کد خبر: ۵۳۰۳۸۸
زمان انتشار: ۰۹:۱۶     ۱۹ مهر ۱۴۰۲
وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی عامدانه در حال هدف قرار دادن کادر درمانی و آمبولانس‌های فلسطین است.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرگزاری فارس، در شرایطی که پنج روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت می‌گذرد، حملات عامدانه رژیم صهیونیستی به کادر درمان فلسطینیان خبرساز شده است.

منابع رسانه‌ای از نوار غزه خبر می‌دهند که حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان این منطقه در محاصره شدید شده و آنها حتی آمبولانس‌ها را هم هدف قرار می‌دهند.

به گزارش شبکه الجزیره، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی عامدانه در حال هدف قرار دادن کادر درمانی فلسطین و آمبولانس‌ها است.

از غزه خبر رسیده که در نتیجه حمله به یک آمبولانس دیگر در این منطقه، دو نفر از فلسطینیان شهید و دو فلسطینی زخمی شدند.

یک سخنگوی وزارت بهداشت غزه در مصاحبه با شبکه «الجزیره» گفت: «تیم‌های پزشکی در شرایطی خطرناک مشغول به کار هستند و ما از نهادهای بین‌المللی می‌خواهیم اقداماتی موثر برای حفاظت از آنها انجام دهند».

درخواست برای مداخله نهادهای بین‌المللی به منظور کاستن از وخامت وضعیت انسانی ناگوار کنونی نوار غزه در شرایطی مطرح شده که رژیم صهیونیستی ضمن قطع آب و برق، محاصره نوار غزه را شدت داده و به حملات هوایی گسترده  دست زده است.

 بر اساس آخرین وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون حداقل ۹۰۰ فلسطینی در این حملات به شهادت رسیده که ۲۶۰ نفر از آنها کودک و ۲۳۰ نفر آنها زن هستند. 

از فلسطین اشغالی آخرین خبرهای رسانه‌های رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که تعداد تلفات صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی به ۱۲۰۰ نفر افزایش یافته است.

طبق این گزارش‌ها، ۲۴۰۰ صهیونیست نیز در این عملیات زخمی شده و تعداد ۲۰۰ نفر دیگر نیز به شمار مفقودین از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی افزوده شده است.

از سوی دیگر، رسانه‌های فلسطینی با انتشار تصاویری از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر دادند که این رژیم در سایه سکوت جامعه بین‌المللی، از ماده ممنوعه فسفر سفید در حمله به منطقه «حی الکرامه» استفاده کرده است.

وزارت کشور فلسطین در نوار غزه نیز گفت: «هواپیماها و توپخانه‌های اشغالگران، حی‌الکرامه در شهر غزه را با حملات مداوم ویران می‌کنند. آمبولانس‌ها به‌دلیل شدت حملات و تخریب جاده‌ها قادر به رسیدن به مجروحان در آن منطقه نیستند».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها