کد خبر: ۵۳۲۵۹۴
زمان انتشار: ۱۳:۰۸     ۲۷ آذر ۱۴۰۲
یکی از رهبران جنبش حماس تاکید کرد که اشغالگران تنها سه گزینه دارند و قبل از آتش‌بس در غزه مذاکره وجود نخواهد داشت.

حماس: اسرائیل ۳ گزینه بیشتر نداردبه گزارش پایگاه خبری 598، اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس روز یکشنبه تاکید کرد که مردم فلسطین با قرار گرفتن در کنار مقاومت، اصالت خود را نشان می‌دهند.

حمدان در گفت‌وگو با المیادین با اشاره به اینکه خشم مردم در خیابان‌های اسرائیل به دلیل آزاد نشدن اسیران و کشته شدن سه نفر توسط نیروهای خودی برانگیخته شده، تاکید کرد: «موضع ما محکم است و آن این است که هیچ صحبتی از مذاکره قبل از توقف تجاوز وجود ندارد.»

وی همچنین با تاکید بر اینکه «مقاومت ماه‌ها می‌تواند پایداری کند»، خاطرنشان کرد: «اشغالگران گزینه‌های زیر را دارند: گزینه شلیت یا گزینه سربازانی که با گلوله همرزمان‌شان کشته می‌شوند یا گزینه رون آراد.»

گلعاد شلیت سرباز صهیونیست است که گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس در سال ۲۰۰۶ موفق شد او را به اسارت درآرود. اشغالگران در طول سال‌ها علیرغم انجام بیش از یک حمله به نوار غزه نتوانستند او را پیدا کنند تا اینکه حماس در سال ۲۰۱۱ موفق شد او را با بیش از هزار اسیر مبادله کند. اما در مورد رون آراد، او خلبانی است که پس از سرنگونی هواپیمایش در سال ۱۹۸۶، ناپدید شد و اشغالگران نتوانستند اطلاعات مهمی در مورد سرنوشت او به دست آورند.

حمدان افزود: موضع حماس روشن است، هیچ مذاکره‌ای قبل از آتش‌بس وجود ندارد و همه پرونده‌ها قابل بحث هستند.

وی با تاکید بر اینکه «اسرائیلی‌ها در طول نبرد نتوانستند به تمام اهداف خود دست یابند»، توضیح داد که هیچ‌کس نمی‌داند که یحیی السنوار، رهبر حماس در غزه چگونه نبرد را مدیریت می‌کند و رهبری از مدیریت آن احساس راحتی دارد.

حمدان همچنین خاطرنشان کرد که «هماهنگی کاملی در کار بین رهبری حماس و رهبری گردان‌های القسام وجود دارد».

حمدان با بیان اینکه اظهارات جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا «نشان می‌دهد که اختلاف اسرائیل و واشنگتن در شکل است و نه محتوا»، تاکید کرد: «این دو در حالی چنین هستند که جنگ ادامه دارد.»

وی با اشاره به اینکه نتانیاهو اعلام کرده می‌خواهد رهبران حماس را در خارج ترور کند، گفت: «اما باید بداند که هیچ جنایتی بدون مجازات نخواهد بود» و تاکید کرد که «الگوی اثربخشی مقاومت در لبنان و عراق در حمایت از غزه هوشمندانه و به صورت صعودی اجرا می‌شود.»

وی همچنین با تاکید بر اینکه «محور مقاومت موید حرکت هماهنگ است»، گفت: این برای این نبرد و نبردهای آینده مهم است.

حمدان خاطرنشان کرد که «آمریکایی‌ها تمایلی به گسترش نبرد آن‌طور که نتانیاهو دارد، ندارند».

وی افزود: تغییر موضع بین‌المللی را نمی‌توان در جهت حمایت از مردم فلسطین یافت، بلکه می‌توان آن را برای توقف تجاوزات ایجاد کرد.

حمدان در پایان سخنان خود به سخنان حسین الشیخ، دبیر کمیته اجرایی جنبش فتح که گفته بود: «حماس پس از آتش‌بس در نوار غزه پاسخگو خواهد بود، پاسخ داد.»

حمدان گفت: «بزرگترین گناهی که ما مرتکب شدیم، امضای قرارداد با اشغالگران بود به جای اینکه برای مقاومت در برابر آن گرد هم بیایم. آیا الشیخ منظور این حرف را فهمید؟»

او با تعجب گفت: «اسرائیل می‌خواهد مقاومت را از بین ببرد و حسین الشیخ می‌خواهد آن را بازخواست کند، او در کدام میدان قرار دارد؟»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها