کد خبر: ۵۲۹۸۵۷
زمان انتشار: ۱۰:۵۷     ۰۱ مهر ۱۴۰۲
وزیر آموزش و پرورش گفت: در دو سال گذشته بیش از ۳ و نیم میلیون مترمربع فضای آموزشی تحویل مدارس و آموزش و پرورش شده و ساخت ۲ هزار و ۲۰ مدرسه از افتخارات این دولت است.

به گزارش پایگاه خبری 598، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در آیین آغاز سال تحصیلی که با حضور رئیس جمهور در مدرسه شهید کمندی شهرستان بهارستان برگزار شد، اظهار کرد: امروز روز تولد امید و آینده در کشور است؛ بیش از 16 و نیم میلیون دانش آموز و حدود یک میلیون معلم سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

آغاز سال تحصیلی با حضور 16 و نیم میلیون دانش آموز در 120 هزار مدرسه

وی گفت: امسال بیش از یک صد هزار مدرسه دولتی و 20 هزار مدرسه غیردولتی و بیش از 3 هزار کانون تربیتی، فرهنگی، آموزشی و پرورشی میزبان 8 میلیون و 150 هزار دانش آموز دختر و 8 و نیم میلیون دانش آموز پسر خواهند بود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نزدیک به 600 هزار دانش آموز اتباع مهمانان مدارس ایرانی هستند که از نکات افتخارآفرین نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ این تعداد از تعداد تمام دانش آموزان برخی کشورهایی که لاف دموکراسی و حقوق بشر می‌زنند بیشتر است.

اجرای پروژه بازگشایی مهر با 20 اقدام ملی 

مراد صحرایی در رابطه با پروژه بازگشایی مهر تصریح کرد: در این پروژه بیش از 20 اقدام ملی اتفاق می‌افتد که یکی از آن‌ها آماده‌سازی بیش از 153 میلیون جلد کتاب است؛ تولید کتاب‌های سال تحصیلی آینده از یک ماه پیش آغاز شده و از افتخارات نظام تعلیم و تربیت است که با تخفیف 85 درصدی در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه جشن عاطفه‌ها از روزهای گذشته آغاز شده و مهرورزی سراسر ایران را فرا گرفته است، عنوان کرد: جشن شکوفه‌ها چهارشنبه هفته پیش با حضور حدود یک میلیون و 700 هزار دانش آموز پایه اول آغاز شد و جشن غنچه‌ها نیز دو هفته دیگر برای پیش دبستانی‌ها آغاز خواهد شد که نکته قابل اهمیت این است که پیش دبستانی و مهدکودک ها به آموزش و پرورش سپرده شده است.

ساخت مدرسه شهید کمندی در 120 روز

وزیر آموزش و پرورش در رابطه با احداث مدارس بیان کرد: در دو سال گذشته بیش از 3 و نیم میلیون مترمربع فضای آموزشی تحویل مدارس و آموزش و پرورش شده و امسال در کنار ساختن 2 هزار و 20 مدرسه که از افتخارات این دولت است، به همت قرارگاه سازندگی و سازمان نوسازی، مدارسی مثل این مدرسه که در ظرف حدود 120 روز ساخته شده، نشان می‌دهد با همت مضاعف می‌توانیم در سال‌های آینده کمبودهای گذشته را برطرف کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها