کد خبر: ۵۳۴۱۱۵
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
بر اساس اعلام سازمان ملل متحد، جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه حدود نیمی از ساختمان‌های این منطقه را ویران و آن را به مکانی غیرقابل سکونت تبدیل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از ایرنا، کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد) در گزارشی اعلام کرد: میزان ویرانی ناشی از عملیات نظامی اسرائیل، نوار غزه را به منطقه‌ای غیرقابل سکونت تبدیل کرده است.

این کنفرانس بین المللی افزود تا پایان ماه ژانویه۳۷ هزار و ۳۷۹ ساختمان ویران یا دچار خسارت شده که معادل ۵۰ درصد از مجموع ساختمان‌های نوار غزه است.

«رامی العزه» کارشناس اقتصادی این نهاد بین المللی که در تهیه این گزارش مشارکت داشته، می گوید: اطلاعات جدید بیانگر آن است که ۵۰ درصد از ساختمان‌های نوار غزه ویران شده و یا خسارت دیده‌اند و تا زمانی که عملیات نظامی در این منطقه ادامه یابد، تاثیرات آن بر غزه بیشتر خواهد شد.

 

سازمان ملل: غزه غیرقابل سکونت شده است

 

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل ادامه داد: نوار غزه پیش از آغاز جنگ نیز در شرایط وخیمی قرار داشت چرا که در معرض محاصره ۱۷ ساله و عملیات‌های نظامی مکرر بوده و همین روند باعث اتکای حدود ۸۰ درصد از ساکنان این منطقه به کمک‌های بین المللی شد.

این نهاد بین المللی با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای و داده‌های رسمی تاکید کرد: اقتصاد غزه در سه فصل اول سال ۲۰۲۳ کاهش ۴.۵ درصدی را تجربه کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: جنگ وخامت اوضاع در نوار غزه را تسریع کرده و تولید ناخالص داخلی آن را ۲۴ درصد کاهش داده و سرانه هر نفر نسبت به درآمد سرانه ناخالص نیز ۲۶.۱ درصد کاهش داشته است

۴۵ درصد از نیروی کار نوار غزه پیش از درگیری‌های ۷ اکتبر دچار بیکاری بودند اما این میزان در آستانه ماه دسامبر به ۸۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی به تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف کردن عملیات مقاومت، نزدیک به ۴ ماه است که در حال بمباران نوار غزه است.

وزارت بهداشت فلسطین غزه در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که آمار کل شهدای نوار غزه به ۲۶ هزار و ۹۰۰ و آمار زخمی ها به ۶۵ هزار و ۹۴۹ نفر از آغاز حملات به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵مهر) رسید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها