کد خبر: ۵۳۲۳۷۳
زمان انتشار: ۱۴:۳۰     ۱۹ آذر ۱۴۰۲
گزارشی از آخرین تحولات سرزمین‌های اشغالی؛
ایالات متحده آمریکا در ادامه حمایت‌های جنایتکارانه خود، وتوی برقراری آتش بس در غزه را وتو کرد، تا پرونده جنایت‌های خود را تکمیل‌تر از گذشته کند.

به گزارش پایگاه خبری 598، درگیری‌های زمینی بین رزمندگان مقاومت و نظامیان رژیم صهیونیستی در شمال غزه و شرق شهر خانیونس در جنوب نوار غزه همزمان با بمبارانهای این رژیم ادامه دارد. گردان های القسام نیز بعد از ظهر امروز اعلام کرد که یک دستگاه تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی را با موشک الیاسین ۱۰۵ منهدم کرد.

رسانه های فلسطینی نیز از شلیک چند موشک از لبنان به سوی شهرک های صهیونیست نشین «مسگاو عام» و «المطله» در شمال فلسطین اشغالی خبر می دهند. گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر) عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ ( ۲۴ نوامبر) میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا برقرار شد.

به دنبال پایان آتش ‌بس‌موقت چهار روزه، قطر به عنوان یکی از کشورهای میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است. حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسید. صبح جمعه ۱۰ آذر( اول دسامبر) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سر گرفت.

«گلعاد اردان» سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در خصوص پیش نویس قطعنامه برقراری آتش بس در غزه و وتوی آن از سوی آمریکا در شورای امنیت گفت: از آمریکا و «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور به خاطر ایستادگی قاطع در کنار ما تشکر می‌کنم.

او بار دیگر به سازمان ملل متحد حمله کرد و موضعگیری این سازمان را به زعم خود جانبدارانه خواند و با فرافکنی و طرح ادعای شلیک موشک های مقاومت از درون مناطق مسکونی در جنوب نوار غزه گفت: بسیار شوکه‌کننده است که حماس از داخل مناطق مسکونی در جنوب غزه به سمت شهرک (صهیونیست نشین) «غوش دان» موشک شلیک می‌کند اما سازمان ملل وارد بررسی موضوع جانبدارانه می شود و حتی حماس را محکوم نمی‌کند.

الی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز در همین راستا به دبیرکل سازمان ملل بار دیگر حمله کرد و مدعی شد: «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در کنار جنبش حماس ایستاده و موضعش لکه ننگی برای سازمان ملل است.

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «پی.بی.اس» آمریکا گفت که ما شاهد کشتار بی‌سابقه در غزه هستیم و این کشتار با هیچ بهانه‌ای برای دفاع از خود، قابل توجیه نیست. وی افزود: تداوم عملیات نظامی به سود هیچ طرفی از جمله رژیم صهیونیستی نیست. وزیر خارجه عربستان روز جمعه در سفر به واشنگتن نیز خواستار آتش بس در غزه شد.

وی گفت که به نظر نمی‌رسد پایان دادن به جنگ در غزه اولویت جامعه بین المللی باشد. بن فرحان با درخواست از شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس در غزه ادامه داد: ما باید فوراً به جنگ پایان دهیم و این پیام ما است. وی به عنوان عضوی از هیات کشورهای عرب اسلامی به واشنگتن سفر کرده است.


تحولات سرزمین های اشغالی - روز شصت و دوم

وتو قطعنامه آتش بس در غزه توسط آمریکا

معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل در جلسۀ شورای امنیت تاکید کرد که واشنگتن از درخواست‌ها برای آتش‌بس فوری انسان دوستانه در غزه حمایت نمی‌کند. ۱۳ کشور به این قطعنامه رای موافق دادند، انگلیس رای ممتنع داد و آمریکا هم آن را وتو کرد.

جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: کارشکنی دولت آمریکا در مسیر تصویب قطعنامه‌ای در شورای امنیت که خواستار آتش‌بس فوری در غزه بود، را شدیدا محکوم می‌کنیم و دولت آمریکا را در قتل و کشتار مردم فلسطین از طریق ارائه حمایت‌های سیاسی و نظامی به رژیم اشغالگر برای ادامه کشتار جمعی ساکنان غزه شریک می‌دانیم.

تلفات‌گیری رزمندگان مقاومت از ارتش رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد/ محکومیت اقدام آمریکا در وتوی آتش بس در غزه/ حملات بی‌وقفه حزب‌الله به پایگاه‌های اسرائیل/ کمک جدید تسلیحاتی آمریکا به رژیم صهیونیستی/ ادامه انهدام خودروهای زرهی دشمن توسط نیروهای فلسطینی+ عکس و فیلموتوی قطعنامه آتش بس توسط آمریکا

حماس همچنین از کشورهایی که به این قطعنامه رای موافق دادند، به ویژه روسیه و چین و گروه عربی تقدیر کرد و از جامعه بین‌الملل خواست اقداماتی جدی و ملموس برای توقف کشتار وحشیانه مردم غزه که جزو فجیع‌ترین جنایات در عصر حاضر است، انجام دهد.

نماینده چین در شورای امنیت گفت: استفاده آمریکا از حق وتو علیه قطعنامه شورای امنیت در مورد آتش‌بس فوری در غزه به رغم ادامه کشتارها، مایه تاسف است. معاون نماینده روسیه در شورای امنیت در واکنش به وتو آمریکا گفت: وتوی قطعنامه شورای امنیت به معنی حکم آمریکا به اعدام هزاران و شاید هم ده‌ها هزار فلسطینی است.

حملات خمپاره ای مقاومت به مواضع صهیونیست‌ها

سازمان دیدبان حقوق‌بشر اعلام کرد کاخ‌سفید با وتوی قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس فوری در غزه خود را در جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه شریک می‌کند. لوئیس شاربونو، مدیر بخش سازمان ملل دیدبان حقوق‌بشر گفت وتوی این قطعنامه در شورای امنیت در حقیقت مانع برداشتن گام‌هایی شده که خود آمریکا بارها از رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی تقاضای انجام آنها را کرده بود. او تصریح کرد: «آمریکا با ادامه حمایت تسلیحاتی از اسرائیل و کمک دیپلماتیک به پوشاندن جنایاتی مانند مجازات جمعی فلسطینیان در غزه، خود را در معرض هم‌دستی و شریک شدن در جنایات جنگی» قرار می‌دهد.

نتانیاهو باید برود

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که بر اساس یک نظرسنجی انجام شده، ۴۱ درصد صهیونیست‌ها گفته‌اند بنیامین نتانیاهو بلافاصله بعد از جنگ باید استعفا دهد و ۳۱ درصد نیز گفته‌اند او همین الان باید استعفا دهد. این شبکه افزود که نتانیاهو در وضعیت خوبی قرار ندارد و بسیار نگران است.

تلفات‌گیری رزمندگان مقاومت از ارتش رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد/ محکومیت اقدام آمریکا در وتوی آتش بس در غزه/ حملات بی‌وقفه حزب‌الله به پایگاه‌های اسرائیل/ کمک جدید تسلیحاتی آمریکا به رژیم صهیونیستی/ ادامه انهدام خودروهای زرهی دشمن توسط نیروهای فلسطینی+ عکس و فیلمبیمارستان یافای غزه بعد از بمباران

شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که بیش از ۷۵ درصد صهیونیست‌های ساکن شهرک‌های مجاور نوار غزه گفته‌اند حتی پس از پایان جنگ حاضر به بازگشت به این منطقه نیستند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۷۱ شهید و ۱۶۰ مجروح دیگر در نتیجه حملات اشغالگران اسرائیلی به بیمارستان شهدای الاقصی انتقال داده شدند.

از آغاز نبرد طوفان الاقصی در غزه تاکنون ۲۸۰ فلسطینی در کرانه باختری به شهادت رسیدند. مرکز داده‌های فلسطینی معطی در گزارشی تاکید کرد که تاکنون ۶۴ نفر در جنین، ۴۴ نفر در طولکرم، ۳۷ نفر در الخلیل، ۳۶ نفر در نابلس، ۲۷ نفر در قدس، ۲۶ نفر در رام الله، ۱۸ نفر در طوباس، ۱۱ نفر در قلقیلیه، ۷ نفر در بیت لحم، ۷ نفر در اریحا و ۳ نفر در سلفیت به شهادت رسیدند.

خوشحالی رزمنده فلسطینی پس از زدن به تانک

تاکنون بیش از ۳۴۰۰ نفر دیگر در کرانه باختری در حملات اشغالگران اسرائیلی زخمی شدند و بیش از ۳۳۰۰ فلسطینی هم به بازداشت نظامیان اسرائیلی درآمدند.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه تاکید کرد که ۲.۳ میلیون نفر در نوار غزه که بیش از ۴۵ درصد از آن‌ها کودک هستند، نه فقط به سبب حملات و بمباران‌های وحشیانه، بلکه به سبب انتشار انواع بیماری در سایه فروپاشی سیستم بهداشت با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

آمریکا به وزیر خارجه تشکیلات خودگردان اجازه اظهارنظر نداد

دولت آمریکا به «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین و عضو گروه ارتباط سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب اجازه اظهارنظر نداد. ریاض المالکی که به همراه شماری از مقامات کشورهای عربی به آمریکا سفر کرده، دیشب در نشستی مطبوعاتی در هتل «فور سیزن» واشنگتن با رسانه‌ها گفت‌وگو نکرد.

تلفات‌گیری رزمندگان مقاومت از ارتش رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد/ محکومیت اقدام آمریکا در وتوی آتش بس در غزه/ حملات بی‌وقفه حزب‌الله به پایگاه‌های اسرائیل/ کمک جدید تسلیحاتی آمریکا به رژیم صهیونیستی/ ادامه انهدام خودروهای زرهی دشمن توسط نیروهای فلسطینی+ عکس و فیلمحمله حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی

علت این مسئله پس از آن مشخص شد که یک خبرنگار سؤالی از ریاض المالکی پرسید، اما «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی به این سؤال پاسخ داد و گفت: «آقای المالکی نمی‌تواند به سؤال شما پاسخ دهد چون دولت آمریکا او را محدود کرده و او نمی‌تواند با مطبوعات در ارتباط باشد».

درگیری میدانی در غزه/ استمرار حملات حزب الله لبنان

یک منبع در گردان‌های قسام اعلام کرد که مجاهدان این گردان‌ها دو گروه از نیروهای کماندوی ارتش رژیم صهیونیستی را در کمین‌هایی سخت و محکم در محله شیخ رضوان و منطقه الکرامه در شهر غزه گرفتار کرده‌اند. منبع مذکور اشاره کرد که مجاهدان قسام موفق شدند هر دو گروه از نیروهای دشمن را از پا درآورده و به سلامت عقب بنشینند. امروز درگیری‌های بسیار شدید بین مقاومت فلسطین و نظامیان اشغالگر اسرائیلی در محله شیخ رضوان در شمال شهر غزه رخ داد. نیروهای مقاومت نیروها و ادوات جنگی ارتش رژیم صهیونیستی را در محور شمال خان یونس با خمپاره در هم کوبیدند.

مجاهدان این گردان‌ها از صبح امروز وارد درگیری‌های بسیار شدیدی از فاصله صفر با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غرب اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه شدند. رزمندگان مقاومت، در محله شیخ رضوان در غرب غزه، یک خودروی زرهی اسرائیلی را که تعدادی نظامی صهیونیست پشت آن پناه گرفته بودند، با راکت ضدزره تاندوم هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به دشمن وارد کرده است.

لحظه انهدام تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی

حزب الله لبنان اعلام کرد گروهی از نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در اطراف پایگاه المطله در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به دشمن وارد کرده است. توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی منطقه "رویسات السماقه" در بلندی‌های کفرشوبا و شهرک میس الجبل در جنوب لبنان را هدف قرار داد. حزب الله لبنان گروهی از نظامیان اشغالگر اسرائیلی را در پایگاه رامیا در شمال فلسطین اشغالی با اسلحه مناسب هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به آن‌ها وارد کرده است. منابع عبری زبان از حمله موشکی از جنوب لبنان به پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه "هار دوف" در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

حزب الله لبنان اعلام کرد ۳ پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داده است. حزب الله بیان کرد که نیروهای پیاده دشمن را در پایگاه "رویسه العاصی"، پایگاه البغدادی و مقر فرماندهی لشکر ۹۱ در پایگاه برانیت را با سلاح‌های مناسب هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به دشمن وارد کرده است. حزب الله لبنان از صبح امروز تا این لحظه ۹ پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی را در مرزهای شمالی در حمایت از مردم و مقاومت در غزه هدف قرار داده است. ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی شدن ۱۵ نظامی خود در حملات حزب الله به پایگاه‌های اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی طی دو روز گذشته اذعان کرده است.

تلفات‌گیری رزمندگان مقاومت از ارتش رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد/ محکومیت اقدام آمریکا در وتوی آتش بس در غزه/ حملات بی‌وقفه حزب‌الله به پایگاه‌های اسرائیل/ کمک جدید تسلیحاتی آمریکا به رژیم صهیونیستی/ ادامه انهدام خودروهای زرهی دشمن توسط نیروهای فلسطینی+ عکس و فیلماصابت موشک قسام به مناطق اشغالی

نیروهای مسلح یمن اعلام کرد از این لحظه عبور از دریای عرب و دریای سرخ برای کشتی‌هایی که مقصدشان فلسطین اشغالی است ممنوع است. سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: در صورت تامین‌نشدنِ غذا و داروی مردم غزه، علاوه بر کشتی‌های اسرائیلی از عبور کشتی‌هایی که مقصدشان "اسرائیل" است نیز جلوگیری می‌کنیم و صرف نظر از مالکیت کشتی آن را هدفی مشروع دانسته و مورد حمله قرار می‌دهیم.

آخرین آمار از شهدای فلسطین

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته تاکنون ۱۷۷۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده و ۴۸۷۸۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد نظامیان اشغالگر اسرائیلی تعدادی از زنان باردار را که برای زایمان به بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه مراجعه کرده بودند، به گلوله بسته و به شهادت رساندند. این وزارتخانه همچنین تاکید کرد که صهیونیست‌ها طی ساعات اخیر دو نفر از کادر پزشکی و درمانی را هم به شهادت رساندند.

ارتش رژیم صهیونیستی رسما به کشته شدن ۵ نظامی دیگر خود در نبردهای نوار غزه اذعان کرد. ارتش صهیونیستی همچنین از زخمی شدن ۱۲ نظامی دیگر در نوار غزه خبر داده و اعلام کرده وضعیت برخی از آنان وخیم است.

 

تخریب اموال یک مغازه دار در غزه توسط سرباز صهیونیست

گردان‌های قسام اعلام کرد پس از رصد حضور ده‌ها نظامی اشغالگر اسرائیلی در داخل مدرسه‌ای در شرق محله الزیتون در شهر غزه، اقدام به بمب‌گذاری و انفجار این مدرسه کرده که طی آن نظامیان صهیونیست کشته و زخمی شدند. گروهان‌های قدس اعلام کرد یک تانک اسرائیلی را در محله شجاعیه در شرق غزه با بمب "ثاقب" منهدم کرده و سه تانک دیگر را هم با راکت‌های ضدزره تاندوم هدف قرار داده است.

اسرای غزه را دفن کنید!

معاون شهردار قدس اشغالی خواستار دفن زنده اسرای فلسطینی ساکن نوار غزه شد. ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا ده‌ها غیرنظامی فلسطینی را در شمال نوار غزه بازداشت و آن‌ها را عریان کرده و پس از شکنجه وحشیانه، به مکانی نامعلوم انتقال داد. "آریه کینگ" در یادداشتی در شبکه اجتماعی ایکس اسرای فلسطینی را نازی خوانده و گفت دفن زنده آن‌ها بهترین کاری است که می‌توان کرد چرا که آن‌ها جز گروهی از مورچه‌ها نیستند!

تلفات‌گیری رزمندگان مقاومت از ارتش رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد/ محکومیت اقدام آمریکا در وتوی آتش بس در غزه/ حملات بی‌وقفه حزب‌الله به پایگاه‌های اسرائیل/ کمک جدید تسلیحاتی آمریکا به رژیم صهیونیستی/ ادامه انهدام خودروهای زرهی دشمن توسط نیروهای فلسطینی+ عکس و فیلمحملات راکتی مقاومت فلسطین به سرزمین های اشغالی

پنتاگون اعلام کرد دولت بایدن بدون ارجاع به کنگره، از اختیارات اضطراری برای فروش ۱۴ هزار گلوله تانک به رژیم صهیونیستی استفاده کرده است. پنتاگون تاکید کرد که وزارت امور خارجه آمریکا از اختیارات اضطراری به موجب قانون نظارت بر صادرات سلاح استفاده کرده است. وزارت دفاع آمریکا بیان کرد که بلینکن توضیحات مفصلی به کنگره در رابطه با ضرورت ارسال فوری گلوله‌های تانک برای "اسرائیل" ارائه داده است.

آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که از آغاز جنگ در غزه تا این لحظه ۱۳۳ نفر از کارکنان این سازمان در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند. آنروا تاکید کرد که بیشتر این افراد همراه با خانواده‌هایشان شهید شدند.

تبادل آتش میان رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان ادامه دارد

خبرنگار المنار اعلام کرد جنگنده‌های اسرائیلی مناطقی را در اطراف الناقوره، کوه بلاط، بلندی‌های کفرشوبا و کفر حمام در جنوب لبنان هدف حمله قرار داد.

مقاومت اسلامی عراق در پاسخ به جنایاتی که دشمن علیه مردم غزه مرتکب شد، روز گذشته با یازده عملیات، پایگاه‌های اشغالگر آمریکا در عراق و سوریه را هدف قرار داد و ده‌ها موشک و پهپاد آنها را مورد اصابت قرار داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها