کد خبر: ۵۳۳۳۹۸
زمان انتشار: ۱۲:۰۱     ۲۰ دی ۱۴۰۲
چند کشور دیگر از آفریقای جنوبی در طرح شکایت از اسرائیل به دیوان بین‌المللی دادگستری حمایت کردند.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از شفقنا، الجزیره نوشت: مالدیو، نامیبیا و پاکستان به فهرست کشورهایی پیوستند که از پرونده نسل کشی که توسط آفریقای جنوبی در دیوان بین المللی دادگستری علیه اسرائیل تشکیل شده، حمایت می کنند.

این سه کشور هر یک در سخنرانی‌های خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در روز سه‌شنبه حمایت خود را از این پرونده ابراز کردند.

«نویل گرتزه» سفیر نامیبیا به سازمان ملل گفت: کشورش از پرونده آفریقای جنوبی  استقبال و حمایت می کند. گرتزه افزود: «نامیبیا هم استدلال های ارائه شده توسط آفریقای جنوبی را شناسایی می کند و هم با آن همسو می شود.»

بولیوی، اردن، مالزی و ترکیه نیز قبلاً از این طرح شکایت حمایت کرده بودند.

دیوان بین المللی دادگستری در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته جلساتی را برای بررسی اقدامات موقت در خصوص طرح این شکایت برگزار خواهد کرد.

از سوی دیگر «بالاکریشنان راجاگوپال» گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد حق برخورداری از مسکن مناسب، گفته است که دادگاه بین المللی دادگستری باید مقیاس خانه های آسیب دیده و ویران شده در غزه را به عنوان بخشی از پرونده نسل کشی علیه اسرائیل در نظر بگیرد.

راجاگوپال در پستی در X می‌گوید: «دادگاه بین‌المللی دادگستری باید این را به‌عنوان مدرکی از نسل‌کشی در کنار بیانیه‌های عمومی که قبلاً توسط آفریقای جنوبی مستند شده است، در نظر بگیرد».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها