کد خبر: ۵۲۹۵۱۷
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
فضاسازی علیه شکوه اربعین؛
خرابکاری و حاشیه‌سازی برای مراسم اربعین تازگی ندارد و در سال‌های گذشته نیز از سوی عوامل دشمن، فتنه‌افکن، منحرف و رسانه‌های معاند نظیر شبکه‌ بی‌بی‌سی، منوتو، ایران اینترنشنال و ... مسبوق به سابقه بوده است.

ماجرای یک کلیپ ساختگی حاشیه برانگیز برای تخریب اربعین

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری 598، مراسم اربعین حسینی امسال علیرغم مقارن شدن با فصل تابستان و گرمای شدید هوا، پرشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شد. سال گذشته در حدود 3 میلیون زائر ایرانی در پیاده‌روی مراسم اربعین حسینی حضور یافتند که آمارهای رسمی از افزایش یک میلیون نفری آمار زائران ایرانی حاضر در این مراسم، نسبت به سال گذشته حکایت دارد.

در نگاه کلی نیز این آمار از 21 میلیون زائر از سراسر دنیا در سال 1401، به 22 میلیون زائر در سال 1402 رسیده است که این آمار رکورد تازه‌ای از تجمع مذهبی در تاریخ بوده و نشان از پویایی مکتب پرافتخار تشیع است. در چنین شرایطی طبیعی است که دشمنان و بدخواهان اسلام و تشیع که اسلام ناب محمدی و مسیر اهل‌بیت(ع) سد اهداف شوم و زیاده‌های خواهی‌ها می‌بینند؛ این جمعیت پرشمار را برنتابند و همه ساله توان خود را برای حاشیه‌سازی و زیر سوال بردن این حرکت عظیم به‌کار گیرند.

دشمنان اسلام و تشیع در جدیدترین اقدامات شنیع خود، با طراحی سناریوی تعرض به یک خانم جوان در اثنای بازدید از یک مکان مذهبی پر ازدحام و انتشار گسترده آن در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، بر آن شدند که اربعین امسال را نیز این گونه زیر سوال ببرند. اما اتفاقات رخ داده در این کلیپ به گونه‌ای است که در همان صحنه اول کلیپ ساختگی بودن آن آشکار می‌شود.

ماجرای یک کلیپ ساختگی حاشیه برانگیز برای تخریب اربعین

در ثانیه‌ ابتدایی کلیپ منتشر شده که زمان ضبط آن برای سال 2020 می باشد، فیلم‌بردار در حال ضبط کلیپ است که فرد متعرض به ناگاه وارد کادر دوربین شده و بلافاصله اقدام شنیع خود را دنبال می‌کند. در ثانیه‌های بعدی این کلیپ، به وضوح مشخص است که خانم جوان متوجه تعرض شده و سعی دارد که با فاصله گرفتن، فرد متعرض را در ادامه کار شنیع خود ناکام بگذارد؛ اما در اینجا فیلم‌بردار به جای کمک به خانم، ادامه ضبط کلیپ خود را دنبال می‎کند.

در پایان کلیپ نیز، فیلم‌بردار برای اینکه عمق فاجعه را نشان بدهد، خود دست به کار شنیعی می‌زند که پس از آن بلافاصله فیلم‌برداری خاتمه یافته و بدون اینکه مشخص شود چه بر سر فرد متعرض آمده است، کلیپ پایان می‌پذیرد. این در حالی است که مکانی که اتفاق در آن رخ داده در روزهای عادی سال نیز مملو از زائر است و یقینا فرد هر مقدار که دچار بیماری باشد؛ در چنین شرایطی خطر جسارت به دیگران را نمی‌پذیرد!

از طرفی خرابکاری و حاشیه‌سازی برای مراسم اربعین تازگی ندارد و در سال‌های گذشته نیز از سوی عوامل دشمن، فتنه‌افکن، منحرف و رسانه‌های معاند نظیر شبکه‌ بی‌بی‌سی، منوتو، ایران اینترنشنال و ... مسبوق به سابقه بوده است.

ماجرای یک کلیپ ساختگی حاشیه برانگیز برای تخریب اربعین

همین موضوع دولت عراق را واداشته تا با اعلام عمومی، از مردم و تمامی زائرین درخواست کند تا هرگونه مورد مشکوک و فتنه‌انگیزی در میان زائران را با شماره در نظر گرفته شده برای موضوع در میان بگذارند و در این خصوص تاکنون چندین نفر نیز بازداشت و تصاویر آنان را به همراه بیانیه منتشر کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها