کد خبر: ۵۳۳۰۵۴
زمان انتشار: ۰۸:۲۹     ۱۳ دی ۱۴۰۲
صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس هدف ماشین ترور رژیم صهیونیستی قرار گرفت

به گزارش پایگاه خبری 598، صالح العاروری، معاون اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس شامگاه گذشته در عملیات ماشین ترور رژیم تروریستی اسرائیل، در ضاحیه بیروت هدف قرار گرفته و به شهادت رسید.

​​​​​​​در این انفجار دست‌کم ۶ نفر شهید و تعدادی زخمی شدند. هر چند برخی منابع به حمله پهپادی اشاره داشته‌اند اما خبرنگار المیادین نوشت: یک هواپیمای اسرائیلی ساختمان را با سه موشک بمباران کرد و العاروری و سه تن از همراهانش شهید شدند.  العاروری مسئول نظامی حماس در کرانه باختری بوده است. از وی به عنوان فرمانده در سایه حماس نام برده می‌شد. او چند باری هم در دمشق از ترور جان به در برد و همواره یکی از اهداف نخست ماشین ترور صهیونیست‌ها بود و شخص نتانیاهو در جلسه کابینه (یکشنبه ۵ شهریور) به‌صراحت با آوردن نام این رهبر حماس، او را تهدید به ترور کرد؛ تهدیدی که چند ساعت بعد با انتشار عکسی از سوی العاروری که در آن لباس رزم پوشیده بود، پاسخ داده شد. آنچه اهمیت و جایگاه العاروری را بیش از دیگر شخصیت‌های فلسطینی برای صهیونیست‌ها افزایش می‌دهد، سابقه وی در اقدامات نظامی در کنار رابطه حسنه او با ایران، حزب‌الله و گروه‌های فلسطینی است. 
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان پیش‌تر در واکنش به تهدید ترور العاروری گفته بود: هر گونه ترور در لبنان چه لبنانی، چه فلسطینی چه ایرانی یا هر شخص دیگری با واکنش شدید روبه‌رو خواهد شد‌.حال باید دید مقاومت در برابر جنایت تازه صهیونیست‌ها چه واکنشی نشان خواهد داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها