کد خبر: ۵۳۵۴۵۵
زمان انتشار: ۱۵:۳۰     ۱۳ فروردين ۱۴۰۳
نیروهای اشغالگر صهیونیستی پس از جنایت‌های فراوان از بیمارستان شفا عقب نشینی کردند.

به گزارش پایگاه خبری ۵۹۸ به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نیروهای اشغالگر اسرائیلی از بیمارستان شفا عقب نشینی کردند.

شبکه ماهواره‌ای الاقصی به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد نیروهای اشغالگر اسرائیلی از اطراف بیمارستان شفا به سمت جنوب شهر غزه عقب‌نشینی کردند.

خودروهای زرهی رژیم اسرائیلی در جریان عقب‌نشینی از بیمارستان شفا اقدام به شلیک کورکورانه و بی‌هدف کردند.

در همین راستا، خبرنگار الجزیره هم از عقب‌نشینی کامل اشغالگران اسرائیلی از داخل و اطراف بیمارستان شفا پس از حدود دو هفته محاصره و حمله به این بیمارستان خبر داد.

کمیته‌های اضطراری به شهروندان فلسطینی هشدار داد برای بررسی اوضاع بیمارستان شفا عجله نکنند، زیرا احتمال وجود کمین یا تک‌تیراندازان اسرائیلی در اطراف بیمارستان وجود دارد.

این کمیته‌ها از فلسطینیان خواست اجازه دهند ابتدا طرف‌های ذی‌ربط به وضعیت بیمارستان رسیدگی کنند و به دستورالعمل‌های صادر شده پایبند باشند.

در پی عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر اسرائیلی از بیمارستان شفا پس از دو هفته حمله و محاصره، منابع پزشکی فلسطینی تاکید کردند که اجساد صدها شهید در این بیمارستان و خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف آن روی زمین افتاده است.

این منابع تاکید کردند که ساختمان‌های بیمارستان شفا به کلی به آتش کشیده شده و این بیمارستان به طور کامل از خدمت خارج شده و حجم ویرانی در آن و مناطق اطراف آن بسیار زیاد است.

برخی رسانه‌ها اعلام کردند که شهروندان فلسطینی تا این لحظه اجساد بیش از ۵۰ شهید را در بیمارستان شفا پیدا کرده‎اند.

حمله‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف باریکه غزه همچنان ادامه دارد. رژیم صهیونیستی همچنان به ارتکاب جنایات علیه غیرنظامیان ادامه می‌دهد و ساختمانهای مسکونی را ویران می‌کند. تاکنون بیش از ۳۲ هزار نفر بر اثر حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه شهید و بیش از ۷۵ هزار نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.

همزمان با تداوم حمله‌ها، بیشتر بیمارستانها و مراکز درمانی به علت بمباران یا نداشتن سوخت از کار افتاده‌اند.

اشغالگران چندین ساختمان مسکونی را در منطقه السطر در غرب خان یونس ویران کرده‌اند. رژیم صهیونیستی اطراف مرکز درمانی شفا را در شهر غزه زیر آتش سنگین قرار داده است.

منابع فلسطینی از صدای انفجارهای شدید در نتیجه بمباران غرب خان یونس در جنوب غزه خبر می‌دهند.

این منابع به استفاده رژیم صهیونیستی از بمب‌های قوی در این منطقه اشاره کردند.

قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی نیز ساحل شهر رفح در جنوب غزه را زیر آتش قرار داده‌اند.

منابع خبری از بمباران منطقه البرکه در دیرالبلح و حمله پهپادهای رژیم صهیونیستی به منازل مردم در این منطقه خبر دادند.

بر اثر حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی به اردوگاه المغازی در مرکز غزه نیز سه نفر شهید و شماری دیگر زخمی شدند.

دو روز پیش، دفتر اطلاع رسانی دولتی حماس در غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود: ۱۳ روز از تجاوز ارتش اشغالگر به بیمارستان الشفاء و اطراف آن می‌گذرد و جامعه جهانی سکوت کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی طی جنایاتی ۱۰۵۰ خانه را در اطراف بیمارستان شفا در شهر غزه تخریب کرده و به آتش کشیده است. اشغالگران اسرائیلی در حملات چند روز گذشته خود به بیمارستان شفا بیش از ۴۰۰ فلسطینی را به شهادت رساندند. ۱۰۷ بیمار همچنان در شرایطی غیرانسانی در بیمارستان شفا تحت محاصره هستند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه ضمن محکوم کردن سکوت جامعه بین‌الملل در برابر این جنایات، دولت آمریکا و جامعه جهانی را به سبب همسویی با نسل‌کشی ارتش اشغالگر مسؤول دانست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها