کد خبر: ۵۳۵۵۶۴
زمان انتشار: ۱۴:۱۸     ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه از شهادت بیش از ۲۴ کودک و زن از ابتدای تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در این باریکه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات ۱۸۰ روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به غزه ۱۴ هزار و ۵۰۰ کودک و ۹ هزار و ۵۶۰ زن فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

براساس این بیانیه، ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون ۲ هزار و ۹۲۲ قتل‌عام انجام داده است که در نتیجه آن هفت هزار نفر مفقود یا زیر آوار گرفتار شده اند و بیمارستان‌ها تاکنون ۳۲ هزار و ۹۷۵ مورد شهادت و ۷۵ هزار ۵۷۷ مورد جراحت را ثبت کرده‌اند.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، در این بیانیه آمده است که ۷۳ درصد کسانی که در حملات رژیم صهیونیستی به غزه هدف قرار می‌گیرند، زن و کودک هستند.

طبق این بیانیه، ۳۰ کودک فلسطینی به‌علت سوءتغذیه و نبود آب جان خود را از دست دادند.

این دفتر همچنین اعلام کرد: ارتش اسرائیل از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون با بیش از ۷۰ هزار تن مواد منفجره به غزه حمله کرده است. بر اثر این حملات ۴۸۴ پرسنل بهداشتی و ۶۵ پرسنل دفاع مدنی جان خود را از دست دادند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه در این بیانیه با اشاره به اینکه ۱۴۰ روزنامه‌نگار در حملات رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیده‌اند، اعلام کرد که بر اثر این حملات ۱۷ هزار کودک در غزه یک یا هر دو والدین خود را از دست داده‌اند.

براساس بیانیه یاد شده، ۶۰ هزار زن باردار به‌دلیل عدم دسترسی به خدامات بهداشتی و ۳۵۰ هزار تن ابتلا به بیماری‌های مزمن نیز به‌دلیل کمبود دارو در خطر مرگ هستند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورد.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به‌ویژه شمال غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها