کد خبر: ۵۲۸۵۳۹
زمان انتشار: ۱۲:۱۸     ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
خانواده‌، کانون‌ اصلی‌ رشد انسان‌ است و هر رفتاری مروج برهنگی‌، بدپوششی‌ و اعمال‌ خلاف‌ عفت‌ عمومی‌ باشد، در نهایت منجر به‌ برهم‌ زدن‌ آرامش‌ خانواده‌، گسترش‌ طلاق‌ و آسیب‌های اجتماعی‌ می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری 598، متن لایحه حمایت از حریم خانواده در ۷۰ ماده‌ تنظیم شده است. فصل پنجم لایحه در ماده ۴۱ و ۴۲ به نقض قانون از سوی کسب و کارها پرداخته شده است. گفتنی است که این قانون هنوز به تصویب نرسیده است.

ماده ۴۱ به زبان ساده

این ماده مربوط به صاحب کسب و کارهایی است که یا نوع کارشان، تبلیغ بدپوششی است (نظیر برخی از شرکت‌های فیلمبرداری یا مدلینگ یا زیرمجموعه صنف لباس) یا از محل کار، تصاویری منتشر می‌شود که خلاف قانون پوشش در کشور است. نمونه آن اخیراً در شرکت‌های نظیر ازکی، دیجی‌کالا و طاقچه مشاهده شد.

مرتبه اول: به جزای نقدی درجه ۳ یا سود ناشی از درآمد سه ماه محکوم می‌شود. جزای نقدی درجه سه از ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان است. اگر سود ناشی از درآمد سه ماه این مالک بیش از بازه عددی مذکور باشد، آن فرد باید سود سه ماه درآمد خود را به عنوان جریمه پرداخت کند.این جریمه به غیر از جریمه‌ای است که افراد کشف حجاب کننده باید پرداخت کنند.

به عنوان نمونه؛ اگر درآمد ماهانه یک سکوی اینترنتی معادل هزار میلیارد تومان باشد، مبلغ جریمه مالک ۳ هزار میلیارد تومان خواهد شد. فرد قانون شکن، مضاف بر این جریمه نقدی، به موارد زیر محکوم می‌شود:

  • ممنوعیت از خروج از کشور شش ماه تا دو سال (به تشخیص قاضی)
  • ممنوعیت از فعالیت عمومی در فضای مجازی از شش ماه تا دو سال
  • حذف محتواهای سابق ِ ناقض قانون

جریمه کشف حجاب در پلتفرم‌های اینترنتی چیست؟

تکرار قانون شکنی: به جزای نقدی درجه ۲ محکوم می‌شود. بازه جزای نقدی درجه دو از ۱۵۰ تا ۲۸۰ میلیون تومان است. اگر ۶ ماه سود ناشی از درآمد این مالک از بازه عددی مذکور بیشتر بود، صاحب کسب و کار خاطی باید این شش ماه در آمد را به عنوان جریمه پرداخت کند.

جریمه کشف حجاب در پلتفرم‌های اینترنتی چیست؟

فرد قانون شکن، مضاف بر این جریمه نقدی، به موارد زیر محکوم می‌شود:

  • ممنوع‌الخروجی از دو تا پنج سال
  • ممنوعیت از فعالیت عمومی در فضای مجازی از شش ماه تا دو سال
  • حذف محتواهای سابق ِ ناقض قانون

ماده ۴۲ به زبان ساده

این ماده مربوط به کسب و کارهایی است که اثبات شود در آن قانون پوشش رعایت نمی‌شود. این کسب و کار می‌تواند شرکت تجاری یا یک فروشگاه و کافه باشد. علاوه بر فرد یا افراد خاطی، مالک کسب کار نیز باید بهای قانون شکنی کارکنان خود را پرداخت کند.

جریمه کشف حجاب در پلتفرم‌های اینترنتی چیست؟

مرتبه اول: به جزای نقدی درجه ۵ یا سود درآمد ۲ ماه محکوم می‌شود. جزای نقدی درجه پنج از ۲۴ تا ۵۰ میلیون تومان است. اگر سود ناشی از درآمد ۲ ماه این مالک بیش از بازه عددی مذکور باشد، آن فرد باید سود ۲ ماه درآمد خود را به عنوان جریمه پرداخت کند. این جریمه به غیر از جریمه‌ای است که افراد دارای پوشش نامناسب باید پرداخت کنند. مالک همچنین به تشخیص قاضی از شش ماه تا دو سال ممنوع الخروج می‌شود.

تکرار قانون شکنی: به جزای نقدی درجه ۴ یا ۴ ماه سود ناشی از درآمد محکوم می‌شود. بازه جزای نقدی درجه چهارم از ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است. اگر شش ماه سود ناشی از درآمد این مالک از بازه عددی مذکور بیشتر بود، صاحب کسب و کار خاطی باید سود این ۴ ماه در آمد را به عنوان جریمه پرداخت کند. مالک کسب و کار همچنین از شش ماه تا دو سال ممنوع الخروج می‌شود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها