کد خبر: ۵۳۱۹۴۵
زمان انتشار: ۱۱:۲۳     ۰۶ آذر ۱۴۰۲
یک پژوهشگر گفت: در جامعه کنونی برای استقرار جامعه اسلامی زن وظیفه دارد در قبال ارتباط عاطفی و محبت به حضرت زهرا (س) به روش آن بزرگوار نیز، عمل کند و در این راه هرچه در توان دارد حرکت کند؛ ارزش‌های معنوی خود را بالا ببرد، همت و اراده خود را صرف ارزش‌های والا کند.

به گزارش پایگاه خبری 598، پروین صادقی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان اینکه قرآن درباره‌ حضرت صدیقه طاهره می‌فرماید: «انّا اعطیناک الکوثر»، عنوان کرد: کلمه‌ای بالاتر از کوثر نیست. در دنیایی که زن را شر مطلق و عنصر فریب و گناه می‌دانستند، قرآن می‌گوید: فاطمه نه تنها خیر است بلکه کوثر است، یعنی خیر وسیع، یک دنیا خیر (شهید مطهری، کتاب حماسه حسینی، ج ۱، ص۳۲۷)

وی ادامه داد: از نقش‌آفرینی‌های درخشان فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، بالابردن فرهنگ جامعه، رشد فکر و اندیشه مردم و دفع مشکلات و شبهات آنان است. آن حضرت از مسائل ساده گرفته تا پیچیده ترین مشکلات را پاسخگو بود و این امر مگر با احاطه علمی، قوت فکری و همت بلند ایشان میسر نبود.

عضو تحریریه مجتهده امین اضافه کرد: این بانوی بزرگ اسلام، سختی تبلیغ و زحمت تعلیم و تربیت را تحمل کرد و چون مشعلی فروزان در راه هدایت جامعه، نورافشانی کرد و با سوختن خود به دل و جان مردم گرمی بخشید و پاسداری از ارزش ها و مفاخر اصیل، مبارزه پیگیر با بدعت‌ها، جهل، کجروی‌ها و رکورد جامعه را خط مشی خود قرار داد.

صادقی منش بیان کرد: گوهرِ وجود حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) گرچه برای بروز و تجلی، فرصت چندانی نیافت، اما در همان هجده سالی که از این زندگی دنیایی بهره گرفت، لقب «سیده نساء اهل الجنه» را یافت و این نشان از عمق معنویتی است که در وجود این برترین بانوی تاریخ نهفته است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در این مورد اشاره دارند «پیغمبر اکرم (ص) در مورد حضرت زهرا (س) تعبیر «سَیِّدَةُ نِسَاءِ العالَمین» دارد، و «سَیِّدَةُ نِساءِ اَهلِ الجَنَّة»؛ که این مهم‌تر است: سَیِّدَةُ نِساءِ اَهلِ الجَنَّة. همه‌ زن‌های بهشتی: جناب ساره، جناب آسیه، جناب حوا، جناب مریم، همه‌ این زنهای بزرگ تاریخ «نِساءِ اَهلِ الجَنَّة» هستند دیگر؛ زن‌های بهشتند؛ این بزرگوار «سَیِّدَةُ نِساءِ اَهلِ الجَنَّة» است. این [جور] است. اصلاً زبان انسان چطور بچرخد تا بتواند این‌ها را بیان کند و حقّش را ادا کند! اصلاً ذهن ماها هم خیلی احتیاج به تأمل و تدقیق دارد تا این حقایق را درک کند.» (بیانات ‌رهبر انقلاب در دیدار مداحان اهل بیت علیه‌السلام؛ سوم اسفند ۱۴۰۰)

وی تاکید کرد: ایشان سه هدف مهم را در زندگی خود تعریف کرد که عبارت است از: حفظ اسلام، پیروی از ادای حق ولایت و پا نگرفتن منافقین؛ ایشان در این راه تلاش بی وقفه کرد و در نهایت برای احقاق آن و در دفاع از ولایت از تمام سرمایه‌ وجود خود هزینه کرد و در این راه به شهادت رسید. آن حضرت در جنگ روایت‌ها پیش قدم است؛ در متن جامعه، آن هم در خطرناکترین بخش‌های آن، با بیداری و دشمن شناسی قوی، حضور فعال دارد؛ آن وقتی که صحبت از خلافت و مبارزات سیاسی در اسلام مطرح می‌شود؛ اگر موضع ایشان نبود به جای غدیر، مسیر سقیفه را برای ما ترسیم می‌کردند و کسی که نگذاشت این مسیر منحرف و گم شود خون حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) بود.

این پژوهشگر اظهار کرد: حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) مجاهدی است؛ که با بصیرت و آگاهی از امام خود در برابر دشمنان دفاع کرد و همه توان خود را در این رابطه بکار گرفت و از مهمترین گام‌های ایشان افشاگری ایشان در خطبه فدکیّه است که در جمع مهاجران و انصار ایراد فرمود؛ به حربه‌های دشمن وسران سقیفه و نقشه‌های آنان پرداخت و برای همه، ویژگی‌های منکرانِ غدیر را تبیین کرد.

صادقی منش اضافه کرد: حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) با اقدامی شگرف سیاسی دیگر، کاری کرد که این مبارزه مستمر با ظالمان غاصب، در تاریخ ثبت و ماندگار شود؛ و کسی نتواند آن فریاد را خاموش کند و آن اقدام، وصیتِ دفن شبانه آن حضرت بود؛ با این کار در عمل باعث ایجاد یک سوال بزرگ در تاریخ شد.

وی یادآور شد: در صدر اسلام دشمن جریان سقیفه به راه انداخت تا غدیر رونمایی نشود؛ امروز هم دشمنان ما در جنگ رسانه‌ای قوی با ایجادِ جوی مسموم تلاش می‌کنند نگذارند این انقلاب اسلامی که ادامه‌ همان مسیر ولایت است به دنیا معرفی گردد و آن جمعیت ظالمی که آن‌ روز در مدینه باعث ریختن‌ِخون حضرت زهرا (‌سلام‌الله علیها) شدند، امروز دنباله‌های آنان با دستور گرفتن از اربابان ظلم و جور، باعث ریختن خونِ پاکِ رهروان راه ولایت و انقلاب اسلامی هستند.

این پژوهشگر عنوان کرد: در جامعه کنونی برای استقرار جامعه اسلامی زن وظیفه دارد در قبال ارتباط عاطفی و محبت به حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) به روش آن بزرگوار نیز، عمل کند و در این راه هرچه در توان دارد حرکت کند؛ ارزش‌های معنوی خود را بالا ببرد، همت و اراده خود را صرف ارزش‌های والا کند و نگذارد تجملات و پوچی‌ها رشد کند و با استقامت و الگوگیری از این گوهر تابناک، شخصیت خود را بالا ببرد و بازیچه فرهنگ و تمدن غربی و روش های توطئه‌آمیز و تحقیر زن قرار نگیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها