کد خبر: ۵۳۵۴۶۸
زمان انتشار: ۱۱:۴۹     ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سردار رادان خبر داد
فرمانده کل انتظامی کشور از ثبت بیش از ۴۷۹ میلیون فقره تردد نوروزی در جاده‌های کشور خبر داد و گفت: ماحصل آن ثبت ۹۳ هزار فقره تصادف بوده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سردار احمدرضا رادان دیروز که برای بازدید از وضعیت جاده‌ها به مازندران سفر کرده بود اظهارداشت: در طول مدت سفر‌های نوروزی ۴۷۹ میلیون تردد بین استانی و بین شهری را تجربه کردیم و آمار تردد روزانه بعضاً از مرز ۲۹ میلیون تردد هم در بعضی از روز‌ها در ایام تعطیلات گذشت.

 رادان افزود: اکنون که به روز‌های آخر تعطیلات نزدیک می‌شویم ماحصل این تردد متأسفانه ثبت بیش از ۹۳ هزار تصادف در بین شهر‌ها و جاده‌های کشور بود که بیش از ۷۴۰ جان باخته و 19 هزار مصدوم به جای گذاشت. وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از تصادفات متأسفانه ناشی از سرعت غیرمجاز، عدم توجه به جلو، انحراف به چپ و همچنین عدم رعایت مقررات بوده، از مسافران، راننده‌ها و همراهان آن‌ها خواست شتاب‌زدگی را از خودشان دور بکنند. فرمانده فراجا با بیان اینکه اگر مسافران بخواهند بازگشت خود را به روز‌های آخر هفته بگذارند با یک حجم شدید ترافیک طرف خواهند شد، از مسافران خواست سفر‌های خود را مدیریت کنند.

توصیه رئیس پلیس راهور به مسافران نوروزی
رئیس پلیس راهور فراجا نیز در گفت‌و‌گو با ایرنا، در مورد آخرین وضعیت راه‌های کشور گفت: با شرایط پیش رو و موج بازگشت مسافران به شهرهای مقصد تعداد آمار تردد‌ها در سطح جاده‌های کشور افزایش پیدا کرده است که بنابر همین اساس ممکن است با محدودیت‌های ترافیکی در بعضی از محورهای مواصلاتی مانند شمال به جنوب جاده چالوس و آزاد راه تهران شمال اعمال محدودیت تردد را شاهد باشیم. سردار سید تیمور حسینی با تأکید بر رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان وسایل نقلیه افزود: متأسفانه از ابتدای طرح ترافیکی نوروزی (۲۴اسفند) تا امروز (۱۳ فروردین) ۷۴۰ تن از هموطنان در سوانح رانندگی جان خود را از دست داده و ۱۹ هزار ۳۲۵ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

وی از تمامی مسافرانی که قصد بازگشت به شهرهای خود را دارند خواست ابتدا زمان سفرشان را مدیریت کرده و در طول مسیر از سرعت و سبقت غیرمجاز اجتناب کنند و از توقف در حاشیه راه بپرهیزند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها