کد خبر: ۵۳۱۴۸۵
زمان انتشار: ۱۵:۲۶     ۲۲ آبان ۱۴۰۲
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مهم‌ترین ویژگی عملیات «طوفان الاقصی» فتح نرم بود و نشان داد هیبت و حیثیتی که دشمن در این سال‌ها برای خود ساخته پوشالی و باطل است.

به گزارش پایگاه خبری 598، سعید جلیلی ظهر دوشنبه در همایش «سنگر دانشگاه، سنگر مبارزه» که در دانشکده علوم انسانی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار کرد: آنچه می‌تواند به تحلیل حوادث کمک کند پرداختن صحیح به موضوعات است.

وی افزود: یکی از بحث‌های مهمی که در تحلیل رویدادها باید مورد توجه باشد این است که از یک رویداد تحلیل صحیحی داشته باشیم و هرگز به رویدادها به صورت نقطه‌ای نگاه نکنیم.

عضو مجمع تشخصی مصلحت نظام ادامه داد: رویدادها همواره گذشته و روندی داشته‌اند تا به این نقطه رسیده‌اند و از این نقطه نیز آینده‌ای خواهند داشت و برای تحلیل درست این رویدادها باید همه این جوانب را در نظر گرفته و تنها به یک جمله، توییت و یا تیتر دقت نکنیم.

وی با بیان اینکه رویدادها نمی‌توانند فارغ از تحولات محیطی باشند، تصریح کرد: در حوادث سال گذشته پرده‌ای از یک نمایش را در کشور دیدیم که بازیگران ناشناخته‌ای نداشت و دقیقاً یک سال بعد نیز در فلسطین نمایش دیگری را شاهد هستیم که همان بازیگران دوباره نقش آفرینی می‌کنند اما می‌بینیم که چگونه واکنش‌ها متفاوت است.

جلیلی ادامه داد: این تحولات در سیر زمانی جدا از یکدیگر نیست و باید بگوییم در این نمایش پرده‌هایی داریم که باید در محیط دانشگاهی با تحلیل‌های عمیقی آن را بررسی کرد.

تفکر غرب و آمریکا اسرائیل را نمونه بارز دموکراسی نوین می‌داند

وی با بیان اینکه این نمایش‌ها در امتداد تفکر لیبرال دموکراسی غربی است، تاکید کرد: از جان اف کندی تا بایدن اعتقاد دارند که رژیم صهیونیستی نمونه بارز و درخشان دموکراسی است و حمایت نکردن از اسرائیل را یک شکست تاریخی می‌دانند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: اروپایی‌ها نیز چنین نگاهی به اسرائیل دارند و این کشور را نماد دموکراسی و چراغ هدایت جهان می‌دانند و نیاز است در محیط دانشگاهی این نوع دموکراسی که امروز امریکایی‌ها و اروپایی‌ها از آن یاد می‌کنند بررسی شود.

وی گفت: جان لاک پدر لیبرالیسم معتقد است عده‌ای در دنیا در وضعیت طبیعی و عده‌ای دیگر در وضعیت مدنی هستند و افراد دارای وضعیت طبیعی نه تنها حقی ندارند بلکه باید تابع افراد دارای وضعیت مدنی باشند.

جلیلی تصریح کرد: این نگاه تئوریک در همین یک ماه اخیر از سوی نتانیاهو نیز مطرح شده و بیان می‌شود مردم غزه و حماس در وضعیت طبیعی هستند و این نشان می‌دهد آنچه که امروز شاهد آن هستیم ناشی از یک تفکر ریشه دار است.

وی با طرح این پرسش که باید امروز این سوال مطرح شود که این نظام‌هایی که روزی خود را قوی‌ترین می‌دانستند از چه چیزی ترسیده‌اند، تاکید کرد: این نشان می‌دهد برخی معادلات در دنیا در حال تغییر است.

مهم‌ترین اهرم استکبار این است که دیگران را بترساند

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: مهم‌ترین اهرم استکبار این است که دیگران را بترساند و در این بین عده‌ای بدون تر از مبارزه، ایستاده و مقاوم هستند.

وی اظهار کرد: تمام تلاش دشمن بر این است که اقتضائات بازی را خود برنامه‌ریزی اما امروز مشاهده می‌کند که جریان و طیف دیگری دنبال بر هم زدن این نظامات و اقتضائات است.

این مسئول تاکید کرد: دشمن از حربه اسلام لیبرالی و اسلام تحجر برای انحراف در مسیر کشورهای آزادی خواه دنیا استفاده کرد اما در برابر این نگاه‌ها، امام خمینی (ره) از ایده اسلام ناب محمدی (ص) استفاده کرده و نگاه لیبرالی و متحجر را بر نمی تابد.

وی افزود: ترس تکثیر اسلام ناب محمدی (ص) و شکسته شدن هیبت و حیثیت پوشالی غرب و لیبرال دموکراسی تمام وجود این جریان را گرفته و آنها امروز به وضوح خطر را حس می‌کنند.

جلیلی ادامه داد: مهم‌ترین ویژگی عملیات «طوفان الاقصی» فتح نرم بود و نشان داد هیبت و حیثیتی که دشمن در این سال‌ها برای خود ساخته پوشالی و باطل است.

وی عنوان کرد: امروز صدای شکسته شدن این هیمنه و بر باد رفتن این حیثیت پوشالی نه در کشورهای اسلامی بلکه در واشنگتن، نیویورک و لندن شنیده می‌شوند و این عظمت و دلیل اصلی پیروزی عملیات «طوفان الاقصی» است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: توان برتری طلبی غربی که خود را مدنی و دیگران را طبیعی و برده می‌دانست در عملیات «طوفان الاقصی» شکسته شد.

وی اظهار کرد: عملیات «طوفان الاقصی» تاریخ جدیدی را برای انقضای ظلمی که سال‌ها توسط نظام سلطه و استکبار بر جهان حاکم کرده بودند وضع کرد.

این مسئول با بیان اینکه فضای دانشگاهی باید مبنای این تفکر را تحلیل کند، افزود: نباید اجازه دهیم این تفکر برتری طلبی غربی تکثیر پیدا کند.

وی گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی این است که به جوانان و نوجوانان اعتماد به نفس داد تا در میادین بزرگ خود را پیدا کرده و حضور یابند.

دشمن به دنبال انحراف در مبارزه با نظام سلطه است

جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز ابزار دشمن تنها بمب و سلاح نیست، گفت: دشمن به این نتیجه رسیده که اگر نتوانست بر شما مقاوم شود باید شما را از مبارزه منصرف کرده و یا مسیر مبارزه شما را تغییر دهد و بر اساس همین ایده تفکر اسلام لیبرالی و یا اسلام متحجر خلق شد.

وی با بیان اینکه امروز جنگ نرم یکی از شیوه‌های این مبارزه است و دانشجویان افسران این جنگ هستند، بیان کرد: هرکسی باید در این جنگ نقش و جایگاه خود را پیدا کرده و در این میدان آن را ایفا کند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: نگرانی دشمن در جبهه امروز از بابت سلاح و پشتیبانی نیست بلکه ترس اصلی شکست هیمنه و فروریختن نظمی است که سال‌ها آنها سعی کرده‌اند بر دنیا حاکم کنند.

وی در پایان یادآور شد: یکی از اصلی‌ترین ترس‌های نظام سلطه مقاومت و پیشرفت عده‌ای آن هم با محاسبه و در چارچوب دیگری است که نتیجه‌ای جز ضعیف‌تر شدن تفکر آنها ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها