کد خبر: ۵۳۴۶۳۱
زمان انتشار: ۱۰:۴۴     ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
سال گذشته شاهد اتفاق تلخی در فوتبال باشگاهی کشورمان بودیم که آن اتفاق حذف تیم استقلال از لیگ قهرمانان آسیا بود؛ موضوعی که باعث شد تا هواداران آبی واکنش تندی به این موضوع داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری 598، بحث بر سر مالکیت مشترک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بود، موضوعی که به نظر می‌رسد با بی‌توجهی مسئولان دوباره برای این دو تیم تکرار خواهد شد، چرا که AFC امسال هم همانند سال گذشته با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال خواستار مشخص شدن تکلیف مالکیت این 2 باشگاه شده است.

فرمت برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تغییر کرده و فصل آینده لیگ نخبگان و لیگ درجه 2 آسیا برگزار می‌شود. بر همین اساس باشگاه‌های فوتبال کشورمان برای کسب مجوز حرفه‌ای جهت حضور در این مسابقات باید تا تاریخ 11 فروردین سال 1403 تعیین تکلیف کنند که این فرصت زیادی برای حل مشکلات مالکیتی سرخابی‌ها نیست. علاوه بر این به نظر می‌رسد که همتی برای حل این مشکل وجود نداشته باشد.

کاظم اولیایی مدیرعامل اسبق استقلال و عضو اتحادیه فوتبال باشگاهی کشور با اشاره به این موضوع که نامه AFC در خصوص مالکیت مشترک دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به «ایران ورزشی» می‌گوید: «در حال حاضر مجمع دو باشگاه در اختیار سازمان خصوصی‌سازی است و این سازمان باید در خصوص بحث مالکیت مشترک اقداماتی صورت دهد اما به نظر می‌رسد که این موضوع برای آنها هیچ اهمیتی ندارد.»

آخرین اقدام سازمان خصوصی‌سازی در خصوص رفع مشکلات این 2 باشگاه، برگزاری جلسه مجمع عمومی باشگاه پرسپولیس در روزهای گذشته با حضور مسئولان این شرکت و وزارت ورزش بود. دستور جلسه این مجمع بررسی صورت‌های مالی بود اما در این جلسه نمایندگان وزارت ورزش، سید حسن طباطبایی و ابراهیم شکوری را به عنوان دو عضو جدید هیأت مدیره این باشگاه انتخاب کردند که با واکنش نمایندگان سازمان خصوصی‌سازی روبه‌رو شد و در نهایت انتخاب این 2 عضو هیأت مدیره پرسپولیس غیرقانونی اعلام شد. این عضو اتحادیه فوتبال باشگاهی کشور بیان می‌کند: «قطعاً با این روشی که مسئولان در نظر گرفتند این مشکل حل نمی‌شود و امسال هر دو باشگاه از حضور در لیگ قهرمانان محروم خواهند شد.» 

این در حالی است که حذف 2 باشگاه پرهوادار استقلال و پرسپولیس از آسیا تبعات منفی زیادی برای فوتبال ایران خواهد داشت که البته این تبعات تنها مرتبط با حوزه ورزش نخواهد بود. او می‌افزاید: «این 2 باشگاه هواداران زیادی دارند که عدم حضور این 2 باشگاه در آسیا باعث می‌شود تا هوادارانشان سرخورده شوند. علاوه بر این عدم حضور باشگاه‌های ما در این لیگ معتبر از نظر مالی و معنوی هم  به ضررشان خواهد بود اما هیچ فردی در این خصوص پاسخگو نیست.»

او در پاسخ به این سؤال که راه حل مشکل مالکیتی 2 باشگاه چیست، بیان می‌کند: «تنها راه این است که مشکل مالکیت مشترک 2 باشگاه با حضور رئیس جمهور در شورای عالی ورزش حل شود. حقیقتاً بحث مالکیت مشترک موضوعی نیست که قابل حل نباشد و می‌توان این موضوع را با برگزاری جلسه‌ای 2 ساعته حل کرد تا این دو باشگاه بتوانند بدون مشکل مدارکشان را برای AFC ارسال کنند تا در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شوند.»

اولیایی با اشاره به این موضوع که سال گذشته با جرایم مالی مواجه شدیم، بیان می‌کند: «با کاغذبازی و زیرمیزی نمی‌توان این موضوع را حل کرد. وقتی این مشکل راه حل دارد، چرا ما از مسیر درستش اقدام نکنیم. آیا دلیل برطرف نشدن این مشکل از ندانستن برخی از افراد است یا اینکه عمدی در کار است که مشکل مالکیت مشترک 2 باشگاه برطرف نشود و فوتبال ایران و این 2 باشگاه به پرداخت جرایم مالی محکوم شوند؟»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها