کد خبر: ۵۳۱۴۴۱
زمان انتشار: ۱۴:۳۴     ۲۱ آبان ۱۴۰۲
سید حسن نصرالله بخوبی واقف است که سرنوشت فلسطین و محور مقاومت در نهایت امر در پشت میز‌های سیاستمداران تعیین نخواهد شد و این رزمندگان میدان هستند که سرنوشت نهایی امت اسلامی را رقم خواهند زد.

سرویس سیاسی پایگاه خبری 598-رضا احمدزاده: سید حسن نصرالله در سخنان روز‌های گذشته خود ضمن بررسی موضوعات مرتبط با فلسطین و رژیم صهیونیستی به چند مورد مهم اشاره کرد که بنظر این راقم از همه مهمتر بود. وی در بخشی از سخنانش به همه مردم اینگونه گفت که:

۱- امروز ملت فلسطین و ملت‌های عربی به این نشست امید دارند. کمترین حد فعالیت‌های این نشست آن است که کشور‌های عربی مثل یک کشور واحد در برابر آمریکا بایستند و در موضع حق از آمریکا بخواهند که این جنایت‌ها را متوقف کند. نیاز نیست که آن‌ها (کشور‌های عربی) فلسطین را آزاد کنند، بلکه همین کار را انجام دهند و از آمریکا بخواهند جنایات ضد غزه را متوقف کند.

۲- جبهه دیگری نیز وجود دارد که یمن است؛ این کشور موضع شجاعانه و حکیمانه‌ای اتخاذ کرده و حملات متعددی را به اهداف صهیونیستی انجام داده است. برخی از این حملات از طریق ناو‌های آمریکایی رهگیری شده و متاسفانه برخی از عرب‌ها نیز این موشک‌ها را رهگیری و سرنگون کرده‌اند، با این وجود عملیاتی که یمنی‌ها انجام داده‌اند، آثار بزرگی دارد.

۳- برادران و خواهران! به شما می‌گویم این نبرد مانند دیگر نبرد‌ها نیست و رزمندگان مقاومت گام به گام به حرکت خود ادامه می‌دهند و بر اساس عملیات میدانی ارزیابی‌های خود را ادامه می‌دهند، لذا چشم‌ها به عرصه میدانی باشد. در مجموع می‌توان گفت ما در نبردِ صبر و مقاومت و تراکم دستاورد‌ها هستیم. جنبش‌های مقاومت به زمان نیاز دارند و زمان راه مبارزه با اشغالگران و متجاوزان را نشان می‌دهد.

سید حسن نصرالله بخوبی واقف است که سرنوشت فلسطین و محور مقاومت در نهایت امر در پشت میز‌های سیاستمداران تعیین نخواهد شد و این رزمندگان میدان هستند که سرنوشت نهایی امت اسلامی را رقم خواهند زد.

وی وقتی که می‌خواهد حکومت‌های کشور‌های عربی – اسلامی را مورد خطاب قرار دهد می‌داند که پایگاه‌های بزرگ و کوچکی را حکام این کشور‌ها در اختیار آمریکا قرار داده اند و هنوز هم مرکب پیمان نامه‌های سیاسی ایشان با رژیم صهیونیستی برای برقراری روابط سیاسی خشک نشده است در نتیجه کمترین نقش را برای آنان در نظر می‌گیرد و می‌گوید که شما نمی‌خواهد فللسطین را آزاد کنید، زیرا نه توانش را دارید و نه باوری به قدرت کشور‌های اسلامی برای سرکوب تروریست‌های صهیونیست را و فقط جلوی جنایت‌های صهیونیست‌های شریک گرمابه و گلستانتان را بگیرید کافی است.

اما محور دومی که فرمانده مقاومت لبنان بخوبی نسبت به آن آگاه است این است که برخی از کشور‌های عربی حتی در کنار اینکه در نقش یک حامی فلسطین نقش بازی می‌کنند، اما در میدان همان حکام، موشک‌های یمنی را رهگیری و نابود می‌کنند در نتیجه او علیرغم اینکه راهبرد‌های ساده‌ای را برای ایفای نقش آنهم در ابعاد سیاسی - اقتصادی به کشور‌های عربی – اسلامی اختصاص می‌دهد، اما باز هم بخوبی نشان می‌دهد که امیدی به برخی کشور‌های عربی ندارد، در نتیجه میدان را تعیین کننده سرنوشت جنگ دانسته و همگان را نه به سخنان سیاستمداران که به رزمندگان میدان رهنمون می‌سازد که " چشم‌ها به میدان باشد".

ایشان در سخنان پایانی خود دو واژه مهم نیز بکار مبرند که بسیار تعیین کننده و مهم است: تراکم دستاورد‌ها و نیاز به زمان. تراکم دستاورد‌ها و نیاز به زمان را می‌توان دو واژه مکمل همدیگر دانست. گذشت زمان بر عمق پیروزی‌ها و کاری بودن ضربات اشاره دارد که جز از راه اتخاذ استراتژی‌های موثر میدانی بدست نمی‌آید و تراکم دستاورد‌ها نیز میسر نمی‌شود مگر با صبر و مقاومت که با شناخت نقاط ضعف و قوت دشمن میسر می‌گردد. صهیونیست‌ها در باتلاق جنگی فرسایشی افتاده اند و گذشت زمان توان آنان و آمریکا را خواهد گرفت و بر توانمندی‌های موفق مقاومت خواهد افزود که سخن سید حسن نصر الله در باره حرکت گام به گام و ارزیابی میدانی می‌تواند ناظر به همین امر باشد. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها