کد خبر: ۵۳۴۱۸۹
زمان انتشار: ۱۲:۵۶     ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
به مناسبت دوازدهم بهمن ماه سالروز ورود امام خمینی (ره) به کشور؛
امام با نور ایمان و عطر حضورش، ایران را عطرآگین و بزرگترین تغییر تاریخ را رقم زد و جهانیان را بیدار و کاخ‌های ظلم را به لرزه در آورد!

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری 598، بازگشت امام خمینی (ره) به ایران واقعه‌ای در جریان انقلاب ۱۳۵۷ است که طی آن در ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ امام خمینی (ره) پس از ۱۴ سال تبعید به ایران بازگشت و در تهران مورد استقبال قریب به سه میلیون ایرانی قرار گرفت. به همین مناسبت در مصاحبه‌ای با دکتر سید جواد هاشمی فشارکی از عطر حضور امام خمینی و تغییر بزرگ در ایران میپردازیم:

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز ضمن تبریک سالروز ورود امام خمینی و دهه فجر درخصوص عطر حضور امام بیان داشت: عبد مخلص خدا آمد و عبد شیطان رفت، آیت اللهی در زمین آمد، فرزند شیطان رفت، خلیفه الله آمد، خلیفه الشیطان رفت، روح الله آمد، پهلوی رفت که رفت، ابراهیم آمد، بت شکست، یاقوت آمد، اقوت زایل شد. ولایت آمد؛ سلطنت رفت. ام القرای بپاشد و تاج وتخت رفت. ازادی امد، بندگی شیاطین رفتند. استقلال امد، وابستگی رفت. نور آمد، ظلمت رفت. چهره نورانی آمد، چهره‌های فاسد رفتند. خورشید آمد، شب رفت. صبح آمد، سیاهی شب زائل شد. فرشته آمد، دیو متواری شد. موسی آمد، فرعون  غرق شد. حق آمد، باطل رفت چراکه ان الباطل کان ذهوقا. معنویت دمید، عبودیت شیطان برچید. شجاعت امد، ترس رفت. روحیه جهادی آورد، روحیه وابستگی رفت. ایمان آمد، کفر و شرک به لرزه افتاد. عالم آمد، جاهل و جهل و بی سوادی از کشور رخت بربست. مردم سالاری دینی برقرارشد، حکمرانی شاهی جمع شد. همت جهادی آمد، محرومیت‌ها کم شد، رستخیز سازندگی و پیشرفت شتابان و شکوفایی حاصل شد.

ایشان در خصوص  ۳ اقدام راهبردی امام اظهار داشت: امام با نور ایمان و عطر حضورش، ایران را عطرآگین و بزرگترین تغییر تاریخ را رقم زد و جهانیان را بیدار و کاخ‌های ظلم را به لرزه در آورد! امام بعنوان یک فقیه جامع الشرایط، اقدامات اساسی‌ای انجام دادکه سه اقدام راهبردی ان، اسلام شناسی، خود شناسی و دشمن شناسی بود.

وی در خصوص اسلام شناسی گفت: در شرایطی که غرب در حال ترویج اسلام امریکایی و شیعه انگلیسی و اسلام‌های انحرافی در کشور‌های اسلامی بود، تا از اسلام بجز پوسته مسلمانی چیزی نماند، نخستین اقدام راهبردی وی احیای اسلام ناب محمدی بود. بعبارتی وی احیا گراسلام بودند؛ و به دنیا معرفی کردند و موج اسلام خواهی در دنیا پیدا شده، بنحویی که غربی‌ها به وحشت افتاده و اسلام هراسی راه انداخته اند.

ایشان در خصوص خود شناسی بیان داشت: امام قدرت توده‌های مردم را بدرستی می‌شناخت و انرا متذکر شده و به فعل در آورد و با آگاهی بخشی‌ای که کرد، نخست ملت ایران و سپس مردم جهان حیات به جوشش درآورد. وبه آنان حیات بخشید و معنی ما می‌توانیم را عینیت بخشید و سبب  بیداری ملتهاشد.

وی در خصوص دشمن شناسی اظهار داشت: سومین اقدام اساسی‌ای که امام انجام داد، موضوع دشمن شناسی بود. ایشان با ذکاوتی که داشتند، کانون فتنه در جهان را بخوبی شناختند و بی مهابا فریاد زدند، که شیطان بزرگ، و ام الفساد امریکاست و باید در برابر او هوشیار آماده باشید و هرچه فریاد دارید برر امریکا بکشید و غده سرطانی اسرائیل غاصب می‌باشد و باید از صفحه روزگار محو شود و این موج فراگیر شد.

دکتر هاشمی فشارکی در خصوص  آنچه امام به ما آموخت چنین تبیین کرد: امام درس‌های زیادی به ما آموخت، باور به خدا، اعتماد به وعده الهی، ایمان راسخ داشتن،   علم و عمل، مدیریت انقلابی، در عرصه‌های مختلف بویژه جنگ تحمیلی، تلاش جهادی، روحیه بسیجی، شجاعت و شهادت، ساده زیستی  و... حوادث صدر اسلام را زنده کرد.

ایشان در خصوص هدف نهضت امام خمینی امتداد رسالت انبیا و اولیای الهی اظهار داشت: هدف امام خمینی براساس آیه۳۶ سوره نحل همان هدف پیامبران و اولیای الهی بوده است، انجا که خداوند می‌فرماید:" و در میان هر امتی فرستاده‏‌ای برانگیختیم تا بگوید. وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِی کُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا  "، نخست بپرستش خداوند. أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ " و دوم " دوری از طاغوت وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ. " بوده است. طاغوت را با کمک مردم از کشور بیرون راند و جمهوری اسلامی را بر براساس حکومت نبوی و علوی تشکیل داد.

وی در خصوص نظام شاهنشاهی گفت: نظام شاهنشاهی برعکس این آیه شریفه یعنی معکوس سنن انبیا و اولیای الهی اولا خود طاغوت بود و از طاغوت بزرگتر تبعیت میکرد و ثانیا دربارو حکمرانان شاهنشاه همه فاسد بودند وترویج بی دینی میکردند و مراکز فساد را توسعه میدادند و مراکز دینی را تضعیف و سرکوب میکردند تا اسلام در جامعه از بین برود و هدف هوا‌های نفسانی و جهنمی کردن مردم و همراهی با طاغوت و تامین منافع دربار و غرب بود.

ایشان در خصوص نظام جمهوری اسلامی بیان داشت:نظام جمهوری اسلامی براساس احکام الهی و تقویت عبودیت و بندگی خدا بوده و در مبارزه با طاغوت‌های بیرونی و درونی است و در راس ان ولایت فقیه، هادی جامعه بر محور فقه اسلام ناب محمدی بنا نهاده شده است؛ و در تلاش بر ارشاد مردم به سوی الی الله و فراهم سازی بستر جامعه برای تقویت ایمان با تاکید بر امربه معروف و نهی از منکر از سوی دولت ومردم می‌باشد.

وی در خصوص تارک الثغلین امام اظهار داشت: امام والامقام ما دو چیز گرانبها به ارمغان گذاشت، تارک الثغلین امام، نخست نظام جمهوری اسلامی، درامتداد حکومت نبوی و علوی، که در راس ان ولایت فقیه، هادی جامعه بر محور فقه اسلام ناب بوده، دوم مردم سالاری و مشارکت مردم در تعیین در سرنوشت خویش می‌باشد.

ایشان در خصوص صیانت از تارک الثغلین امام گفت: ما مکلفیم از این دو نعمت و ودیعه الهی صیانت کنیم، لذا باید جشن انقلاب را در دهه فجر با شکوه برگزار کنیم و به جهادتبیین عمل کنیم و در شرایط فعلی  اهم آن مشارکت در  انتخابات و نیز تواصوا بالحق آن در توصییه به دیگران برای مشارکت حداکثری درپای صندوق‌های رای و نیز انتخاب اصلح می‌باشد، که دشمنان خارجی و داخلی بشدت در تلاش علیه ان می‌باشند.

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان گفت: ان شاالله بتوانیم با عمل به وظایف خویش، سرباز خوبی در حراست از نظام جمهوری اسلامی بعنوان بزرگترین معروف بوده و با عمل به جهاد تبیین و تلاش برای ساختن جامعه و بستر سازی ظهور مهدوی جز منتظران واقعی امام مهدی (عج) باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها