کد خبر: ۵۳۱۳۸۶
زمان انتشار: ۱۱:۲۲     ۲۰ آبان ۱۴۰۲
یادداشت |
فاطمه میری‌طایفه‌فرد

پایگاه خبری 598: مومن‌ترین مردمان روی کره زمین، مردم غزه هستند. آنان با پوست و گوشت خود درک کرده‌اند که جز خدا کسی را ندارند. یاد گرفته‌اند، جز از خدا چیزی نخواهند.

آنان مصداق این روایت امیرالمومنین(علیه‌السلام) هستند؛

الإمامُ علیٌّ علیه السلام :انْقَطِعْ إلَی اللّه ِ سُبحانَهُ ، فإنَّهُ یَقولُ : وَ عِزَّتی و جَلالی لَأقْطَعَنَّ أملَ کُلِّ مَنْ یُؤَمِّلُ غَیْری بِالیَأْسِ .

تنها به خداوند سبحان دل ببند، که او می فرماید: به عزّت و جلال خودم سوگند که امید هر کس را که به غیر من امید بندد به نومیدی می کشانم.

حال و وضع مردم غزه که معلوم است اما حال این روزهای ما چگونه است؟ وظیفه ما چیست؟ نکند مظلومیت فرزندان غزه برای‌مان عادی شود؟ نکند رنگ خون و خاکِ چسبیده به جان کودک فلسطینی برای ما کسالت‌بار باشد؟ نکند جنایت برای ما عادی شود و ستم‌گر به فراموشی سپرده شود؟ باید ترسید از روزی که به ظلم راضی شویم. لرزش غریبانه فرزندان غزه دل هر انسانی را می‌لرزاند به شرطی که انسانیت خود را با زور و زر و تزویر نیالوده باشد.

بوی خون می‌آید، از وادی مقدسی که جایگاه قدوم انبیاست. این خون بو دارد، بوی بی‌کفایتی سران عربی، که تا بوده بر عربیت خود افتخار کرده‌اند. کاری که پیامبر عزیزمان یادشان نداده بود. بوی ریا و تزویر سران عربی که دست خودشان را با خون فرزندان غزه شسته‌اند و خبر ندارند.

دست در دست شیطان دارند و بی‌خیال از کشتار مردمان غزه، همچنان در منسب خود ایستاده‌اند. این همه بی‌خیالی از کجا می‌آید؟ چرا ککی نیست که محمودعباس را بگزد؟ حال اردوغان چه‌طور است؟ اردوغانی که در امروزِ دنیای اسلام، با چوپان گریه می‌کند و با گرگ دنبه می‌خورد. به اسرائیل نفت می‌دهد و سوخت کشتار کودکان غزه را تامین می‌کند. وجدان نداشته‌تان به کجا رفته‌است؟ اردن اما چرا شباهتی با انتسابش ندارد؟ هاشم کجا و اردن کجا؟ چقدر جای خالی امام موسی صدر حس می‌شود. او که برای‌ بیداری اسلامی منطقه تمام تلاش خود را کرد. تفسیر حرف چهل سال پیش او امروز معنی می‌شود. امام موسی صدر می‌گوید: ما اسرائیل را شرّ مطلق می‌دانیم. بدتر از اسرائیل در جهان وجود ندارد. اگر اسرائیل و شیطان با یکدیگر بجنگند، ما در کنار شیطان می‌ایستیم.

از مسلمانی‌تان چه خبر؟ از آدمیت چی؟

غزه نبرد آخرالزمانی آزادگی است همان که امام حسین(علیه‌السلام) فریاد زد و الان در گوش تمام آزادگان جهان زنگ می‌زند.

اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید.

"تاریخ همان است حسینی و یزیدی"

غزه امروز غربال آزادگی‌ست. ببینید کجای ماجرا ایستاده‌اید؟

تفسیر عیان و کمال آزادگی، امروز در دفاع از مظلومیت فرزندان آدم و حواست،

دور از هر قوم و نژادی. به قول بزرگترها و به قول مشقِ کردن‌های سر کلاس خط‌مان، آدمی را آدمیت لازم است.

امروز غزه محک آدمیت است. خودتان را با غزه محک بزنید.

ببینید چقدر آدم‌اید؟!

 

فاطمه میری‌طایفه‌فرد

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها