کد خبر: ۵۵۹۵۲
زمان انتشار: ۱۲:۳۹     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
قاضی سراج با اشاره به هزینه 100 میلیارد تومانی برای تبلیغات بانکی آریا از کشف اطلاعات و اسناد جدید طی روزهای اخیر درباره این پرونده خبر داد.

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، در ابتدای یازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی اتهامات «ب - ب» مدیرعامل شرکت تجارت گستران منصور را مبنی بر معاونت در اخلال در نظام اقتصادی ، تحصیل مال نامشروع و پولشویی قرائت کرد.

در ادامه جلسه متهم در جایگاه قرار گرفت و با بیان اینکه اتهامات را قبول ندارم گفت: یکی از برادران من با مه‌آفرید همکلاس بود آنها دنبال فرد صالحی برای خرید کالا بودند که در نهایت من را به عنوان رئیس هیئت مدیره انتخاب کردند. تا اواخر سال 88 مشغول ساماندهی شرکت تجارت بودیم که از سال 85 و زمان تأسیس تقریبا فعالیتی نداشتیم. سال 88 هیئت مدیره تغییر داده شد و کار پخش به شرکت ایرانیان منصور و کار بازرگانی به تجارت گستران تحویل داده  شد.

وی با بیان اینکه کیفرخواست قرائت شده امور جاری شرکت بود  گفت: چون خانم «ع -ح» و همچنین خانم «ع » منشی مه‌آفرید بودند از آنها خواستم کارها را خودم انجام دهم اما به من گفتند این کار زمانبر است. تمام کار فروش زیر نظر شخص مه‌آفرید بود و پول همه شرکت‌ها وارد خزانه متمرکز می‌شد.

متهم در مورد ال‌سی‌های داخلی گفت: من اصلا در جریان ال سی‌های گشایش یافته در اهواز نبودم و بعد از دستگیری مه‌آفرید هم به خانم «ع-ح» گفته بودم که اگر پای شما گیر است حقیقت را بگویید.

خانم «م -ز»  اصلا کارمند من نبوده و احتمالا اشتباه تایپی بوده است و کیفرخواست بر اساس حدس و گمان خزانه‌دار آریا علیه من صادر شده است.

مدیرعامل سابق شرکت تجارت گستران منصور ادامه داد: در بازجویی‌ها از من درباره مبالغی در حد یک میلیون و دو میلیون سؤال می‌پرسیدند اما در مورد صد میلیون دلاری که در خارج از کشور بود و باید دنبال آن را می‌گرفتم تحقیقاتی نشد. هیچ ال‌سی در بحث بازرگانی خارجی صادر نشده و درباره ال‌سی‌های داخلی هم من اصلا در جریان نبودم.

متهم درباره اتهامات در پولشویی ادامه داد: خرید متمرکز برای شرکت‌ها جرم نیست و گمان می‌کنم منظور استفاده از وجوه ایست‌کانت‌ها بوده است که آن هم قبلا گفته بودم که از منشأ پول‌ها خبر نداشتم.

وی در پاسخ به اظهارات قاضی مبنی بر اینکه متهم «الف -ش» ادعا کرده مبلغ هزار میلیارد تومان به حساب شما واریز شده است، گفت: هیچ وقت یک هزار میلیارد تومان به حساب ما نیامده و خبری از آن ندارم مگر اینکه خودشان واریز و برداشت کرده باشند.

شرکت تجارت گستران ال‌سی‌هایی با اعتبارات خود گشایش کرد و حدود 160 میلیارد تومان کالا وارد کردیم که به حساب آریا رفت و من الان از آنها طلبکارم.

وی افزود: دارایی من و همسرم در مجموع 40 سال فعالیت کاری حدود یک میلیارد تومان است که اگر تورم بالا برود شاید این مبلغ تغییر کند. پولی که به حساب من می‌آمد طلب‌های من از آریا بود و یک حسابدار ساده هم آن را متوجه می‌شد.

متهم در ادامه اظهارات خود خاطر نشان کرد: اگر این کار مبنای پولشویی باشد بانک‌ها هم که طلب خود را گرفته‌اند پولشویی کرده‌اند. من به عنوان مدیرعامل تابع مقررات هیئت مدیره بودم.

قاضی سراج در خصوص اتهام متهم در زمینه معاونت در تحصیل مال نامشروع به مبلغ 15 میلیارد سهام متهم، همسرش و دو دختر وی در تأسیس بانک آریا اشاره کرد که متهم در جواب گفت ما برای تأسیس بانک آریا هیچ آورده‌ای نداشتیم و در این زمینه اشتباه کردم اما معنی آن تحصیل مال نامشروع نیست زیرا وکالت بلاعزل دادم که پول‌ها در اختیار من نباشد. از من برای بانک رزومه خواستند و دو ماه بعد گفتند که وزارت اطلاعات سوابق شما را تأیید کرده است بعدا متوجه شدم که پول به حسابم واریز شده و من با اطمینان به وزارت اطلاعات و بانک مرکزی که دستگاه‌های نظارتی بودند وارد این کار شدم ولی گویا همه خواب بودند.

قاضی سراج گفت: اینها نه تنها خواب نبودند بلکه بیدار بودند و الان هم در کانادا هستند. این پول‌ها از کجا آمده و چرا 300 میلیارد تومان به حساب آریا آمد که  100 میلیارد آن برای تبلیغات بود.

متهم در پاسخ به اظهارات قاضی گفت: من در جریان این اقدامات نبودم و بعد از دستگیری خسروی هم ترسیدم به همسرم بگویم به حساب او هم پول واریز شده است.

وی افزود: گفته‌اند که من به خاطر این متهم هستم که روزی سه بار با مه‌آفرید دیدار داشته‌ام اما اگر این کار خلاف است به خاطر اینکه من در حدود دو ماه است که با وی در یک جا هستم باید من را اعدام کنند.

سراج به کشف یک هارد کامپیوتری از همسر متهم که حاوی حدود 4500 نوع اطلاعات بوده است اشاره کرد و گفت: حدود دو شب قبل از پدر شما هم یک کوله‌پشتی کشف کردیم و ممکن است باز هم اطلاعات دیگری به دست آید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها