کد خبر: ۵۳۳۹۵۳
زمان انتشار: ۱۴:۲۵     ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
وزارت بهداشت غزه در تازه‌ترین آمار خود از افزایش تعداد شهدا به ۲۶۴۲۲ نفر خبر داد، همچنین ۶۵۰۸۷ نفر نیز تاکنون زخمی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از فارس: وزارت بهداشت غزه امروز (۸ بهمن) در صد و چهاردهمین روز جنگ در این منطقه، از افزایش تعداد شهدا به ۲۶۴۲۲ نفر خبر داد.

دکتر اشرف القدره، سخنگوی این وزارتخانه به رسانه‌ها گفت که اشغالگران اسرائیلی در شبانه‌روز گذشته دست به ۱۹ جنایت جدید علیه غیرنظامیان زده‌اند که این حملات موجب شهادت ۱۶۵ نفر و مجروح شدن ۲۹۰ نفر دیگر شده است.

همچنین پیکر بیش از هفت هزار نفر همچنان زیر آوار‌ها یا در مناطقی هستند که امکان دسترسی امدادگران به آن وجود ندارد.

جنگنده‌ها و توپخانه ارتش اسرائیل امروز نیز دست به حملات شدید در غزه زد، صبح امروز در بمباران یک خانه در منطقه «الزیتون» در شهر غزه، ده‌ها نفر از جمله چند زن و کودک به شهادت رسیدند. خان یونس در جنوب باریکه غزه نیز شاهد حملات سنگین اشغالگران است، در رفح نیز پهپاد‌های ارتش اسرائیل مدام در حال پرواز هستند.

در همین هلال احمر فلسطین در غزه نیز خبر داد که ذخیره اکسیژن در بیمارستان «الامل» در خان یونس به دلیل ادامه محاصره تمام شده است.

امروز همچنین سازمان پزشکان بدون مرز که مقر آن در فرانسه است هشدار داد در نتیجه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در نوار غزه بیمارستان‌های این منطقه ارائه خدمات پزشکی را متوقف کرده‌اند و در این باریکه عملا دیگر نظام بهداشت و درمان فعالی وجود ندارد.

سازمان جهانی بهداشت روز جمعه اعلام کرد از زمان اجرای عملیات هفتم اکتبر طوفان الاقصی رزمندگان مقاومت علیه دشمن صهیونیستی تا کنون بیش از ۶۷۶ حمله به تاسیسات پزشکی در غزه و کرانه باختری که به شهادت ۶۲۳ نفر و جراحت ۸۳۷ تن منجر شد گزارش شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها