کد خبر: ۵۳۶۷۰۳
زمان انتشار: ۰۸:۵۳     ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
انتخاب قوی؛ ایران قوی
با اتمام رأی‌گیری مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، کار شمارش آرا آغاز شد؛ شما می‌توانید نتایج این مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در تهران و ۲۱ حوزه انتخابیه دیگر را به طور لحظه به لحظه در این گزارش بخوانید.

به گزارش پایگاه خبری 598، انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رأس ساعت ۸ صبح روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ با رأی‌گیری در قریب به ۱۱ هزار شعبه اخذ رای در ۲۲ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی در ۱۵ استان کشور برگزار شد تا تکلیف ۴۵ نماینده باقی مانده  مردم در خانه ملت مشخص شوند.‌

در مرحله اول انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد ۲۴۵ نماینده به مجلس راه یافتند و تعیین تکلیف ۴۵ نماینده باقی مانده به مرحله دوم انتخابات موکول شد.

مهلت قانونی رای‌گیری انتخابات در ساعت ۲۲ جمعه ۲۱ اردیبهشت به پایان رسید و با پایان مهلت رای‌گیری در شعب اخذ رای، شمارش آرا در ۲۲ حوزه انتخابیه شامل «تبریز، آذرشهر و اسکو» ، «شبستر»، «میانه»، «پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان »، «سمیرم»، «لنجان»، «کرج، اشتهارد و فردیس»، «تهران، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «بیرجند، درمیان و خوسف»، «مشهد و کلات»، «آبادان»، «رامهرمز و رامشیر»، «خدا بنده»، «زنجان و طارم»، «شیراز و زرقان»، «مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد»، «کرمانشاه»، «گنبد کاووس»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی» ، «ملایر» و «ورامین»  آغاز شد.

مرحله دوم دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸  حوزه انتخابیه «تبریز و آذرشهر و اسکو»، «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «آبادان»، «شیراز و زرقان»، «خرم آباد و چگنی»، «قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی»، «ملایر» و «کرمانشاه» به‌صورت تماماً الکترونیکی برگزار شد.

با اتمام رأی‌گیری مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، کار شمارش آرا آغاز شد؛ شما می‌توانید نتایج این دور از انتخابات مجلس دوازدهم در تهران و دیگر حوزه‌های سراسر کشور را به طور لحظه به لحظه در این گزارش بخوانید.

بازگشت به پارلمان

در نتیجه برگزاری دو دور انتخابات مجلس دوازدهم، برخی نمایندگان ادوار چون علاءالدین بروجردی، غلامرضا تاجگردون، محمدقسیم عثمانی، موسی الرضا ثروتی، مجید نصیرپور، فرید موسوی و مهرداد لاهوتی به مجلس بازگشتند و برخی نمایندگان فعلی مجلس نیز ابقا شدند.

نمایندگان ابقا شده در پارلمان /چه کسانی حذف شدند؟

در دور اول از انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی، ۱۰۳ نماینده مجلس یازدهم در مجلس دوازدهم ماندگار شدند.

در این مرحله نیز از میان ۲۴ نماینده فعلی مجلس، ۱۲ نفر از آنها بر کرسی های خود در پارلمان ابقا شدند که عبارتند از؛ علیرضا منادی سفیدان از تبریز، مهدی اسماعیلی از میانه، احمد نادری، ابراهیم عزیزی، سمیه رفیعی، زهره سادات لاجوردی، عبدالحسین روح الامینی، بیژن نوباوه وطن از حوزه انتخابیه تهران، سیدمحمد مولوی از آبادان، ابراهیم عزیزی از شیراز و عبدالرضا مصری از حوزه انتخابیه کرمانشاه. علیرضا سلیمی نیز که در مجلس یازدهم از محلات در پارلمان حضور داشت در این دوره از حوزه انتخابیه تهران راهی پارلمان شد.

در دومین مرحله از انتخابات اکثر لیست ها اسامی مشترک داشتند با این وجود نگاهی به مشی سیاسی منتخبان مجلس دوازدهم حکایت از آن دارد که کاندیداهای لیست شانا - پایداری و امنا بیشترین کرسی ها را به خود اختصاص داده اند.


در دور دوم انتخابات همچنین برخی چهره های شاخص چون میرتاج الدینی و محمدحسین فرهنگی از تبریز، سیدنظام الدین موسوی و حسین نجابت از تهران و ...رأی مردم برای حضور در پارلمان را کسب نکردند.

جدول نتایج انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی به تفکیک رای، حوزه‌های انتخابیه و گرایش + نمایندگان تهران مشخص شدند

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها