کد خبر: ۵۲۹۲۵۱
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
همزمان با تلاش آرژانتین و برزیل برای تقویت روابط تجاری و حذف دلار از مبادلات خود، آرژانتین در توافق با برزیل در نظر دارد هزینه واردات از این کشور را با یوان (واحد پول چین) بپردازد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از تارنمای اسپوتنیک موندو، سرخیو ماسا (Sergio Massa) وزیر اقتصاد آرژانتین و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور با سفر به برزیل در نظر دارد تا با دولت برازیلیا مذاکره کرده و هزینه واردات خود را به یوان پرداخت کند.

همزمان با تقویت روابط تجاری برزیل و چین و عضویت قریب‌الوقوع آرژانتین در بلوک بریکس (ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی)، وزیر اقتصاد آرژانتین در تلاش است تا در دیدار با فرناندو حداد (Fernando Haddad) همتای برزیلی خود به منظور بررسی این تنوع پولی دیدار کند.

طبق داده‌های رصدخانه پیچیدگی اقتصادی (Observatorio de Complejidad Económica)، پکن و برازیلیا، شرکای تجاری اصلی بوئنوس آیرس هستند و دولت آرژانتین به ریاست جمهوری آلبرتو فرناندز (Alberto Fernández) استراتژی پرداخت واردات از برزیل با استفاده از واحد پول چین را در دستورکار قرار داده است.

بر اساس برآورد روزنامه آرژانتینی پاخینا دوسه (Página ۱۲)، دولت فرناندز از این طریق به دنبال بهینه‌سازی منابع دلاری در دسترس بانک مرکزی در شرایط تورم مداوم، بازار سیاه ارزها و بدهی شدید این کشور آمریکای جنوبی به صندوق بین‌المللی پول است.

بنابراین، راهبرد اتخاذ شده یک هدف دوگانه دارد: تضمین جریان دائمی ورودی‌های ضروری برای صنعت داخلی آرژانتین از برزیل، و استفاده موثر از منابع دلاری موجود در بانک مرکزی آرژانتین.

وزیر دارایی برزیل خاطر نشان کرد سازوکار واردات، امکان تبدیل یوان به رئال (واحد پول برزیل) را تا سقف ۱۴۰ میلیون دلار فراهم می‌کند.

لولا داسیلوا رئیس‌جمهوری برزیل پیشتر، کنار گذاشتن دلار در تجارت بین‌المللی و ایجاد گزینه‌های جایگزین برای ارز آمریکایی، از جمله برای تجارت میان کشورهای عضو بریکس را خواستار شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها