کد خبر: ۵۲۷۳۲۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۱۰ تير ۱۴۰۲
کمپ نوی جدید، اولین ماکت غول ۱۰۵ هزارنفری
باشگاه بارسلونا جزئیاتی از طرح مد نظر باشگاه برای استادیوم نوکمپ جدید را منتشر کرد. به گفته باشگاه این استادیوم بعد از تکمیل، 105هزار نفر ظرفیت خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از "ورزش سه"، باشگاه بارسلونا از طریق سایت رسمی پروژه اسپای بارسا، پروژه نوسازی ورزشگاه نوکمپ، جزئیاتی از این ورزشگاه منتشر کرد.

در این گزارش اشاره شده که معماری نوکمپ جدید که در حال حاضر از آن تحت عنوان پروژه اسپای بارسا یاد می‌شود به خصلت مدیترانه‌ای ورزشگاه نوکمپ وفادار خواهد بود. در طراحی ورزشگاه از تراس‌های عریض که از ویژگی‌های معماری طراح اصلی پروژه نیکن سکی است استفاده خواهد شد. نیکن سکی یک استودیوی معماری ژاپنی است که طراحی اسپای بارسا را به عهده دارد.

1892588

بارسا می‌گوید در طرح جدید ورزشگاه خلاقیت‌هایی به کار گرفته شده تا باشگاه بتواند از حداکثر پتانسیل اقتصادی ورزشگاه استفاده کند به این شرط که این راهکارها کمترین تاثیر را بر خریداران بلیت‌های کل فصل داشته باشد.

در معرفی پروژه اسپای بارسا تاکید شده است که در ساخت ورزشگاه از جدیدترین فناوری‌ها استفاده می‌شود و نوکمپ جدید با سخت‌گیرانه‌ترین معیارهای زیست‌محیطی هماهنگ خواهد بود.

1892587

مهم‌ترین ویژگی‌های اسپای بارسا به این شرح است:
-  استادیوم و محیط اطرافش طراحی‌ای باز داشته و در دل شهر بارسلون با شهر ارتباطی انداموار خواهد داشت.
-  ظرفیت ورزشگاه 105 هزار نفر خواهد بود
-  ویژگی مدیترانه‌ای معماری ورزشگاه حفظ خواهد شد
-  هواداران با حضور در ورزشگاه تجربه‌ای کامل از تاریخ و ارزش‌های بارسا به دست خواهند آورد.

1892589

روند تخریب ورزشگاه نوکمپ که چند روز پیش آغاز شده به مراحل حساس رسیده و در روزهای آینده کل سازه این ورزشگاه تخریب خواهد شد. در روزهای گذشته روند تخریب بیشتر در بخش‌های داخلی استادیوم از جمله زمین چمن ادامه داشته ولی به زودی عملیات تخریب سازه‌های اصلی نوکمپ آغاز خواهد شد.

از زمان شروع عملیات بازسازی ورزشگاه تا کنون بیشتر تخریب‌ها در طبقه سوم ورزشگاه و در زمین چمن صورت گرفته است. بارسا سعی دارد این عملیات را به شکلی انجام دهد که بخشی از مصالح استادیوم را بتواند به عنوان یادگاری به فروش برساند. در حال حاضر 250 نفر در این عملیات مشغول به کار هستند. گزارش بارسا نشان می‌دهد که در یکی دو روز اخیر جرثقیل‌های غول‌پیکر وارد محوطه داخلی نوکمپ شده‌اند و این نشان می‌دهد که عملیات تخریب سازه اصلی به زودی آغاز خواهد شد. در پایان این مرحله شاهد تخریب بخش عمده‌ای از نوکمپ قدیمی خواهیم بود.

1892591
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها