کد خبر: ۵۳۱۷۱۰
زمان انتشار: ۱۲:۰۹     ۲۹ آبان ۱۴۰۲
یادداشت؛
محمدکاظم انبارلویی

پایگاه خبری 598:

1- فصل هفتم منشور ملل متحد اختيارات شوراي امنيت سازمان ملل را براي حفظ صلح بيان مي‌كند؛ و به اين شورا اجازه مي‌دهد تا «وجود هرگونه تهديدي براي صلح، نقض صلح يا اقدام تجاوزگرانه» را تعيين كند و اقدامات نظامي و غيرنظامي را براي «برقراري صلح و امنيت بين المللي» انجام دهد.

طبق ماده 41 فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد شورا قدرت زياد و گسترده‌اي براي ارزيابي تصميم‌هاي گرفته شده در وضعيت‌هاي «تهديد صلح جهاني، تخطي از رويه‌هاي صلح، يا اعمال خشونت و زور» در سطح جهاني دارد . در چنين وضعيت‌هايي ، كار شورا محدود به توصيه نمي شود و مي تواند اقدامات جدي مانند استفاده از نيروهاي مسلح نظامي براي نگهداري يا بازگرداندن صلح و امنيت جهاني انجام دهد. شوراي امنيت پس از بيان دقيق كيفيت حقوقي يك وضعيت و قبول آن به عنوان تهديدي براي صلح يا نقض صلح يا عملي تجاوزگرانه ابتدا تصميمات موقتي اخذ مي كند. (تصميم‌هايي كه جنبه غيرنظامي دارد) تا از پيچيده‌تر شدن اوضاع جلوگيري نمايد. سپس در صورت نياز ، مي تواند مجازات‌هايي از قبيل قطع كامل يا جزئي روابط اقتصادي، ارتباطات زميني ، هوايي ، دريايي، پستي ، تلگرافي ، بي سيمي و ديگر وسايل ارتباطي و همچنين قطع روابط ديپلماتيك را در نظر بگيرد و تمام دولت هاي عضو سازمان موظف‌اند آنها را اجرا نمايند.

چنانچه شوراي امنيت تشخيص دهد كه اقدامات پيش بيني شده در ماده 41 (مجازات‌هاي ديپلماتيك و اقتصادي) در حد كافي نبوده مي‌تواند از نيروهاي نظامي، هوايي و دريايي يا هر وسيله ديگري كه براي حفظ يا برقراري صلح و امنيت بين المللي لازم است (تصميمات نظامي) عليه دولت يا دولت‌هاي تهديدكننده صلح، يا ناقض صلح ، يا متجاوز استفاده نمايد.

2- شنبه گذشته مردم جهان به وسعت همه كشورها به خيابان‌ها ريختند و جنايات رژيم صهيونيستي را در غزه محكوم كردند. رژيم صهيونيستي از ديدگاه مردم جهان، تهديدي براي صلح، نقض صلح و اقدامات تجاوزگرانه است. از ديدگاه بشر امروز رژيم اشغالگر قدس مرتكب جنايت جنگي و جنايت عليه بشريت شده و طي 70 سال گذشته سرزمين ملتي را اشغال ، مردم آن را آواره ، خانه‌هاي آنها را ويران و زنان و كودكان و مردان آن را به فجيع‌ترين شكل ممكن به قتل رسانده است.

كارنامه رژيم صهيونيستي در سازمان ملل حكايت از سركشي و عصيان و نافرماني از ده‌ها قطعنامه‌اي است كه عليه اين كشور صادر شده و حكام جلاد و زورگوي آن براي اجراي قطعنامه‌ها پشيزي ارزش قائل نشدند و آنرا رعایت نکردند.

3- اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل تحت فشارهاي آمريكا و انگليس از انجام وظايف خود در اجرايي كردن فصل هفتم منشور ملل متحد تاكنون تخطي كرده است لذا ملت هاي جهان مجبور شدند شنبه گذشته يك صدا به خيابان ها بريزند و با اعلام موجوديت جامعه جهاني بيزاري خود را از رژيم صهيونيستي اعلام و از نيروي مقاومت در منطقه بخواهند وظايف بر زمين مانده ماده 41 و 42 فصل هفتم منشور ملل متحد را به اجرا بگذارند. حضور ميلياردها انسان كه نماد وجدان جريحه‌دار بشري است در تظاهرات روز شنبه گذشته بنا به صریح قطعنامه های راهپیمایی هرگونه اقدام تعريف شده در مفاد فصل هفتم منشور ملل متحد عليه رژيم اشغالگر قدس را مشروعيت مي بخشد.

مردم جهان به خيابان‌ها آمدند تا كشتار هزاران كودك بي‌گناه و زنان و مردان بي‌دفاع را محكوم و رژيم اشغالگر قدس را به عنوان يك كشور جعلي و ياغي معرفي كنند و هرگونه اقدام نظامي عليه تبهكاران و جنايتكاران صهيونيستي را مشروع اعلام كنند.

مردم جهان آمده بودند بگويند قطعنامه‌هاي سازمان با وتوي آمريكا و انگليس از حيّز انتفاع ساقط است، لذا اين قطعنامه‌هاي بي‌خاصيت را جايگزين قطعنامه راهپيمايي و تظاهرات «ملل متحد» در 5 قاره جهان و مفاد فصل هفتم منشور ملل متحد را با اراده ملت‌ها عملياتي خواهيم كرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها