کد خبر: ۵۲۷۳۰۷
زمان انتشار: ۰۹:۰۹     ۱۰ تير ۱۴۰۲
بر اساس مصوبهٔ جدید مجلس فرانسه، استفاده کودکانِ زیر ۱۵ سال از شبکه‌های اجتماعی صرفا با اجازه والدین آن‌ها انجام خواهد شد و والدین امکان خواهند داشت حساب‌های کاربری کودکان را از دسترس خارج کنند.

به گزارش پایگاه خبری 598، فارس به نقل از یورونیوز، نمایندگان مجلس فرانسه روز گذشته لایحه محدودیت استفاده از شبکه های اجتماعی برای کودکان زیر ۱۵ سال را به تصویب رساندند. بر اساس این مصوبه استفاده کودکان از شبکه های اجتماعی صرفا با اجازه والدین آن ها انجام خواهد شد و والدین امکان خواهند داشت حساب های کاربری کودکان خود را از دسترس خارج کنند.

مجلس فرانسه در این قانون اعلام کرده که پلتفرم های دارای کاربر زیاد نظیر اسنپ چت، تیک تاک و اینستاگرام شامل این مصوبه هستند. گفتنی است این مصوبه در مجلس سنا نیز رای مثبت گرفت و قرار است پس از دریافت نظر کمیسیون اروپا با بازه تنفس یک سال برای شبکه های اجتماعی اجرایی شود.

هدف از نمایندگان مجلس فرانسه از این لایحه مقابله با هرزه نگاری و آزار و اذیت های اینترنتی برای کودکان زیر ۱۵ سال است. علاوه بر این شبکه های اجتماعی ملزم به ایجاد سیستمی خاص برای تایید سن کاربران و دریافت رضایت نامه از والدین کودکان هستند.

پیش از این نیز نمایندگان مجلس فرانسه تلاش کرده بودند تا با تصویب یک قانون برای اشتراک گذاری تصاویر کودکان در فضای مجازی محدودیت هایی را ایجاد کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها