برداری کرد.
به گزارش پایگاه خبری 598، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح دیروز جمعه به منظور افتتاح 10 طرح تولید و انتقال برق و 2 طرح آب‌رسانی و جمع‌آوری فاضلاب، با استقبال نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، استاندار و جمعی از مقامات محلی از طریق فرودگاه شهرستان تاریخی «بم» وارد این استان شد.
 
رئیس‌جمهور در بدو ورود به این استان با ابراز خرسندی از تکمیل پروژه آب‌رسانی به بم و بروات و دسترسی مردم این منطقه به آب گوارا تصریح کرد: امروز پس از 12 سال چشم ‌انتظاری، مردم از آب آشامیدنی گوارا بهره‌مند می‌شوند که این مسئله زمینه مناسب و مهمی برای پیشرفت منطقه است.
 
رئیسی با‌اشاره به اینکه این سفر صرفا برای سرکشی از پروژه‌ها و افتتاح طرح‌های تکمیل شده انجام شده است، خاطرنشان کرد: در این سفر علاوه ‌بر افتتاح طرح‌های آماده از طرح انتقال آب از خلیج‌فارس نیز بازدید خواهیم کرد تا روند اجرای آن تسریع شود و ان‌شاءالله در مدت کوتاهی به بهره‌برداری کامل برسد. 
 
خادم ملت در حلقه محبت مردم خونگرم کرمان
رئیس‌جمهور همچنین در بدو ورود به شهرستان بم مورد استقبال جمعی از مردم این شهرستان که در مسیر خروجی فرودگاه این شهرستان اجتماع کرده بودند، قرار گرفت.
 
استقبال گرم مردم از خادم خود در گرمای ۴۰درجه کرمان، استقبال از صداقت در عمل به وعده‌ها ظرف ۱۱ ماه از سفر قبلی به کرمان است.
 
استقبال‌کنندگان با شعارهای «رئیس‌جمهور ما تشکر تشکر» از اجرای وعده رئیس ‌دولت مردمی در تکمیل این طرح در مدت کمتر از یک‌سال قدردانی کردند.
 
افتتاح طرح آب‌رسانی به شهرستان‌های بم و بروات پس از یک دهه وقفه
در سفر رئیس‌جمهور طرح آب‌رسانی به شهرستان‌های بم و بروات که در سفر سال گذشته دولت مردمی به استان کرمان، پس از یک دهه وقفه دوباره فعال شده بود،‌ پس از گذشت کمتر از یک‌سال از وعده رئیس‌جمهور به مردم شهرستان بم افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
 
طرح انتقال آب شرب به شهرستان‌های بم و بروات شامل خط لوله به طول 57 كیلومتر، ایستگاه پمپاژ به ظرفیت 970 لیتر در ثانیه، دو مخزن 10 و 5 هزار مترمكعبی و 40 كیلومتر خط برق است که فاز اول تصفیه‌خانه این طرح نیز به ظرفیت 250 لیتر از مجموع 1500 لیتر بر ثانیه افتتاح شد.
 
پروژه آب‌رسانی بم و بروات از سد نسا، بیش از 10 سال نیمه کاره رها مانده بود و در حالی که سد نسا یکی از بهترین آب‌های استان را از منشا کوه‌های جبال‌بارز دارد، مردم شهرهای شرقی استان به ‌ویژه بم از دسترسی به این آب باکیفیت محروم بودند.
 
تأمین، تصفیه و انتقال آب شرب شهرهای بم و بروات به میزان 20 میلیون متر‌مکعب در سال و در فاز توسعه طرح شهرهای فهرج، ریگان و نرماشیر و 142 روستای مسیر به میزان حدود 10 میلیون متر‌مکعب در سال هدف (سال 1425)، چشم‌انداز و افق زمانی این طرح است که با توجه به وضعیت نامطلوب کمی و کیفی آب شرب منطقه و تبعات بهداشتی و اجتماعی ناشی از آن، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
 
این پروژه 240 هزار نفر ساکنان شهرهای بم و بروات را تحت پوشش آب شرب سالم و پایدار قرار می‌دهد و فاز توسعه طرح آب‌رسانی به سایر شهرستان‌های شرق استان از جمله فهرج، نرماشیر و ریگان نیز تعداد 422 هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.
 
دولت مصمم به جبران عقب‌ماندگی‌ها در پروژه‌های زیرساختی است
آیت‌الله رئیسی در آیین بهره‌برداری از این پروژه‌ها ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر یکی از عرصه‌های مهم بندگی در پیشگاه خدای متعال را تلاش برای گره‌گشایی و رفع مشکلات مردم دانست و افزود: امروز این زمینه برای مدیران و مسئولان فراهم است که با خدمت خود و توجه به مشکلات مردمی که در مقاطع مختلف در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی امتحان خود را به خوبی پس داده‌اند، به رشد و تعالی برسند.
 
رئیس‌جمهور در ادامه لازمه جبران عقب‌ماندگی‌ها در طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و زیرساختی کشور را روحیه جهادی مدیران و مسئولان دانست و گفت: ما در بخش آب، برق و فاضلاب مشکلاتی داریم که می‌بایست در سال‌های گذشته مرتفع می‌شد و به دلایلی مورد بی‌توجهی قرار گرفت اما این دولت ضمن ارج نهادن به همه اقدامات صورت گرفته مصمم به جبران این عقب‌ماندگی‌هاست.
 
رئیسی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از دستور کارهای مهم دولت مردمی با روحیه جهادی مدیران است، افزود: نتیجه چنین رویکردی بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف آب، برق و فاضلاب در جای جای استان کرمان است.
 
رئیس‌جمهور هدف‌گذاری برای رفع تنش آبی 10 هزار روستا از سوی وزیر جهادی و پرتلاش نیرو را از جمله اقدامات مهم و قابل توجه دولت در رفع مشکلات مردم دانست و گفت: امروز اعلام می‌کنیم در نتیجه چنین رویکردی مشکل تنش آبی بیش از 3 هزار روستا در کشور حل شده و تا آخر دولت نیز مشکل مابقی روستاها نیز به تدریج حل خواهد شد.
 
امروز جبهه تولید قدرت در کشور رفع مشکلات مردم است
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه امروز جبهه تولید قدرت در کشور رفع مشکلات مردم است، افزود: ما معتقدیم روح مطهر امام خمینی(ره)، شهید حاج قاسم سلیمانی و همه شهدای گرانقدر کشور ناظر بر ماست و رضایتمندی آنها در گرو کار جهادی است.
 
رئیس‌جمهور در ادامه لازمه پیشرفت کشور به ویژه استان کرمان در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت، گردشگری و ترانزیت را تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها عنوان کرد و افزود: مشغله‌های متعدد، دولت را از این مسائل حیاتی غافل نکرده و یکی از محورهای مهم اقدامات دولت تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها در استان است.
رئیسی تکمیل و بهره‌برداری از پروژه آب‌رسانی به شهرستان بم و بروات و بهره‌مندی مردم این منطقه از آب گوارا را از جمله اقدامات مهم و ارزشمند دولت در تکمیل زیرساخت‌های استان دانست و از وزارت نیرو،‌ پیمانکاران، کارگران و مدیران استانی برای به سرانجام رساندن این طرح مهم قدردانی کرد.
 
رئیس‌جمهور استفاده از تجهیزات ساخت داخل و بهره‌مندی از تخصص مهندسان ایرانی را از ویژگی‌های مهم این پروژه دانست و گفت: طرحی که امروز به بهره‌برداری می‌رسد بخشی از پروژه بزرگ آب‌رسانی به نقاط مختلف استان کرمان است که هر ماه بخش دیگری از آن بهره‌برداری و این طرح به مرور تکمیل خواهد شد.
 
آیت‌الله رئیسی در ادامه نقش‌آفرینی شرکت‌های بزرگ اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان در تکمیل پروژه‌های زیرساختی و ایفای مسئولیت اجتماعی در رفع مشکلات شهر و روستا را بسیار مهم و قابل تقدیر دانست و گفت: این همگرایی، همراهی و هم‌آهنگی برای رفع مشکلات زیرساختی استان باید با قوت ادامه یابد.
 
رئیس‌جمهور با بیان اینکه استان کرمان بهشت معادن است اما به میزان معادن موجود در استان فرآوری و بهره‌وری وجود ندارد بر ضرورت توجه به این مسئله و جلوگیری از خام‌فروشی تاکید کرد.
 
دکتر رئیسی با‌اشاره به اینکه برخی از طرح‌های تکمیل شده اگر به صورت عادی پیگیری می‌شد قطعا امروز شاهد بهره‌برداری از آنها نبودیم، افزود: بر اساس گزارش‌های ارائه شده از سوی وزارت نیرو، در این مدت با روحیه جهادی به‌اندازه چند سال برای تکمیل این پروژه‌ها کار صورت گرفته و همه مدیران و مسئولان باید این رویه را با قوت ادامه دهند.
 
رئیس‌جمهور در ادامه به بهره‌برداری از پروژه‌های برق‌رسانی در استان کرمان نیز ‌اشاره کرد و بهره‌مندی عشایر استان کرمان از نعمت برق با تکمیل این پروژه‌ها را مایه خرسندی دانست.
 
آیت‌الله رئیسی در ادامه با یادآوری منش و روحیه جهادی و خستگی‌ناپذیر شهید حاج قاسم سلیمانی در مواجهه با مشکلات از همه مدیران و فعالین در عرصه خدمت‌رسانی به مردم استان کرمان خواست در این مسیر مشکلات را به رسمیت نشناخته و با همین روحیه در جهت رفع گره‌ها و مشکلات مردم عزیز کرمان گام بردارند.
 
رئیس‌جمهور با بیان اینکه حضور امروز بنده در این استان برای سرعت‌گیری کارها و عدم فرسایشی شدن پروژه‌هاست، افزود: یقین داشته باشید اگر مشکل زیرساخت‌های استان مرتفع شود حتما رونق و توسعه در همه بخش‌های مختلف کشاورزی، گردشگری و ترانزیتی محقق خواهد شد.
 
 رئیسی همچنین در پایان از مشارکت نیروهای بسیج و گروه‌های جهادی در تکمیل این پروژه‌ها و جهاد آب‌رسانی به مردم روستاها تقدیر و تشکر کرد.
 
بازدید از پروژه انتقال آب خلیج‌فارس به صنایع جنوب شرق کشور
رئیس‌جمهور در دمای بالای 40 درجه کویر رفسنجان، در بخشی از مسیر پروژه آب‌رسانی به شهرهای کرمان و رفسنجان از سامانه انتقال آب خلیج‌فارس به صنایع جنوب شرق کشور حضور یافت و ضمن بازدید از بخش‌هایی از این طرح، با توضیحات دست‌اندرکاران از جزئیات اجرای این پروژه مطلع شد.
 
طرح انتقال آب شرب به شهرهای کرمان و رفسنجان به میزان 30 میلیون مترمکعب در سال، با پیش‌بینی اعتبار بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان آغاز شده و تاکنون 16 کیلومتر لوله‌گذاری 2 هزار میلیمتر، 21 کیلومتر لوله‌گذاری 1800 میلیمتر و 27 کیلومتر لوله‌گذاری 1000 میلیمتری از این پروژه برابر با 45.5 درصد از پروژه اجرا شده است.
به گفته دست‌اندرکاران پروژه با وجود سختی کار و مسیر اجرا،‌ این طرح با سرعت خوبی در حال اجراست و پیش‌بینی می‌شود بهار سال آینده به بهره‌برداری برسد.
 
جامعه اسلامی از اهانت به قرآن کریم نخواهد گذشت
آیت‌الله رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر یک روزه خود به استان کرمان‌، با حضور در مصلای نماز جمعه شهرستان رفسنجان و در اجتماع پر شور نمازگزاران این شهرستان، موضوع آب را از مهم‌ترین مسائل مورد نیاز مردم استان کرمان عنوان کرد و گفت: دولت مردمی با توجه به مواجه با مسئله تنش‌های آبی در روستاها و شهرهای کشور، از ابتدای آغاز به کار برای رفع این مشکل برنامه‌ریزی و رفع تنش آبی 10 هزار روستا را هدف‌گذاری کرد و امروز با توفیق الهی و با گذشت قریب به 2 سال از عمر دولت، با عملیات آبرسانی تنش آبی در 3 هزار روستا مرتفع شده و برنامه‌ریزی ما آن است که تا پایان دولت با کار جهادی مشکل آبی بقیه روستاها را نیز مرتفع کنیم.
 
رئیس‌جمهور در ادامه با‌اشاره به پیشرفت عملیات لوله‌گذاری پروژه انتقال آب خلیج‌فارس به رفسنجان ابراز امیدواری بخش باقیمانده این پروژه نیز به همت مسئولان و دست‌اندرکاران در آینده نزیک به سرانجام برسد.
 
آیت‌الله رئیسی در ادامه رفع دغدغه تامین برق کشاورزان شهرستان رفسنجان را از دیگر اولویت‌های مهم دولت در این شهرستان عنوان کرد و افزود: امسال با مدیریت توزیع، وضعیت از سال‌های گذشته به مراتب بهتر شده و مسئولان امر با کمک کشاورزان عزیز شرایط را به نحوی مدیریت خواهند کرد که هم مشکل کمبود برق جبران شود و هم در برداشت محصولات کشاورزی نیز دچار مشکل نشویم.
 
رئیس‌جمهور در ادامه بر لزوم حفظ هویت شهرستان رفسنجان تاکید کرد و گفت: هویت دینی و روحیه انقلابی این منطقه باید توسط جوانان عزیز و دستگاه‌های فرهنگی و فرهنگ‌ساز حفظ و روز به روز ارتقا پیدا کند. 
 
آیت‌الله رئیسی افزود: این سرمایه عظیم و این هویت برخاسته از همین نمازهای جمعه و هیئت‌های مذهبی است که جوانان ما را در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن صیانت می‌کند.
 
رئیس‌جمهور با یادآوری دو اصل مهم حفظ ایمان و امید در بیانات رهبر عظیم‌الشأن انقلاب در مراسم ارتحال حضرت امام(ره)تصریح کرد: دشمن دنبال این است که هم ایمان را لطمه بزند هم امید را تبدیل به یأس کند که در این راستا همه دولتمردان وظیفه دارند که با فعالیت و تلاش جهادی امید را در دل مردم روز به روز افزون کنند.
رئیسی در ادامه به ابعاد و ویژگیهای شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی ‌اشاره کرد و گفت: شاکله شخصیت این شهید بزرگوار مبتنی بر ایمان به خدا، عشق به حضرت صدیقه طاهره(س)، عشق به امام و رهبری و مردم‌دوستی بود که در راستا و امتداد مکتب امام(ره)و مکتب امام خامنه‌ای (حفظه‌الله تعالی) و جملگی در امتداد همان مکتب عاشورای حسینی است.
 
رئیس‌جمهور در ادامه ضمن محکومیت شدید اهانت به قرآن کریم در یکی از کشورهای اروپایی تصریح کرد: شما ببینید امروز چه تهدیداتی علیه دین و ارزش‌های دینی است، در کشورهای اروپایی که مدعی آزادی و احترام به عقیده دیگران هستند، به ارزشمندترین کتاب الهی که برای هدایت بشر آمده، یعنی قرآن کریم اهانت می‌کنند و نه فقط قلوب دو میلیارد مسلمان بلکه قلب پیروان تمام ادیان الهی، آسمانی و ابراهیمی و تمام آزادزنان و آزادمردان جریحه‌دار می‌کنند.
 
رئیسی توهین به قرآن کریم را توهین به همه ادیان الهی، توهین به انسانیت، توهین به بشریت و توهین به همه ارزش‌های الهی دانست و تاکید کرد: جامعه اسلامی از این توهین نخواهد گذشت.
 
رئیس‌جمهور در ادامه تصریح کرد: مسلمانانی که گرداگرد کعبه شریف طواف می‌کنند و کسانی که در سعی صفا و مروه نام خدا را بر زبان جاری می‌کنند و مسلمانانی که در همه نقاط عالم هستند بیزاری و نفرت خود را از این اهانت به ساحت مقدس قرآن عزیز، اعلام کرده و می‌کنند و آنچه مهم است اینکه جوان‌های عزیز بدانند آنهایی که مدعی توجه آزادی بیان و آزادی عقیده، هستند چگونه با رویه‌های استبدادی، استکباری و تفرعن، مقدسات مسلمانان را مورد اهانت قرار می‌دهند، این اهانت بزرگ قابل گذشت است؟
 
 رئیسی با بیان اینکه آنها به دروغ طرفدار آزادی بیان، قلم، عقیده هستند چرا که اگر طرفدار آزادی بودند قرآن جلوه آزادی است، افزود: آنها با آزادی مخالف هستند و می‌خواهند همان استبداد رای و نظر باطل خودشان را با تابلوی آزادی بر بشریت تحمیل کنند.
 
 افتتاح واحد گازی نیروگاه سیکل ‌ترکیبی خودمصرف بوتیا با حضور رئیس‌جمهور
روز گذشته و در جریان سفر رئیس‌جمهور به کرمان همچنین بخش گازی نیروگاه سیکل‌ترکیبی خودمصرف بوتیا که دارنده بالاترین راندمان تولید در میان نیروگاه‌های کشور است، با حضور رئیس‌جمهور رسما افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
 
با توجه به محدودیت تولید برق در استان کرمان و عدم امکان تامین انرژی مورد نیاز از شبکه سراسری، مجتمع فولاد بوتیای ایرانیان اقدام به احداث نیروگاه سیکل ترکیبی 450 مگاواتی با به‌کارگیری توربین‌های کلاس F و با راندمان 58.4 درصد به عنوان بالاترین سطح راندمان در میان نیروگاه‌های کشور کرد که امروز و با حضور دکتر رئیسی بخش گازی آن با ظرفیت 312 مگاوات به بهره‌برداری رسید.
 
مصرف مجتمع فولاد بوتیای ایرانیان حدود 200 مگاوات بوده و مازاد برق تولیدی این نیروگاه به شبکه سراسری برق تزریق خواهد شد. همچنین بخش بخار این نیروگاه نیز به ظرفیت 138 مگاوات، طبق پیش‌بینی‌ها تا پیش از پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
رئیس‌جمهور مزار شهید سلیمانی و گلزار شهدای کرمان را زیارت کرد
آیت‌الله رئیسی همچنین با حضور در گلزار شهدای شهر کرمان، مزار شهید حاج قاسم سلیمانی را زیارت کرد و یاد مجاهدت‌های شهیدان به ویژه سیدالشهدای مقاومت را گرامی داشت.
 
رئیس‌جمهور علاوه ‌بر قرائت فاتحه برای شهید سلیمانی و دیگر شهدای کرمان، با زائران مزار شهید سلیمانی نیز در فضایی صمیمی دیدار و گفت‌وگو کرد.
منبع : کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها