کد خبر: ۵۳۴۸۷۶
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری روز گذشته پایان یافت و با آغاز شمارش آرا به طور رسمی و غیر رسمی حکایت دارد که برخی از چهره‌های شناخته شده ادوار قبل از راهیابی به مجلس آینده بازماندند و از دور رقابت خارج شدند.

به گزارش پایگاه خبری 598، «محمدباقر نوبخت» دبیرکل حزب اعتدال و توسعه با سابقه ۴ دوره نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه رشت و خمام، رئیس سازمان برنامه و بودجه در دولت یازدهم و دوازدهم ، در این دوره، از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرده و تأیید صلاحیت شده بود .اما در فاصله ۲۱ روز مانده به برگزاری انتخابات تصمیم به تغییر حوزه انتخابیه اش به شهر رشت و خمام گرفت، چراکه شانس خود را برای رأی آوردن از این حوزه بیشتر می‌دید. با وجود حمایت علی لاریجانی از نوبخت با انتشار نماهنگی در فضای مجازی، نوبخت نتوانست رای مردم رشت را به دست بیاورد.

«محمد رضا باهنر» نماینده دوره های دوم، سوم، چهارم، پنجم، هفتم و هشتم و نهم  با ۲۸ سال نمایندگی در مجلس، ابتدا از حوزه انتخابیه تهران نامزد شده بود و بعد به کرمان تغییر حوزه داد، نتوانست آرای مردم کرمان را جلب کند.

«محمدرضا پور ابراهیمی» نماینده مردم کرمان در مجالس نهم، دهم، یازدهم نیز از راهیابی به مجلس دوازدهم بازماند.

«علی اصغر عنابستانی» نماینده دوره یازدهم مجلس و نامزد حوزه سبزوار بود که نامش با سیلی زدن به یک سرباز راهنمایی و رانندگی بر سر زبان‌ها افتاده بود نیز به مجلس دوازدهم راه نیافت

علاوه بر این «حسن نوروزی» که سابقه حضور در دوره‌های هشتم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی را در کارنامه دارد، از راهیابی به مجلس دوازدهم بازماند و حسن قشقاوی، سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه، از حوزه رباط‎‌کریم و بهارستان راهی مجلس شد.

«محمدحسین رنجبران» مجری اسبق صداوسیما هم که کاندیدای مجلس از ساوجبلاغ شده بود، نتوانست آرای لازم را برای رسیدن به بهارستان کسب کند.

«ولی اسماعیلی» نماینده حوزه انتخابیه گرمی در مجالس هشتم و یازدهم مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس فعلی از راه یابی به مجلس دوازدهم جا ماند و محمد خوش سیما درنخستین دوره حضور خود در انتخابات مجلس با آرای بالای مردمی به خانه ملت راه یافت.

«حجت الاسلام حسین جلالی» نماینده مردم رفسنجان در مجلس یازدهم جای خود را به انارکی‌محمدی داد. انارکی‌محمدی در مجلس دهم نیز نماینده مردم رفسنجان و انار بوده است.

«پروین صالحی» نماینده مردم مبارکه در مجلس یازدهم از ورود به مجلس دوازدهم باز ماند و زهرا سعیدی نماینده مجلس دهم به مجلس دوازدهم راه یافت.

«محسنی بندپی» نماینده مجلس یازدهم و نامزد حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت از رقابت بازماند. وی عضو حزب مردمسالاری و سرپرست پیشین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سرپرست پیشین سازمان تأمین اجتماعی در دولت روحانی بود و در عین حال کامران پولادی (اصلاح‌طلب) با حدود ۲۴ هزار رای به مجلس دوازدهم راه یافت.

«فریدون حسنوند» نماینده مردم اندیمشک در مجالس ششم، هفتم، هشتم و دهم و یازدهم که تقریبا در همه این دوره ها ریاست کمیسیون انرژی مجلس را برعهده داشت نیز ار ورود به مجلس بازماند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها