کد خبر: ۵۳۴۵۱۱
زمان انتشار: ۱۲:۲۲     ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
کالابرگ فجر طرح جدید کالابرگ به مناسبت ایام فجر امسال است. پاسخ آیا کالابرگ دهه فجر از یارانه کم میشود؟ و سایر سوالات رایج را آورده ایم.

به گزارش پایگاه خبری 598، کالابرگ دهه فجر از یارانه کم میشود؟ کالابرگ دهه فجر تا کی اعتبار دارد؟ مهلت کالابرگ دهه فجر چقدر است؟ آیا با خرید کالابرگ از یارانه کم میشود؟ اینها بخشی از سوالات رایج درباره کالابرگ دهه فجر است. اگر نیاز به اطلاعاتی درباره کالابرگ فجر دارید، اینجا پاسخ سوالات را بخوانید.

کالابرگ دهه فجر چیست؟

در طرح فجرانه، روال کار تغییر کرده و ضمن اینکه اعتبار تشویقی یارانه از ۱۲۰ به ۲۲۰ افزایش یافته، شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان هم حذف شده است و فقط شرط بهره‌مندی از این اعتبار، خرید کالا در طرح کالابرگ است به‌گونه‌ای که اگر یک قلم کالا هم در این طرح بخرید، مابه‌التفاوت آن از ۲۲۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

دولت در حوزه تغذیه مردم دارای راهبرد کلان است و باوجود مشکلات بودجه‌ای، این راهبرد را که قسمت بزرگ آن مربوط به کالابرگ الکترونیکی است، به نفع مردم پیگیری می‌کند.

مزیت بزرگ این طرح، حذف شرط خرید ۲۰۰ هزار تومانی برای مشمول شدن یارانه تشویقی است و تا سه ماه همه یارانه بگیران می‌توانند برای خرید در طرح کالابرگ از یارانه تشویقی جدید بهره‌مند شوند. طرح فجرانه با یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی از ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ اجرا می‌شود. 

آیا کالابرگ دهه فجر از یارانه کم میشود؟

روال استفاده از کالابرگ فجرانه مانند قبل است با این تفاوت که مبلغ آن زیاد شده و شرط خرید از یارانه اصلی هم برداشته شده است. مزیت بزرگ طرح فجرانه حذف شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان است. با این طرح جدید کالابرگ می توان نتیجه گرفت که تا پایان طرح می توان طوری خرید کرد که فقط از اعتبار کم شود و از یارانه اصلی کم نشود.

یارانه تشویقی پیش از این ۱۲۰ هزار تومان بود که به‌شرط استفاده از کالابرگ در قالب اعتبار به مشمولان یارانه نقدی برمی‌گشت، اما از روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن، رقم یارانه تشویقی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند و ضمنا شرط استفاده از کالابرگ برداشته می‌شود هرچند یارانه تشویقی هنوز اعتباری است غیرقابل برداشت و با آن باید یکی از اقلام خوراکی مشخص شده را خریداری کرد.

چه کسانی کالابرگ فجرانه دریافت می‌کنند؟

دهک‌های یک تا هفت درآمدی، مشمول اعتبار جدید بوده و یارانه‌بگیران این دهک‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های عضو طرح ملّی کالابرگ الکترونیک نسبت به خرید اقلام اساسی و بهره‌مندی از این حمایت تشویقی اقدام کنند.

کالابرگ دهه فجر تا کی اعتبار دارد؟

طرح فجرانه به مدت سه ماه و تا 17 اردیبهشت ادامه دارد و ۳۵ هزار میلیارد تومان منابع برای هر ماه برای این طرح در نظر گرفته شده است. یارانه نقدی اعضای خانوار‌ها متعلق به مردم است و اختیار دارند که در هرجایی می‌خواهند مصرف کنند. این اعتبار یارانه تشویقی مازاد به یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی نقدی است و کسانی از آن بهره‌مند می‌شوند که در طرح کالابرگ خرید کنند. البته مبلغ اعتبار تشویقی قابل ذخیره شدن نیست و باید در همان ماهی که اختصاص داده می‌شود، صرف خرید کالا‌های موجود در سبد شود. 

کالابرگ دهه فجر از کجا بگیریم؟

متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملّی اعتبار (۲۱۰ هزار فروشگاه خُرد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های اینترنتی) نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند.

یارانه تشویقی طبق آخرین برآورد‌ها در ۲۱۰ هزار فروشگاه سراسر کشور قابل استفاده است. ۱۰ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در این طرح مشارکت می‌کنند و متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملی اعتبار؛ از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق‌کوروش، جانبو، هفت، دیلی‌مارکت، گندم، هایپرفامیلی، وال‌مارکت، محسن، مینومارت، ترقی و فروشگاه‌های اینترنتی اسنپ‌مارکت و دیجی‌کالا خرید کنند. هموطنان عزیز برای شناسایی این فروشگاه‌ها می‌توانند به نرم‌افزار کاربردی شما مراجعه و فروشگاه‌های اطراف خود را مشاهده نمایند.

استعلام کالابرگ دهه فجر چگونه است؟

با نصب برنامه شما می‌توانید استعلام کالابرگ را بگیرید و از فروشگاه‌های فعال در این طرح اطلاع یابید. اما در زمان تنظیم این گزارش، طبق بررسی های خبرنگار تابناک جوان، برنامه شما از طریق کد دستوری اعلامی قابل دریافت نیست، سایت اعلامی نیز از دسترس خارج شده است و هم چنین کاربران بسیاری از کار نکردن برنامه شما و مشکلات فنی آن انتقاد میکنند!

کالابرگ یا شبکه ملی اعتبار (مخفف:شما) یک نرم‌افزار اپ (برنامه) موبایل برای پرداخت نقد مبلغ خرید داخل فروشگاه‌های خواروبار منتخب ایرانی است. گفته می شود برای دریافت این نرم افزار می‌توان به سکو‌های بازار، مای‌کت و یا سایت shoma.sfara.ir مراجعه کرد. همچنین از طریق اجرای کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* می‌توانند لینک نصب این نرم‌افزار را دریافت کنند.

آیا کالابرگ دهه فجر از یارانه کم میشود؟ + پاسخ سوالات رایج

چطور کالابرگ بگیریم؟

 

چطور بفهمیم سبد کالا به ما تعلق میگیرد؟

میزان و مانده اعتبار یارانه شما برای استفاده از کالابرگ الکترونیک با گرفتن کد دستوری زیر نمایش داده می‌شود:

از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۲۸*۷۸۸*

برای استفاده از برنامه کاربردی "شما" جهت استفاده از کالابرگ الکترونیکی به مطالب زیر توجه کنید:

۱- ابتدا برنامه «شما» (شبکه ملی اعتبار) را از بازار بارگیری و نصب کنید (ازطریق لینک زیر):
http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.sfara.fara&ref=share

۲- پس از نصب اطلاعات پروفایل را تکمیل کنید.

۳- حالا شما به میزان اعتبار حساب خود، به اقلام مشمول کالابرگ دسترسی دارید.

۴- روی همین برنامه، نزدیکترین فروشگاه‌های اطراف شما که اجناس کالا برگ الکترونیکی را عرضه می‌کنند و مسیر دسترسی از روی نقشه ارائه شده است.

از چه زمانی کالابرگ در کنار یارانه‌ها آمد؟

یارانه تشویقی، خردادماه ۱۴۰۲ به ادبیات اقتصادی و اجتماعی ایران اضافه شد. همزمان با رونمایی از طرح کالابرگ برای سه دهک اول، شامل خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، اعلام شد به‌منظور ایجاد انگیزه نزد مشمولان دریافت یارانه، سرپرستان خانوار در صورت خودداری از برداشت نقدی مبلغ یارانه و اختصاص مبلغ آن به خرید اقلام خوراکی حاضر در سبد کالای ضروری، اعتباری مضاعف به‌نام یارانه تشویقی دریافت می‌کنند.

کالابرگ به‌شکل اختیاری قابل استفاده است و سرپرستان خانوار در صورت تمایل می‌توانند همچنان رقم یارانه نقدی را از عابربانک دریافت کنند. یارانه تشویقی به مرور برای سایر خانوار حاضر در دهک‌های درآمدی چهار، پنج، شش و هفت درنظر گرفته شد. تا بتوانند با استفاده از کالابرگ ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست کم‌چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر را خریداری کنند.

یارانه تشویقی از سه‌شنبه ۱۷ بهمن‌ماه، با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی روبرو می‌شود و به رقم ۲۲۰ هزار تومانی می‌رسد. این روند تا ۱۷ اردیبهشت به‌مدت سه‌ماه ادامه خواهد داشت، ولی احتمال تمدید شدن مهلت استفاد از یارانه تشویقی وجود دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها