کد خبر: ۵۳۰۸۴۷
زمان انتشار: ۱۳:۰۰     ۰۳ آبان ۱۴۰۲
معاون فرهنگی و علمی مجمع جهانی اهل بیت(ع) از آمادگی نیروهای فلسطینی برای مقابله با ارتش اسراییل خبر داد و گفت: اگر رژیم صهیونیستی بخواهد وارد غزه شود، نیروهای مقاومت باتلاق جدیدی را برای آنها ایجاد خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از حجت الاسلام مهدی فرمانیان در گفت وگو با خبرنگار معارف ایرنا اظهار داشت: آنچه درباره طوفان الاقصی باید درنظر داشت این است که اعزام نیرو به فلسطین هیچ لزومی ندارد و احتیاجی هم نیست. با توجه به اطلاعات موجود چندین لشکر نیروی آماده در نوار غزه وجود دارد و شاید بتوان گفت صد هزار فلسطینی آموزش دیده، آماده رزم هستند تا اگر اسراییل خواست وارد غزه شود، جلوی این رژیم بایستند و باتلاق جدیدی را ایجاد کنند. البته اسراییل هم می داند و لذا نیازی به رفتن به آن منطقه و حتی فضاسازی در این زمینه نیست که بخواهیم به فلسطین برویم و با اسراییل بجنگیم.

وی افزود: در واقع این کار به نفع فلسطین هم نیست. چون ممکن است یک بهانه به دست رژیم صهیونیستی بدهد و مساله دفاع مشروع را مطرح کند ولی کسانی که دلسوز مردم فلسطین هستند و دغدغه کشته شدن مردم بی گناه غزه را دارند، می توانند کارهای دیگری انجام دهند؛ مثلا صدای مظلومان فلسطین را به گوش جهانیان برسانند.

نویسنده کتاب مذاهب در ایران افزود: مردم توجه داشته باشند که اگر جنگی در این منطقه رخ دهد، به ضرر فلسطین و جبهه مقاومت خواهد بود. چون اسراییل به بهانه دفاع مشروع کشورهایی مثل آمریکا و برخی کشورهای اروپایی را شریک خود خواهد کرد و فضای رسانه ای نیز به نفع اسراییل خواهد شد. لذا تمام فعالان و دلسوزان توجه داشته باشند که جهاد اکبر امروز، رساندن پیام مظلومیت مردم غزه به گوش جهانیان است تا فشار جهانی برای ایجاد آتش بس بوجود آید. الان غزه آماده آتش بس است و اگر آتش بس صورت گیرد پیروز میدان فلسطین خواهد بود.

باتلاق جدیدی در انتظار صهیونیست‌هاست

وی افزود: البته در صورت آتش بس، فلسطین ممکن است شروطی را تعیین کند. مثلا بگوید به محاصره غزه پایان دهند یا برخی هزینه ها پرداخت شود و قطعا حماس شرایطی خواهد گذاشت. به ویژه با توجه به این که تعداد اسرای رژیم صهیونیستی به قدری زیاد است که می تواند بسیاری از اسرای فلسطینی را آزاد کند. بر اساس برخی آمار بین ۶۰۰ تا هزار اسیر اسراییلی وجود دارد که در میان آنها ۳۰ فرمانده ارشد دیده می شود و هر کدام از این فرمانده ها ظرفیتی به نفع مردم غزه است.

فرمانیان اضافه کرد: اتفاق های خوبی در کشورهای اروپایی و برخی کشورهای دیگر افتاده ولی بسیاری از مردم جهان هنوز اطلاعات کافی و جامع از این فضا ندارند و بهترین کار جهاد تبیین است. مثلا مطالب خود را به زبان های مختلف ترجمه کنند، یادداشت کوتاه یا عکس نوشته تهیه کنند. البته اکنون یک معضلی در زمینه فضای مجازی داریم که اگرچه فضای ما فیلتر شده ولی باید مظلومیت مردم فلسطین را در هر جایی که مردم جهان حضور بیشتری دارند، مثل توییتر، تیک تاک، واتساپ و اینستاگرام به گوش آنها برسانیم.

فلسطین چگونه برنده میدان است؟

وی ادامه داد: اکثر مردم جهان انسان هایی آزاده هستند که نسبت به مردم مظلوم واکنش نشان می دهند و اکنون که غول رسانه ای در دست صهیونیزم است، می توان از رسانه هایی مثل تیک تاک که دست غرب نیست، استفاده کرد و با گذاشتن پست هایی برای نشان دادن مظلومیت مردم فلسطین، فضایی را در جهان ایجاد کرد. ما نیز وظیفه داریم با وجود تحریم رسانه ای، فضای رسانه ای را به نفع فلسطین تغییر دهیم که این کار از جهاد با اسلحه ضروری تر است و اگر بتوانیم در این فضا اسراییل را شکست دهیم در زمین هم شکست داده ایم.

فرمانیان افزود: اگر بتوانیم کاری کنیم که اسراییل از حمله زمینی به غزه دست بردارد و از حمله هوایی خودداری کند و با فشار جهانیان، گذرگاه رفح برای کمک های مردمی جهان به فلسطین باز شود، فلسطین برنده میدان این فضا خواهد بود.

معاون مجمع اهل بیت(ع) اضافه کرد: اگر یک انسان ضعیف با یک فرد قوی درگیر شود و فرد ضعیف، نخستین سیلی محکم را بزند، طبیعی است که فرد قوی هم واکنش نشان دهد ولی همه می گویند، پیروز میدان کسی است که اول، سیلی را زده است؛ هر جند ضعیف تر باشد. ما نیز باید به سمتی برویم که آتش بس صورت بگیرد که در آن صورت، موفقیت بسیار بزرگی برای جبهه مقاومت انجام داده ایم.

وی در پاسخ به این شبهه که چرا فلسطین شروع کننده این جنگ بود، گفت: چرا آمریکا به عراق یا افغانستان حمله کرد؟ عراق در سال ۲۰۰۳ چه کاری کرده بود یا افغانستان که در حمله ۱۱ سپتامبر کاری نکرده بود چرا مورد حمله آمریکا قرار گرفت؟ آمریکا به بهانه دفاع مشروع و جلوگیری از حمله پیش دستانه به این کشورها حمله کرد. برخی نمی خواهند قبول کنند که میان اسراییل و فلسطین جنگ است و حمله پیشگیرانه یک مساله مورد پذیرش در جنگ است. لذا مردم فلسطین هیچگاه در آتش بس کامل و صلح نبودند و اسراییل هر روز به غزه حمله می کرد و مردم مظلوم این منطقه نمی توانستند کاری کنند.

فرمانیان افزود: اسراییل می خواسته حمله جدی به غزه داشته باشد و فلسطینی ها پیش دستی کردند. این مساله در جنگ یک موضوع مهمی است. لذا مردم غزه در آتش بس کامل نبودند و در طول ۴۰ سال گذشته مساله مبارزه مردم فلسطین با اسراییل وجود داشته و طوفان الاقصی شکستن هیمنه رژیم صهیونیستی بود که از نظر سیاسی و نظامی یک مساله نادر است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها