کد خبر: ۵۳۵۴۷۰
زمان انتشار: ۱۲:۰۲     ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
گزارش
خبرها و گزارش‌های مستندی که از بیمارستان «شفاء» غزه و جنایات صهیونیست‌ها در آن منتشر می‌شود، آن‌قدر هولناک و تکان دهنده است که، اگر تصاویر آن منتشر نمی‌شد، برای برخی باور کردنش سخت بود. از تیرباران بیماران و مجروحین بگیر تا تجاوز به زنان و قتل آنان و در نهایت تخریب کامل بیمارستان و نبش قبر امواتی که در آن محوطه دفن شده بودند!

به گزارش پایگاه خبری 598، در آستانه شش ماهگی جنگ غزه هستیم و صهیونیست‌ها، با پشتیبانی‌هایی که از سوی غرب و برخی کشورهای مرتجع عربی می‌شوند، با خیال راحت دست به هر جنایتی که تصورش را بکنید می‌زنند و دنیا نیز صرفا در حال تماشاست. در این بین فقط مردم کشورها هستند که با ریختن به خیابان‌ها، علیه این رژیم وحشی موضع می‌گیرند و آن‌ها را به اندازه خود، تحت فشار قرار می‌دهند.

طی دو هفته‌ای که بیمارستان شفاء در شهر غزه، در اشغال صهیونیست‌ها بود، گزارش‌های هولناکی منتشر شد. آن‌قدر هولناک که برخی رسانه‌ها مثل الجزیره-احتمالا تحت فشار بالادستی‌ها_مجبور به حذف برخی از آنها از روی خروجی‌های خود شدند. مثلا خبرنگاری از داخل این بیمارستان در حالی که ‌گریه می‌کرد به شبکه خبری الجزیره گفت در این بیمارستان نظامیان صهیونیست به صورت دسته جمعی به زنانی که در بیمارستان پناه گرفته بودند تجاوز کرده سپس آنها را کشتند. صهیونیست‌ها مردان آنها را هم به زور اسلحه وادار به تماشا می‌کردند. به گفته «جمیله الهسی» خبرنگار حاضر در غزه «منطقه مجتمع پزشکی الشفا عبارت است از یک میدان جنگ که یک اهریمن به آن وارد شده، می‌دانید اهریمن چیست؟ ... من هرچه بگویم به اندازه چیزی که دارید توی شبکه‌ها و اخبار و روزنامه‌ها می‌بینید نخواهد بود... درمورد چیزی که ما دیدیم، از زن‌هایی بگویم که به آنها تجاوز شد، زن‌هایی که ربوده شدند، زن‌هایی که کشته شدند، جنازه‌هایی که از زیر آوار بیرون آورده شدند اما سگ‌های اسرائیلی هجوم بردند و آن اجساد را خوردند، بدتر از این هم می‌شود؟ آیا بدتر از این سراغ دارید؟»

این اظهارات که روز پنجم فروردین ماه سال 1403 روی خروجی رسانه‌های الجزیره رفت، با سرعت در دنیا پخش شد و نفرت از رژیم صهیونیستی را به اوج خود رساند. این‌جا بود که ناگهان شبکه الجزیره این خبر را از روی برخی خروجی‌های خود برداشت! احتمالا به این دلیل که این شبکه تلویزیونی از سوی مقامات بالادستی تحت فشار قرار گرفت. گویا مواضع پشت پرده دولت قطر درباره تحولات غزه با مواضع تلویزیون الجزیره متفاوت است! دیروز اما خبر رسید صهیونیست‌ها پس از دو هفته، از این بیمارستان عقب‌نشینی کردند. این موضوع باعث شد خبرنگاران بتوانند با شرایط مناسب‌تری به تهیه گزارش از این بیمارستان بپردازند. نتیجه، بسیار تکان دهنده بود.
400 جسد در محوطه بیمارستان به شکل «دسته جمعی» و بعضا پراکنده دفن شده‌اند. برخی قبور تخریب و اجساد نیمه متلاشی آن بیرون آورده شده‌اند! دستان بسیاری از این اجساد- که همگی غیر نظامی هستند- بسته است و این یعنی در همان محوطه بیمارستان اعدام شده‌اند. در بین اجساد همه طیف و همه سنین دیده می‌شود. از زن و کودک تا پیر و جوان. صهیونیست‌ها پس از یک عقده‌گشایی جنون‌آمیز در کشتار غیرنظامیان، بیماران و مجروحین بیمارستان، ساختمان را به طور کامل تخریب کرده و پس از آتش زدن آن، عقب‌نشینی کردند!

واکنش‌ها
این جنایات هولناک بازتاب گسترده‌ای داشت. رسانه‌های نزدیک به رژیم صهیونیستی تلاش کردند با اعلام این که «نیروهای حماس در آن بیمارستان مستقر شده بودند» کمی از خشم افکار عمومی جهان بکاهند. اما تصاویر گویاتر از این حرف‌ها بود که بشود با این شعبده بازی‌های رسانه‌ای، واقعیت را پوشاند. ضمن این که در نهایت اعلام شد، حماس در این بیمارستان حضور نداشته است. جنبش محبوب حماس اما با انتشار بیانیه‌ای به این جنایت این طور واکنش نشان داد: «جنایت هولناک اسرائیل در بیمارستان شفا، ماهیت جنایتکارانه آن را برملا ساخت... جنایات وحشیانه ارتش جنایتکار اسرائیل در بیمارستان شفا و قتل و کشتار فلسطینیان، زیر گرفتن اجساد شهدا با ‌تانک و تخریب گسترده این بیمارستان و ساختمان‌ها و مناطق مجاور آن را شدیدا محکوم می‌کنیم. در این بیانیه روی این نکات هم تاکید شده است:

نخست: این جنایت هولناک ماهیت فاشیستی و جنایتکارانه رژیم اشغالگر را که به دور از هرگونه ارزش انسانی و تمدنی است و جنایات آن از تمامی حد و مرزها فراتر رفته، برملا می‌سازد و این رژیم همچنان در حال ادامه نسل‌کشی غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه و تخریب و ویرانی گسترده آن با حمایت‌های بی‌حد و مرز دولت آمریکا است در حالی که دنیا ساکت نشسته است. 

دوم: ما دولت آمریکا و جو بایدن را شخصا در برابر این جنایات و ویرانگری هدفمند در نوار غزه و در راس آن نابودی بخش بهداشت و بیمارستان‌های این باریکه که با سلاح‌های آمریکایی و تحت حمایت‌های همه‌جانبه نظامی و سیاسی آن انجام می‌گیرد، مسئول می‌دانیم. 

سوم: حجم گسترده ویرانی و قتل و کشتار دشمن صهیونیستی هرگز به معنی کسب پیروزی بر ملت فلسطین که به سرزمین و هویت خود پایبند است، نیست، بلکه این جنایت وحشیانه علیه نوار غزه بار دیگر این حقیقت را ثابت کرد که دشمن صهیونیستی در تلاش برای کوچاندن ملت فلسطین از سرزمین خود به منظور اجرای طرح نابودی قضیه فلسطین است. 

چهارم: از جامعه جهانی و سازمان ملل می‌خواهیم این جنایت فجیع و وحشیانه دشمن صهیونیستی در بیمارستان شفا و مناطق اطراف آن و علیه غیرنظامیان فلسطینی را محکوم کرده و اقدامی فوری برای ورود به غزه و اطلاع از حجم جنایات اشغالگران علیه فلسطینیان انجام دهند.

دادگاه لاهه ورود کند
پنجم: از نهادهای قضائی بین‌المللی به ویژه دیوان دادگستری بین‌المللی می‌خواهیم اقداماتی عملی را برای تحقیق در مورد جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان شفا و مناطق اطراف آن و دیگر جنایات این رژیم طی شش ماه گذشته انجام دهد و ده‌ها گزارش موجود در مورد جنایات صهیونیست‌ها در حق غیرنظامیان فلسطینی را بررسی کرده و به مسئولیت خود در زمینه بازخواست و محاکمه سران جنایتکار «اسرائیل» و سپردن آن‌ها به دست عدالت عمل کند و...

واکنش سفارت ایران در بیروت
صفحه ایکس سفارت ایران در بیروت (توئیتر سابق) نیز با انتشار متنی کوتاه به جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان شفاء این‌گونه واکنش نشان داد: «جنایت اشغالگران در مجتمع پزشکی شفا ماهیت آن را به عنوان یک موجودیت فاشیستی خارج از ارزش‌های تمدنی و انسانی تایید می‌کند.» 

ادامه اعتراض‌های جهانی
مردم در سراسر جهان حتی یک روز هم ملت مظلوم غزه را فراموش نکرده و با برگزاری تجمع‌های بزرگ وکوچک، علیه صهیونیست‌های کودک‌کش موضع‌گیری کرده‌اند. در برخی از کشورها مثل انگلیس و یمن تجمعات بسیار بزرگ و با شکوهی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه برگزار شده است. در همین رابطه خبر رسیده این بار زنان انگلیسی با پوشش‌های خاص، اقدام به تظاهرات ضدصهیونیستی کرده‌اند. آنها فمنیست‌ها را هم خطاب قرار داده و شعار می‌دادند «پس کجا هستید؟» فمینیست‌ها مدعی دفاع از حقوق زنان هستند اما کار به کشتار زنان و دختران فلسطینی و تجاوز به آنها که رسیده، لال شده‌اند. دانمارکی‌ها هم با ریختن به خیابان‌ها خواستار توقف فوری تجاوزات اسرائیل به غزه شدند. گفتنی است، دیروز اعلام شد شمار کل شهدای غزه از آغاز این جنگ تاکنون به 32 هزار و 845 نفر افزایش پیدا کرده است.

به اعتقاد کارشناسان، دلیل این که صهیونیست‌ها این طور بی‌محابا به سیم آخر زده‌اند چیزی نیست جز این که می‌دانند به اهداف اعلامی‌شان از حمله به غزه نخواهند رسید. وتو نکردن قطعنامه آتش‌بس در سازمان ملل از سوی آمریکا نیز به شکست‌های این رژیم اضافه شد. چنین رژیمی که منفور جهانیان شده است با دست زدن به این جنایات، تلاش می‌کند از خود یک «پیروز» بسازد غافل از این که کشتار مجروحین، بیماران و نوزادان و زنان، از هیچ کس «پیروز» نمی‌سازد، منفور چرا!

منبع : کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها