کد خبر: ۵۵۳۱۸
زمان انتشار: ۱۱:۰۹     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
هیئت وزیران به منظور ساماندهی در زمینه ایجاد، توسعه، تأمین، نظارت، نگهداری و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات زیرساخت کشور با اصلاح اساسنامه این شرکت موافقت کرد.
پایگاه اطلاع رسانی دولت،هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و تایید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور اساسنامه شرکت ارتباطات زیرساخت را اصلاح کرد.

بر اساس این مصوبه، شبکه مادر مخابراتی از مجموعه سامانه‌های (سیستم‌های) شبکه زیر ساخت راه دور (شبکه بین استانی، ‌بین مراکز استان‌ها، ‌شهر‌ها و مناطق خاص) و بین‌المللی مخابرات کشور از جمله شبکه ریز موج (مایکروویو)، شبکه اصلی تارنوری (فیبر نوری) بین استانی و مناطق خاص، شبکه بین آنها و ایستگاه‌های زمینی ماهواره‌ای مخابراتی مرتبط با زیر ساخت، مراکز سودهی(سوئیچینگ) راه دور بین استانی و بین‌المللی (مداری و بسته‌ای) تشکیل شده که تامین ظرفیت‌های انتقال و راهیابی جریان (ترافیک) صوت، تصویر و داده مورد نیاز کشور (عملگرها (اپراتورها)، متقاضیان دولتی و غیر دولتی، ‌اشخاص حقیقی و حقوقی و نظایر آن) در محدوده بین اتسانی و مناطق خاص را بر عهده دارد.

بر این اساس، منظور از شهر‌ها و مناطق خاص مراکزی است که به دلیل اهمیت علاوه بر مراکز استان، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ( شرکت ارتباطات زیر ساخت ) باید در آن شهر‌ها و مناطق نیز حضور داشته باشد.

همچنین فهرست این مراکز به پیشنهاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و تصویب مجمع عمومی تعیین می‌شود.

بر اساس این مصوبه،  شرکت ارتباطات زیر ساخت به عنوان متولی شبکه مادر مخابراتی در کشور و کارگزار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به منظور اعمال حاکمیت، وظیفه اجرایی سودهی(سوئیچینگ) و ارتباطات عملگرهای (اپراتورهای) مخابراتی را در نقاط حضور و شبکه‌های مربوط به عهده داشته و بر این اساس باید از نیروهای متخصص، ابزار‌ها و امکانات فنی مناسب برخوردار شود.

براساس این مصوبه، ماده 12 آیین نامه مذکور اصلاح شده است که بر این اساس سرمایه شرکت مبلغ 2.155.574.063.262 ریال شامل 21.555.740 سهم یکصد هزار ریالی و 63.262 ریال پاره سهم با نام تقسیم می‌شود و صد در صد سهام متعلق به دولت است.

بر این اساس، ماده 10 آیین‌نامه مذکور اصلاح شده است که بر این اساس وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ترکیب اعضای مجمع عمومی اضافه می شوند.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها