کد خبر: ۵۲۸۷۱۹
زمان انتشار: ۰۹:۲۲     ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
وزیر کشور تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن مراسم اربعین حسینی توافقات خوبی با دولت عراق در زمینه کنترل ورود و خروج و ارائه خدمات به زوار در مرزهای کشور انجام گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری 598، احمد وحیدی ظهر امروز در جریان بازدید از مانور زلزله در سد الغدیر ساوه در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات پیش رو با چهار مقوله سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت که از راهبردهای رهبر معظم انقلاب است با پیش ثبت نام از داوطلبان وارد فاز اجرایی شده است.

وی افزود: وزارت کشور در سطح وزارتخانه و همه رده‌ها در استانداری، فرمانداری، بخشداری و ... آمادگی لازم را برای برگزاری انتخابات پرشور در اسفند ماه سال‌جاری خواهد داشت و آموزش‌های لازم نیز به دست اندرکاران داده شده است.

وزیر کشور با اشاره به مشارکت خوب ثبت نام کنندگان گفت: حضور حداکثری داوطلبان در بحث پیش ثبت نام نشان از یک انتخابات پرشور و با مشارکت حداکثری می‌دهد و امیدواریم مردم برای تعیین سرنوشت کشور از حق خود در انتخاب افراد استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس زمان بندی صورت گرفته بعد از پیش ثبت نام‌ها، مرحله نهایی ثبت نام در ۲۷ مهرماه انجام خواهد شد و کلیه اقدامات و برنامه‌های انتخاباتی بر اساس برنامه زمان بندی در موعد مقرر خود اطلاع رسانی و اجرا می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه ریزی دولت برای اربعین حسینی گفت: با توجه به در پیش بودن مراسم اربعین حسینی توافقات خوبی با دولت عراق در زمینه کنترل ورود و خروج و ارائه خدمات به زوار در مرزهای کشور انجام گرفته است.

وحیدی افزود: با توجه به گرمای هوای نیروهای امدادی هلال احمر در مرزها و مسیر پیاده روی مستقر خواهند بود و واحد‌های بهداشتی و درمانی نیز در دو سوی مرزها به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی اضافه کرد: استقرار سایه بان، استفاده از مه پاش، خنک کننده های موتور جت و هر اقدام دیگری که میتواند از گرمازدگی زوار بکاهد در دستور کار قرار خواهد داشت و مواکب حسینی نیز در مسیر پیاده روی و مرزها آماده خدمت به مردم خواهند بود.

وزیر کشور تصریح کرد: مشارکت مردم بعنوان یکی از اصلی ترین ارکان برگزاری مراسم اربعین زمینه یک اربعین باشکوه را فراهم خواهد کرد و دولت ایران و عراق نیز همکاری لازم برای انتقال تجهیزات و امکانات مواکب حسینی را در دستور‌کار خواهند داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها